Forum Tiguan Sharan Yeti Alhambra Touran Roomster vag-van-suv.pl

Pomoc , Porady Techniczne , Przyjaźń , Dobra Zabawa.
Teraz jest wtorek, 11 grudnia 2018, 08:34

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: poniedziałek, 29 czerwca 2015, 17:00 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 579
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 1,9 TDI AVG 110
Imię: Krzysiek
Wątek opisuje naprawę pompy paliwa w moim Sharanie ADY z 96r. - nr części: 7M0 919 051B
Załącznik:
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum


Narzędzia:
Wkrętak krzyżowy, wkrętarka z bitem krzyżowym
Duży wkrętak płaski
Mały wkrętak płaski
Klucz 13 - najlepiej grzechotka
Kombinerki

Czas wykonania ok. 4-5 godzin jeśli wymiana "serduszka" to pewnie nawet mniej :)

Otwór rewizyjny umożliwiający demontaż pompy znajduje się pod prawym fotelem 2-giego rzędu.

Aby dostać się do pompy należy:
  1. Zdemontować fotele 2-gi rząd
  2. Odkręcić oczka przy mocowaniach foteli
    Przydaje się wkrętarka bo kręcenia jest dość sporo, niestety nie wszystkie wkręty chciały mi puścić.
    Sugeruję wcześniej prysnąć WD-40 oraz dobrać dobrze wkrętak krzyżowy lub bit wkrętarki.
    Od biedy da się ściągnąć wykładzinę podłogi przez nie odkręcone oczko więc nie ma tragizmu jak jedno czy dwa oczka nie będą odkręcone.
    Próby siłowe są raczej niewskazane i kończą się zwykle źle.
    Załącznik:
    Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
    Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
  3. Zdemontować osłonę dolnego nawiewu na tunelu za hamulcem ręcznym
    Zatrzaski są 3 i znajdują się w dolnej części kratki - widać je przez otwory nawiewu.
    Należy je wcisnąć w dół i wysunąć kratkę ze ślizgów pociągając ją w kierunku tyłu auta.
  4. Wysunąć wykładzinę w tył spod plastików przednich foteli - nie ma tu spinek wychodzi łatwo
  5. Wysunąć wykładzinę spod bocznych listew plastikowych u dołu drzwi tylnych - też nie ma tu spinek.
  6. Odwinąć wykładzinę w tył - niestety przełamuje się wojłok na wąskich paseczkach ale to w sumie niczemu nie przeszkadza.
  7. Odkręcić 3 śruby mocujące szynę fotela, 4-tą śrubę poluzować i obrócić szynę.
  8. Odkręcić 3 wkręty dekla otworu rewizyjnego pompy.
    Załącznik:
    Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
    Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
  9. Po odkręceniu dekla uzyskujemy dostęp do nakrętki kołnierza pompy, węży paliwowych i przyłącza elektryki
  10. Odpinamy wtyczkę naciskając druciane zatrzaski i pociągając aby wyszła
  11. Ściskamy i zsuwamy opaski zaciskowe węży paliwowych zasilania i powrotu
    Dobrze jest przygotować sobie szmatę i obłożyć ją wokół nakrętki kołnierza ponieważ gdy ściągniemy przewód zasilający to tryśnie nam paliwo będące pod ciśnieniem, łatwo wsiąknie ono w szmatę, która następnie wyrzucimy i unikniemy w ten sposób sporo smrodu paliwa w aucie.
  12. Zsuwamy gumowe węże przyłączeniowe z króćców pompy - ściągając wąż zasilający bądźmy przygotowani na wytrysk paliwa - można tego uniknąć np. rozpinając filtr paliwa na podwoziu.
  13. Węże upychamy i zabezpieczamy gdzieś pomiędzy bakiem a podłogą auta tak aby nie pałętały się nam przy demontażu
  14. Zapewne nikt nie będzie miał klucza serwisowego do odkręcenia nakrętki kołnierza pompy zatem trzeba przygotować sobie jakiś płaski przedmiot np. kawałek drewna lub mocnego plastiku i młotek ja wziąłem b. duży wkrętak płaski z nieco tępym grotem - przykładamy do wypustu i lekko pobijamy - można to zrobić też dłonią jest większe czucie i mniejsze ryzyko uszkodzenia nakrętki ale łapa trochę boli.
  15. Po zluzowaniu nakrętki odkręcamy ją ręcznie do końca i odkładamy.
    Załącznik:
    Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
    Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
  16. Podważamy kołnierz górny wyciągamy go a następnie wyciągamy uszczelkę która jest pomiędzy nim a korpusem baku - nieźle byłoby mieć taką uszczelkę na wymianę - moja 20 letnia co prawda w części gdzie uszczelnia była dość dobra ale widać było wyraźnie już wpływ czasu i oparów paliwa.
    Załącznik:
    Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
    Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
  17. No i zaczynają się lekkie schody bo znów pewnie nikt nie będzie miał klucza/trzymaka do wyhaczenia pompy z koszem z baku (wchodzi on w 3 sprytne otwory w deklu kosza pompy)
    Nie ma lekko ładujemy łapy do zbiornika paliwa chwytamy za korpus pompy tak aby niczego nie uszkodzić (uwaga na górę węże, konektory oraz na bok od strony drzwi prawych bo tam jest opornica i pływak) - przekręcamy cały korpus pompy w lewo to znaczy tak że klęcząc przy tylnych drzwiach kręcimy w kierunku fotela kierowcy. Pompa powinna się obrócić i wyjść z zaczepów w baku.
    Niestety tego nie mogłem sfocić bo robiłem sam i brakło mi rąk - pokazuję więc spód pompy i zaczepy w baku.
    Załącznik:
    Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
    Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum

