Forum Tiguan Sharan Yeti Alhambra Touran Roomster vag-van-suv.pl

Pomoc , Porady Techniczne , Przyjaźń , Dobra Zabawa.
Teraz jest wtorek, 23 stycznia 2018, 10:18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: niedziela, 27 grudnia 2015, 23:02 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 lutego 2015, 20:45
Posty: 165
Auto: Seat Alhambra MKI 1995-2000
Silnik: 1,9 TDI AFN 110
Imię: Marcin
Jak zrobić coś takiego:

Załącznik:
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum


Potrzebne będą:
1. dioda zielona 12V
2. kostka na 2 piny
3. opornik 1,1 kohm
4. ideogram kontrolki - mój pochodzi Poloneza, licznik dostałem za free
5. 2 browary
Zaczynamy od wyjęcia licznika, następnie odkręcamy 6 wkrętów

Załącznik:
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum


Po zdjęciu osłony ukazuje się płytka

Załącznik:
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum


odpinamy taśmy transmisyjne - wysuwa się białe blokady do góry, a następnie wyciąga taśmę z gniazda. W czerwonych obwódkach są zaznaczone styki do zasilania zegarów - to trzyma płytkę. Są to piny wsunięte w gniazdo. Delikatnie - żeby jej nie złamać - podnosimy płytkę do góry - schodzi z tych pinów do zasilania zegarów - i odwracamy do tyłu. Jest połączona z dolną płytką taśmą transmisyjną na stałe.

Załącznik:
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum


teraz odkręcamy dolną płytkę. To na niej są diody i żarówki od kontrolek. U mnie dwa dolne miejsca były puste

Załącznik:
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum


Do jednego z wolnych miejsc zaaplikowałem diodę zieloną 12V - metoda wykonania dowolna, miejsca jest dużo - ja przewierciłem otworki tak, żeby zmieścił się cienki przewód i przylutowałem do niego diodę. Nie wlutowałem jej w płytkę tylko dlatego, że powierzchnia płytki była nie wytrawiona, czyli nie było ścieżek. Wypuszczamy z 15 - 20 cm przewodu.
Co wynikło z użytkowania: do takiej diody dołożyłem opornik 1,1 kohm oraz czubek diody zamalowałem bo za jasno świeciła kontrolka.
Teraz oryginalną folię z ideogramami trzeba wyciąć w miejscu, gdzie ma być kontrolka i dokładnie dopasować ideogram. Trochę kiepsko widać na zdjęciu :sorry: Tutaj bardzo pomocny jest czarny lakier do paznokci. Jeżeli zostawi się prześwity, światło będzie przebijać na inne kontrolki i będzie wiocha.

Załącznik:
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum

Załącznik:
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum


Składamy licznik.
Zasilanie podciągnięte jest z włącznika świateł. Najłatwiej dostać się tam wyjmując kratkę nawiewu. Widać wtyczkę którą można wypiąć.

Załącznik:
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum


Oczywiście ja na początku wyciągałem cały włącznik, bo nie wiedziałem do którego przewodu się podpiąć. Straszna robota. Włącznik siedzi na bardzo mocnych zatrzaskach.
Przewód nr. 2 - blado żółty/piaskowy z czarnym paskiem - jest zasilany po włączeniu świateł mijania (nie pozycyjnych). Podłączamy się do niego i ciągniemy kabelek w pobliże licznika. Podłączamy gdzieś kabelek masowy, zakładamy kabelki do wtyczek. Podłączamy wtyczki i składamy wszystko.
Niby to taka bzdura, ale mi osobiście bardzo brakowało tej kontrolki.
Nie wiem, jak to się ma do polifta, czy jest tam miejsce na zaaplikowanie kontrolki.


 

________________________________________________________________________________________________
Marcin


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 28 grudnia 2015, 21:33 
Online
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 lutego 2015, 23:45
Posty: 432
Lokalizacja: Jastrowie
Auto: VW Touran 1T2 2006-2010
Silnik: 1,9 TDI BLS 105
Imię: Marcin
Dobra robota Marcin :piwo2: :piwo2:

________________________________________________________________________________________________
Marcin jestem i miałem VW Touran 2.0 TDI 136 KM 2003 r modelowo 2004
Teraz mam VW Touran 1,9 TDI 105 KM 2005 modelowo 2006
GG 7631161, Skype jak coś na PW
Nie nienawidzę cwaniactwa


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 29 grudnia 2015, 00:05 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 30 stycznia 2015, 21:38
Posty: 412
Lokalizacja: Stryn No---Rzeszów
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Bogusław
:thumbsup: dobra robota :thumbsup:

________________________________________________________________________________________________
Siła tkwi w TDI...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
height= height=