Forum Tiguan Sharan Yeti Alhambra Touran Roomster vag-van-suv.pl

Pomoc , Porady Techniczne , Przyjaźń , Dobra Zabawa.
Teraz jest wtorek, 23 stycznia 2018, 05:30

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: niedziela, 22 lutego 2015, 12:10 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 lutego 2015, 20:45
Posty: 165
Auto: Seat Alhambra MKI 1995-2000
Silnik: 1,9 TDI AFN 110
Imię: Marcin
Seat Alhambra, 1998 r. Potrzebne narzędzia:
-śrubokręt + i -
-śrubokręt Torx T15 o długości min 25 cm
-klucz Torx T15 T25 T27
-klucz imbusowy 6
-klucze oczko 8, 10, 13, 16,
-nasadowy 22 z krótką przedłużką
-wkrętarka znacznie przyspiesza demontaż
-2 browary
Let's ride :D

1. odłączenie akumulatora
2. demontaż osłony pod mechanizmem wycieraczek
3. w międzyczasie odłączyć przewód przelewowy, postawić na dole za chłodnicą małą butelkę i spuścić 1,5 - 2 ltr. płynu
4. wymontować ramiona wycieraczek, wyjąć plastykowe osłony - zdecydowanym ruchem od dołu do góry, są trzy zatrzaski,
Załącznik:
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum

odkręcić duże nakrętki przytrzymujące mechanizm
Załącznik:
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum

z prawej strony odkręcić nakrętkę przegubu na osi prawej wycieraczki,
Załącznik:
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum

następnie z przodu 4 śruby 13 trzymają mechanizm na podszybiu. Teraz odłączyć wtyczkę od silnika wycieraczek. Mechanizm wychodzi najpierw prawą stroną - trzeba trochę pomanewrować
5. wyjąć izolację akustyczną na ścianie grodziowej (w głębi na podszybiu)
6. na środku ściany grodziowej odkręcić dwie złote 10 są tu, gdzie czerwone obwódki
Załącznik:
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum

7. wyjąć wszystkie nawiewy - podważyć płaskim śrubokrętem i wyskoczą
8. konsola środkowa - dolna kieszeń, radio, climatronik ( włożyć rękę pod climatronik i na środku jest zaczep, nacisnąć wypchnąć do przodu), teraz widoczne śrubki trzymające
zewnętrzna ramka jest na zatrzaskach - delikatnie, żeby nie połamać. Dalej są kolejne śrubki i wyjmujemy cały środek, wraz z przełącznikami, teraz można odłączyć wtyczki. Nie pomieszają się, każda jest inna. odkręcić śrubki trzymające deskę
9. odkręcić środkową osłonę - dwa wkręty od spodu i wyjąć,
Załącznik:
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum

z lewej strony jest wkręt trzymający osłonę nad nogami


 

________________________________________________________________________________________________
Marcin


Ostatnio edytowano niedziela, 22 lutego 2015, 12:19 przez mamwi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 22 lutego 2015, 12:15 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 lutego 2015, 20:45
Posty: 165
Auto: Seat Alhambra MKI 1995-2000
Silnik: 1,9 TDI AFN 110
Imię: Marcin
10. wyjąć klapkę od bezpieczników - po otwarciu pociągnąć do siebie, odkręcić śrubki i wyjąć kołek z lewej strony przy uszczelce drzwi
Załącznik:
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum

i lampkę pod nogami, teraz wyjąć całą osłonę, po prawej stronie kolumny kierownicy są zatrzaski (to one dają opór)
11. schowek po otwarciu wyciąga się do góry, wyjąć lampki, następnie odkręcić śrubki i z prawej strony przy uszczelce drzwi jest też kołek. Po wyjęciu jest dostęp do poduszki powietrznej - od spodu dwie śruby na imbus 6, poduszka wychodzi do przodu, odkręcić wspornik poduszki
12. osłona kolumny kierownicy - od góry jeden wkręt, od spodu trzy, delikatnie rozpinać żeby nie połamać zatrzasków
13. z tyłu kierownicy są dwie śruby Torx trzymające poduszkę, wtyczkę od poduszki wyciągnąć, następnie nasadką 22 odkręcić kierownicę. schodzi łatwo pod warunkiem odblokowania stacyjki :D
14. pająk przykręcony jest jedną śrubką od góry, zdjąć i niech sobie wisi
12. osłona licznika ma dwa wkręty u góry, najpierw wyciągamy dół z zatrzasku, a następnie wysuwamy górę. Potem licznik - dwie śruby na górnych rogach, przewrócić do przodu i wysunąć. Na dole są dwie śruby trzymające deskę
13. odłączyć wtyczki od włącznika świateł
14. zdjąć boczki przy szybkach - podważyć początek
Załącznik:
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum

po podważeniu zdecydowanym ruchem do góry, głośniki na podszybiu tez wychodzą do góry, czujnik naświetlenia na środku tez do góry (chociaż można go odłączyć po cofnięciu deski, bo przewód idzie od środka w kierunku szyby)
Załącznik:
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum

15. teraz wysuwamy do przody całą deskę, lekko podnosząc przód do góry. Jest ciężka, trzeba manewrować na boki, po wyjęciu wygląda to tak
Załącznik:
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
Załącznik:
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum


 

