A więc od początku.
Pacjent to Sharan grudzień 2005 - rok modelowy 2006 - pisze bo może być różnica w mechanizmach.
Diagnoza zacierający cię powoli mechanizm wycieraczek.
Co potrzebujemy: chęci , browarka, klucze nasadowe i płaskie, papier ścierny młotek, i smar.
a więc do dzieła:
foto1 - odkręcamy pióra wycieraczek klucz nr17.
Załącznik:
 | Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum. Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
|
następnie próbujemy je ściągnąć co nie jest łatwe.
Musimy uważać bo możemy albo zrobić z wycieraczki wskazówkę zegara (a nie chcemy żeby nam się do około kręciła) , albo przy podważaniu i próbie ściągnięcia z trzpienia czymś uszkodzić szybę bo i takie przypadki znam.
Proponuje dorwać ściągacz jakiś (podobny jak do sworzni) lub jakiś inny który by podpasił.
Ja użyłem specjalny ściągacz do ramion wycieraczek pożyczony od kolegów mechaników.
wygląda tak foto nr 2
Załącznik:
 | Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum. Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
|
Po ściągnięciu ramion wycieraczek wyciągamy małe kółeczka z osłony podszybia które są umieszczone do koła trzpienia.
fotka poniżej:
Załącznik:
 | Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum. Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
|
Po tej czynności ściągamy z osłony podszybia ala gąbki które są po prawej i lewej stronie i uszczelkę która jest wzdłuż
Załącznik:
 | Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum. Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
|
następnie ściągamy ruchem do góry osłonę plastikową podszybia , uważamy na okablowanie i rurki do spryskiwaczy. Osłonę możemy położyć na szybie nie będzie nam przeszkadzać.
W czasie ściągania może nam spać plastikowe mocowanie (szyna ) do której wpina się tą osłonę. na fotkach po niżej jest zaznaczone miejsce gdzie powinna być a także ściągnięta z szyby. Powinna być jedna długa pośrodku i dwie małe po prawej i lewej stronie.
Na fotkach poniżej pierwsza fotka założona na szybie , na drugiej ściągnięta z szyby.
Załącznik:
 | Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum. Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
|
Załącznik:
 | Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum. Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
|
pod osłona plastikową podszybia do o koła trzpieni od wycieraczek są gąbki proponuje uważać żeby nie powypadały i ich nie pogubić.
fotka poniżej.
Załącznik:
 | Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum. Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
|
Aby dostać się do mechanizmu musimy ściągnąć osłonę ściany grodziowej. Aby to zrobić ściągamy obudowę osłony akumulatora dwa plastikowe pokrętła (patrz foto) i odkręcamy górną część obudowy filtra 3 śruby niech sobie wisi na róże nie musimy jej odpinać. A także wyciągamy bagnet od oleju, ściągamy osłonę silnika i wkładamy z powrotem bagnet aby nam tam coś przepadkiem nie wleciało.
foto poniżej co odkręcić.
Załącznik:
 | Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum. Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
|
Załącznik:
 | Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum. Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
|
Dla czego ściągamy osłonę filtra i akumulatora ? - , aby lepiej i łatwiej ściągnąć osłonę ściany grodziowej ( czy jak to zwą rynne po której spływa woda).
Aby ja zdemontować odkręcamy 3 śruby nr 10 jedna na środku, dwie po bokach przy zawiasach maski silnika - prawa i lewa strona.
foto poniżej.
Załącznik:
 | Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum. Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
|
Załącznik:
 | Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum. Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
|
Jak odkręcimy te trzy śruby nic nie stoi na przeszkodzie aby ją wyciągnąć
Łapiemy za lewą stronę ciągniemy do siebie, lekko do góry. Fotki poniżej pokazują kierunek patrz strzałki.
Załącznik:
 | Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum. Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
|
Załącznik:
 | Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum. Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
|
Po odkręceniu Osłony Grodzi (czy jak to woli rynny grodziowej) odkręcamy 3 śruby trzymające mechanizm wycieraczek.
Załącznik:
 | Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum. Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
|
Podkręceniu mechanizmu, wypinamy wtyczkę zasilającą i sterującą silnikiem, a także odpinamy tą że wiązkę od mechanizmu. rysunek poniżej pokazuje miejsce spięcia wiązki z mechanizmem.
Załącznik:
 | Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum. Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
|
Teraz wreszcie przyszedł czas na naszego pacjenta aby go wyciągnąć z podszybia na stół , wyciągamy podobnie jak osłonę grodziową.
Kiedy mamy mechanizm na stole możemy zabrać się za jego naprawę.
