Forum Tiguan Sharan Yeti Alhambra Touran Roomster vag-van-suv.pl

Pomoc , Porady Techniczne , Przyjaźń , Dobra Zabawa.
Teraz jest środa, 25 kwietnia 2018, 14:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: wtorek, 10 lutego 2015, 15:31 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 4 lutego 2015, 13:07
Posty: 647
Lokalizacja: Miasto Trier. Niemcy.
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Jurek
Dark 1969 napisał(a):
Dokladnie ktos myslal dobrze tym bardziej ze to powracajacy problem.Musze nad tym popracowac.



Witaj.

Znalazlem gdzies te zdjecia. Moja osobista rada, nie baw sie w montaz kalamitek. Co dwa lata zdemontuj "urzadzenie wycieraczkowe", wyczysc je dokladnie, nasmaruj. Przyniesie to Tobie wiecej korzysci niz wcisniecie lub proba z wcisnieciem smaru w kalamitki.


 

________________________________________________________________________________________________
Mowie i pisze po polsku. Jurek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 10 lutego 2015, 15:54 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 4 lutego 2015, 10:06
Posty: 67
Lokalizacja: Ozorkow
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Darek
Wlasnie o czyms takim myslalem.Nie wytrzyma 2 lata bez smarowania.Nie mam garazu wiec autko stoi caly rok pod chmurka i woda robi swoje + sol z drogi.....

________________________________________________________________________________________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 10 lutego 2015, 22:34 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 4 lutego 2015, 13:07
Posty: 647
Lokalizacja: Miasto Trier. Niemcy.
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Jurek
Dark 1969 napisał(a):
Wlasnie o czyms takim myslalem.Nie wytrzyma 2 lata bez smarowania.Nie mam garazu wiec autko stoi caly rok pod chmurka i woda robi swoje + sol z drogi.....


Pamietaj, jest to stop aluminum, wierc pod kalamitki na malych obrotach, najlepsze chlodziwo: nafta.

________________________________________________________________________________________________
Mowie i pisze po polsku. Jurek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 11 lutego 2015, 00:26 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 4 lutego 2015, 10:06
Posty: 67
Lokalizacja: Ozorkow
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Darek
Dzieki za fotki.

________________________________________________________________________________________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 30 maja 2015, 20:11 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 576
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 1,9 TDI AVG 110
Imię: Krzysiek
Tak się składa że przy wymianie nagrzewnicy przetrenowałem i temat wycieraczek opisywany w tym wątku, dorzucę może kilka moich spostrzeżeń.

Ściągacz do ramion uważam za rzecz absolutnie konieczną, po pierwszych przymiarkach zdemontowania ramion innymi sposobami odpuściłem - ryzyko uszkodzenia szyby jest b. duże i na pewno nie warte ryzyka.
Ściągacze z łapkami jednostronnymi i pokrętłem nie bardzo spełniają swoje zadanie są za słabe jeśli ramiona są mocno zaciśnięte na stożkach i dawno nie ściągane, dodatky problem z nimi to taki że śruba ściągacza zjeżdża ze śruby mocującej ramię bo nie ma tam nakiełka, mozna ratować się wkręcając nakrętkę i tworząc niejako kołnierz aby śruba ściągacza nie wyjeżdżała ale może to spowodować uszkodzenie gwintu nakrętki a jest nietypowa - tu koszt takiego ściągacza niski ca 20zł ale mimo tego ja bym go nie kupił
Załącznik:
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum

Ja ściągałem ściągaczem ramiona podobnym jak pokazuje Daniel - trochę większym przeznaczonym w zasadzie do czego innego - było to niewygodne, i był problem trochę z miejscem na założenie łapek kombinowaliśmy we dwie osoby i poszło i szyba cała - jednak nie polecam takiego rozwiązania.
Optymalne rozwiązanie to jedynie ściągacz taki jak u Daniela - koszt niestety 50-70zł ale to jest konkretne narzędzie.

Jeśli chodzi o kompleksowe zweryfikowanie stanu mechanizmu i załatwienie sprawy smarowania - moim zdaniem tylko jedna rada aby to zrobić dobrze:
- wydrzeć cały mechanizm rozmontować wszystkie bolce (uwalniając segery/wyhaczając z misek)
- zweryfikować ich stan
- wyczyścić i przesmarować
- złożyć do kupy i ma hulać :)

U mnie niektóre sworznie już były suche, zarówno bolce walcowe te z segerem jak i te z przegubami zatrzaskiwanymi na kulce w miskach.
Nie umiem powiedzieć jak długo pracowały bo ja jeszcze tu nie zaglądałem a auto jest u mnie ok. 1,5 roku.
Sworznie walcowe wykazywały już nieznaczne oznaki korozji i zacierania - papier ścierny 500, 1000 oczyszczenie i przesmarowanie, w miseczkach usunięcie starych resztek smaru nałożenie nowego.