    Załącznik:
    Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
    Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum

    Załącznik:
    Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
    Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
  18. Wyciągnięcie pompy w całości z opornicą i pływakiem jest możliwe ale otwór w baku jest jednak ciasny więc przed wyjęciem należy dobrze docisnąć zaczepy wieszaków w gumach (są 3 szt na obwodzie kosza) a także można przechylając pompę w baku wypiąć opornicę z pływakiem naciskając/podważając jej zaczepy małym wkrętakiem płaskim.
    Załącznik:
    Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
    Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum

    Załącznik:
    Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
    Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum


 

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 30 czerwca 2015, 00:31 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 579
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 1,9 TDI AVG 110
Imię: Krzysiek
No to już mamy pompę na wierzchu - tyle że siedzi w plastikach, zatem dobieramy się do "serduszka" czyli wkładu pompy.

  1. Zdejmujemy konektory - ostrożnie wszystkie 4 konektory są z zatrzaskiem zapobiegającym przypadkowemu zsunięciu.
    Dobrze byłoby oznaczyć sobie konektory jak szły do opornicy, do pompy nie trzeba bo są rożne
  2. Podważamy blaszki rozprężne po kolei i po trochu wysuwamy pierścień zabezpieczający aż do całkowitego wyciągnięcia pierścienia.
  3. Odkręcamy 3 wkręty mocujące dekiel górny kosza (jeden wkręt jest ukryty pod wężykiem).
    Załącznik:
    Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
    Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
  4. Zdejmujemy i przesuwany na wężyki pierścień rozprężny i dekiel górny kosza pompy.
  5. Nie ściągamy wężyków z króćców dekla - są zaciskane fikuśnymi opaskami i będzie problem jeśli je rozegniecie.
  6. Wyciągamy wkład pompy czyli "serduszko" które tłoczy paliwko.
    Załącznik:
    Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
    Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
  7. Jeśli wymieniasz wkład na nowy a zamienne jest z plastikami i sitkami - pomiń następne punkty aż do montażu
  8. Demontujemy plastikowy dół z sitkami
    Trzymając za metalowy korpus i dół plastiku jednocześnie rozciągamy elementy wzdłuż osi pionowej wkładu pompy i staramy się ostrożnie wyhaczyć zaczepy, po wyhaczeniu część metalowa wysunie się z plastików a plastiki rozdzielą się na dwie części
  9. U dołu części metalowej będzie plastik z otworem w którym widać wirnik, próbując go obracać i ruszać wzdłużnie można zweryfikować czy pompka nie jest zatarta i oszacować luzy. U mnie kręciła się lekko i był nieznaczny luz wzdłużny ok. 0,5mm
  10. Należy również zweryfikować stan O-ringów
    - grubego O-ringu, który idzie pomiędzy dołem kosza pompy a dolnymi plastikami wkładu pompy
    - cienkiego O-ringu który idzie pomiędzy wkładem pompy a jego dolnymi plastikami z sitkami (p. pkt. 8)