Proponuje ramiona w mechanizmie nie ściągać i zostawić je w takiej pozycji jak są nie kręcić i przesuwać. Unikniemy wtedy zbędnych ceregieli z dziwną pracą wycieraczek na szybie i zasięgu ich pracy.
trzpienie mozna tak zdemątować niczego nie ruszając po za wypięciem ich z mechanizmu.
Możemy zacząć od środkowej przekładni i przesmarowania jej choć raczej ona nam akurat sie nie zapiekła warto ją przesmarować jak już mamy ją na patelni. Odkręcamy trzy śruby mocujące przekładnie, ściągamy zawleczkę i mamy rozebrane.
W moim wypadku nie był zatarty ale i tak przeczyściłem a także włożyłem szmatę (za pomocą śrubokręta - nasączoną jakimś preparatem do czyszczenia) do środka gdzie się trzpień obraca i też dokładnie wyczyściłem. Na koniec Przesmarowałem Smarem Wodoodpornym do łodzi, środek jak i trzpień i złożyłem do kupy.
Zdjęcie nr: 16, 17, 18, poniżej pokazuje przekładnie rozebrana jak i fotke tuby ze smarem .
Załącznik:
 | Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum. Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
|
Załącznik:
 | Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum. Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
|
Załącznik:
 | Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum. Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
|
Po montowaniu do kupy zabieramy się za trzpienie na których osadzone są w czasie pracy ramiona wycieraczek.
Na początek ściągamy zawleczkę pod nią mamy podkładka , a pod podkładką powinniśmy mieć uszczelka której oczywiście może nie być lub być w stanie agonalnym. Ja na jednym trzpieniu miałem i ten dał sie wybić bez problemu, a na drugim gdzie uszczelka się ulotniła był problem z wybiciem pewnie dlatego że lepszą penetracje miała woda do wewnątrz.
Co do uszczelek udało mi się kupić i dopasować w sklepie z uszczelkami i oringami - stara miała płaskie ścianki - nowa to typowy oring ale pasuje jak stąd. Koszt tych 2 sztuk gumek to 1 złotych :D
Fotka nr 19 poniżej pokazuje uszczelkę starą i nową wraz z podkładką i zawleczka.
Załącznik:
 | Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum. Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
|
Teraz po zdjęciu zawleczki trzpienia odłączamy ją u dołu odłączając od ramienia które idzie od silnika ( lewy trzpień z ramieniem które jest wypinany do przeguby , a drugi prawy jest na śrubkę )
Po tej czynności przystępujemy do wyciągnięcia lub raczej wybicia trzpienia z obudowy. (która jest odlewem, a wiec proponuje uważać aby nie przesadzić z wielkością młotka i siłą uderzenia , bo może pęknąć i wtedy po ptakach :evil:
Przed wybiciem możemy spryskać jakimś preparatem typu WD40 - trochę rozruszać w prawo i w lewo aby lepiej nam szło. Proponuje na gwint trzpienia nakręcić nakrętkę przed wybiciem i uderzać prze kawałek jakiejś deski lub mały młoteczek i przez niego bić.
Przy wybijaniu jeżeli coś drgnie proponuje powtarzać zabieg ruszania w prawo i w lewo , psikania WD i znowu wybijać i tak w kółko.
poniżej foto nr 20
Załącznik:
 | Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum. Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
|
jak już wybijemy ten trzpień naszym oczom ukaże się zardzewiała powierzchnia trzpienia i środek w którym on pracował . foto nr 21
Załącznik:
 | Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum. Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
|
Obydwie rzeczy do czyszczenia trzpień ładnie papierkiem ściernym , a środek obudowy szmata do środka i także do czyszczenia.
foto nr 22 przedstawia wyczyszczony trzpień
Załącznik:
 | Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum. Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
|
Niestety środek już trochę z fatygowany co widać foto 23
Załącznik:
 | Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum. Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
|
ale i tak załadujemy go smarem.
Jak już obydwie rzecz do-polerujemy i wchodzą nam bez przeszkód do środka z powrotem i pracują bez przeszkód. ładujemy smaru i składamy do kupy tan cały bajzel. Uszczelka na trzpieniu po złożeniu wygląda tak na nią przyjdzie podkładka i zawleczka.
Załącznik:
 | Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum. Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
|
No cóż , pozostaje to złożyć do kupy zrobić to samo z drugim trzpienie, i przeczytać ten temat od końca zaczynając od wyjęcia mechanizmu tylko tym razem w drugą stronę robimy czyli do kupy składamy.
jak złożymy i odpalimy możemy napić się Browarka na którego zasłużyliśmy.