Jeśli chodzi o dodatkowe smarowanie, kalamitki itp.
Dark 1969 napisał(a):
Czy jak by w obudowie wstawic kalamitke na wysokosci tego kanalka to byla by mozliwosc bez demolki smarowac trzpien?
rizist napisał(a):
nie baw sie w montaz kalamitek. Co dwa lata zdemontuj "urzadzenie wycieraczkowe", wyczysc je dokladnie, nasmaruj.
Podzielałbym tę opinię - myślę że to spokojnie to wystarczy i montaż kalamitek nie jest konieczny a jeśli rowek smarny jest tylko obwodowo wkoło sworznia to nie bardzo da to dobre smarowanie, zwykle smarowanie długich sworzni rozwiązuje się albo rowkiem smarnym spiralnym albo rowkami obwodowymi w połączeniu ze wzdłużnymi aby rozprowadzić właściwie smar z kalamitki na długość sworznia
Okres obsługowy smarowania mech. wycieraczek co 2 lata uważam za sensowny


 

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 30 maja 2015, 21:20 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 5 lutego 2015, 01:00
Posty: 315
Lokalizacja: Podlasie
Auto: VW Sharan MKI FLII 2004-2010
Silnik: 2,0 TDI BRT 140
Imię: Andrzej
Ja też uważam że co dwa lata spokojnie wystarczy przesmarować mechanizm wycieraczek. Ja mam piąty rok sharana i jeszcze nie smarowałem trzpieni i wszystko działa.

________________________________________________________________________________________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 31 maja 2015, 12:57 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 lutego 2011, 15:36
Posty: 798
Lokalizacja: Olsztyn - Wrocław
Auto: VW Sharan MKI FLII 2004-2010
Silnik: 1,9 TDI BTB 150
Imię: Daniel
smok_wawelski napisał(a):
Optymalne rozwiązanie to jedynie ściągacz taki jak u Daniela - koszt niestety 50-70zł ale to jest konkretne narzędzie.

fakt fajne ale kosztuje swoje ja osobiście tak jak pisałem go nie posiadam tylko pożyczam od zaprzyjaźnionego kolegi mechanika. Ale jak gdzieś natrafię nawet taką tanią wersje bym kupił.

________________________________________________________________________________________________
Sharan Special Sport by daneczek76
Forum Tiguan Forum Sharan Forum Alhambra Forum Touran Forum Yeti Forum Roomster


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 2 czerwca 2015, 20:15 
Offline
Użytkownik forum

Dołączył(a): środa, 18 lutego 2015, 19:52
Posty: 13
Lokalizacja: Sulejów
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Sławek
Ja w tym tygodniu robiłem to po raz drugi w czasie kiedy man Sharana. Ramiona zeszły bez ściagacza, coś jeszcze pamiętałem, troche fotorelacji , 1,5 godziny i spokojnie mechanizm siedział w samochodzie.Działa jak złoto a juz kiedyś stanęły.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 2 czerwca 2015, 20:55 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 lutego 2011, 15:36
Posty: 798
Lokalizacja: Olsztyn - Wrocław
Auto: VW Sharan MKI FLII 2004-2010
Silnik: 1,9 TDI BTB 150
Imię: Daniel
Umnie mechanizm po takiej naprawie wytrzymał 3 Lata, uważam to za niezły wynik bo fabrycznie popsuł się (zatarł) 6,5 roku.

________________________________________________________________________________________________
Sharan Special Sport by daneczek76
Forum Tiguan Forum Sharan Forum Alhambra Forum Touran Forum Yeti Forum Roomster


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 20 listopada 2015, 00:19 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 7 lutego 2015, 15:50
Posty: 149
Auto: VW Sharan MKI FLII 2004-2010
Silnik: 1,9 TDI ASZ 130
Imię: Piotr
Koledzy mam zbliżony problem do zacierania sie wycieraczek a mianowicie czy sa dostępne w sklepach czy w ASO jakies komplety naprawcźe tych tulejek czy miseczek tam gdzie pracują ramiona wycieraczki ? Gdyz jak wyreguluje ramiona to raz jest dobrze a za chwile uderza ramie o uszczelkę na szybie. Gdzies prżeskakuje na dole i tak sie dzieje ? Robił to ktos kiedys ? Znow lewa strona ma duży luz i chciałbym to kiedys wyjąc i zrobic ? Chodzi mi o te miejsca co sie wciska elementy co tworzą całość .

________________________________________________________________________________________________
Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej

Piotr Jestem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
height= height=