________________________________________________________________________________________________
Marcin


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 22 lutego 2015, 12:17 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 lutego 2015, 20:45
Posty: 165
Auto: Seat Alhambra MKI 1995-2000
Silnik: 1,9 TDI AFN 110
Imię: Marcin
Nagrzewnica jest pod osłoną termiczną, na środku na górze. Aby ją wyjąć trzeba ją odkręcić od obudowy - dwa wkręty. Następnie od strony silnika trzeba przez piankową uszczelkę wbić długi śrubokręt torx nad i pod prawym króćcem (patrząc tak jak się stoi)
Załącznik:
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum

tak to ustrojstwo wygląda po wyjęciu. Z górną śrubą nie ma kłopotu, ale w dolną trafić to masakra. Teraz manewrując można wysunąć nagrzewnicę do góry odpinając jednocześnie od króćca.
Następnie myjemy syf w środku :D
To by było na tyle.
Ja u siebie odciąłem kątówką nagrzewnicę, bo nie miałem śrubokręta torx do rozkręcenia króćca, a następnie wyrwałem na chama króciec. Potem przy pomocy brzeszczota i kombinerek usunąłem zbędne, wystające ponad obudowę, kawałki plastiku tak, żebym mógł włożyć nowy króciec. Robota rozłożona na dwa dni: jednego dnia 3 godziny rozbieranie (w tym godzina próby wyjęcia nagrzewnicy), drugiego 4 godziny - wymiana nagrzewnicy i składanie.
Nie zostały mi żadne części, wszystko działa, żadna kontrolka się nie świeci. Chyba się udało.
Jakby jakiś szeryf mógł to połączyć w całość, bo max pięć załączników wchodzi :D


 

________________________________________________________________________________________________
Marcin


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 22 lutego 2015, 12:24 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 lutego 2015, 20:45
Posty: 165
Auto: Seat Alhambra MKI 1995-2000
Silnik: 1,9 TDI AFN 110
Imię: Marcin
Już widzę że pomyliłem pierwsze zdjęcie, a edycja zniknęła :evil: Powinna być osłona przy ramieniu wycieraczki

Edycja zdjęć szybko idzie na Irfan View, wszystko w jednym miejscu. A tekst napisałem na spokojnie w edytorze i potem kopiuj-wklej. Jakbym chciał od razu na stronie pisać to by mnie coś zjadło :lol:

________________________________________________________________________________________________
Marcin


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 22 lutego 2015, 12:50 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 4 lutego 2015, 13:07
Posty: 627
Lokalizacja: Miasto Trier. Niemcy.
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Witaj mamwi.
Wspaniale zrobione: ciekawie, przejrzyscie, konkretnie, uzupelnione zdjeciami = profesjonalnie.

Pozdrawiam

________________________________________________________________________________________________
Mowie i pisze po polsku. Jurek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 22 lutego 2015, 13:48 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 lutego 2011, 15:36
Posty: 787
Lokalizacja: Olsztyn - Wrocław
Auto: VW Sharan MKI FLII 2004-2010
Silnik: 1,9 TDI BTB 150
Imię: Daniel
Bardzo fajny manual proszę o więcej takich :D
Połączyłem w jedna całość.
Bogos napisz jeszcze raz post bo musiałem go skasować bo mi watki przedzielał

________________________________________________________________________________________________
Sharan Special Sport by daneczek76
Forum Tiguan Forum Sharan Forum Alhambra Forum Touran Forum Yeti Forum Roomster


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 22 lutego 2015, 19:38 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 lutego 2015, 20:45
Posty: 165
Auto: Seat Alhambra MKI 1995-2000
Silnik: 1,9 TDI AFN 110
Imię: Marcin
Dzięki za połączenie w całość :D. O to mi chodziło. Z tytułu usuń jeszcze "cz. 1" i będzie gitara :D
Ale i tak jest mało zdjęć. Robiłem je telefonem i część gdzieś wcieło. Praktycznie do każdego punktu było zdjęcie.

________________________________________________________________________________________________
Marcin


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 29 maja 2015, 21:56 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 551
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 1,9 TDI AVG 110
Imię: Krzysiek
Dzięki wielkie Marcin - bardzo przydała mi się Twoja fotoporada - dobra flacha lub browar przy najbliższej okazji :piwo2: , praktycznie kropka w kropkę zrobiliśmy z kumplem taką samą drogą ale spokojnie można to wykonać w 1-ną osobę - jednak druga osoba uważam że się przydaje.
Zrobiliśmy wymianę nieco mniej destrukcyjnie niż Ty :) nie cięliśmy króćców, po rozbebeszeniu 1 wprowadzał śrubokręt torx od strony silnika - drugi pomagał trafić w gniazdo śruby wewnątrz samochodu - poszło super.
Tak samo przy skręcaniu, nawet tak się wycwaniliśmy że równiutko ściągaliśmy złożenie króćców jednocześnie obydwoma śrubami.
Czas wykonania w 2 osoby - bardzo na luziku z pogaduchami i sprawdzeniem/naprawieniem paru drobiazgów pod dechą ok. 5 godzin ale naprawdę bez zapieprzania.

Jednym słowem moi drodzy - mit rozpowszechniany przez warsztaty o 2 dniach skomplikowanej roboty ponownie legł w gruzach a koszty które liczą warsztaty średnio ok. 400-500zł są raczej nieuzasadnione, nie ma też problemów klimą (u mnie manualna) zupełnie nie przeszkadza ona w operacji wymiany nagrzewnicy - ta robota spokojnie jest dla ludzi o średnim stopniu umiejętności napraw auta

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 9 czerwca 2015, 11:09 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 lutego 2015, 20:45
Posty: 165
Auto: Seat Alhambra MKI 1995-2000
Silnik: 1,9 TDI AFN 110
Imię: Marcin
A widzisz, miałeś śrubokręt Torx, dlatego wyszło mniej destrukcyjnie. Ja musiałem się odwołać do mocy 1100W w kątówce :devil2:
Mina żony bezcenna, jak zobaczyła że tnę samochód kątówką :jupi:
I nawet nie trzeba średnich umiejętności, po prostu nie trzeba się bać odkręcić paru śrubek.

________________________________________________________________________________________________
Marcin


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
height= height=