Montaż pompy:
  1. Jeśli wymieniany wkład pompy jest bez plastików - przekładamy stare, sugeruję jednak kupowanie wkładu z kompletnymi dolnymi plastikami i sitkami - koszt ok. 150zł
  2. Wkładamy gruby O-ring w gniazdo kosza pompy
  3. Następnie wkładamy do kosza wkład pompy wciskając go plastikiem z sitkiem w duży O-ring
    Uwaga !
    wkłąd z plastikami wchodzi poprawnie w kosz pompy tylko w jednej pozycji - należy zwrócić uwagę na gniazdo w dolnej części dużego plastiku kosza pompy oraz mini króciec w dolnych plastikach wkładu pompy muszą się one pokrywać i wejść jedno w drugie
  4. Jeśli duży O-ring się nam podwija przy wciskaniu wkładu pompy - należy lekko posmarować dolne plastiki wkładu olejem lub pomóc sobie małym wkrętakiem od dołu kosza pompy
  5. Sprawdzamy ułożenie O-ringu o przekroju kątownika na górze wkładu pompy pomiędzy deklem kosza
  6. Nakładamy górny dekiel kosza pompy
  7. Wkładamy i wciskamy w dół pierścień rozprężny do gniazda dekla, jeśli łąpki pierścienia pokrzywiły się nam przy demontażu odginamy je wcześniej tak aby dobrze zacinały się w plastiku gniazda
  8. Tak złożona pompa będzie nieco odprężać nam górny dekiel kosza - to normalny objaw, jest to sprężystość gumowych O-ringów.
  9. Kontrolujemy czy nie podwinął nam się O-ring o przekroju kątownika
  10. Skręcamy górny dekiel 3 wkrętami dociska to O-ringi
  11. Pompa jest w tym momencie złożona i gotowa do montażu w baku
  12. Montaż w baku przeprowadzamy w odwrotnej kolejności jak demontaż
  13. Możemy włożyć pompę do baku bez opornicy i pływaka
  14. Strona opornicy to prawe tylne drzwi
  15. Po trafieniu dołem kosza pompy w zaczepy baku przekręcamy ją w prawo i jest zablokowana
  16. Wkładamy opornicę z pływakiem i zatrzaskujemy ją w zaczepach, pływak jest skierowany do przodu auta
  17. Podłączamy konektory pompy i opornicy
    Uwaga !
    Sprawdź czy konektory siedzą pewnie i są zatrzaśnięte - zaiskrzenie w tym miejscu hmmmm..... wolę nie pisać
  18. Montujemy dużą uszczelkę pomiędzy korpusem baku a górną pokrywą z króćcami
  19. Nasadzamy i zakręcamy ręcznie dużą nakrętkę a na końcu dociągamy ją w analogiczny sposób jak przy demontażu pobijając oczywiście w odwrotnym kierunku
  20. Nakładamy węże na króćce zwracając uwagę aby nie pomylić zasilania i powrotu
  21. Przesuwamy opaski zaciskające na właściwe miejsce węży, jeśli opaski są liche można zastosować opaski ślimakowe
  22. Podłączamy elektrykę
  23. Próba
  24. Założenie i skręcenie dekla luku, szyny fotela, dywan i fotele :)


 

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 30 czerwca 2015, 18:03 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 579
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 1,9 TDI AVG 110
Imię: Krzysiek
Wymiana wkładu pompy jest możliwa również w sposób uproszczony bez demontażu kosza pompy z baku jak w poprzednich postach i jedynie odkręceniu 3 wkrętów górnego dekla kosza pozornie to dużo łatwiejsze, ale nie polecam tej metody, ona właśnie spowodowała moje walki z pompa bo zamontowawszy tak pompę podwinął się dolny gruby O-ring a nie sposób było tego stwierdzić nie widząc dna kosza.
Stwierdziłem to dopiero po wyjęciu całej kompletnej pompy z baku
Załącznik:
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum


 

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
height= height=