Forum Tiguan Sharan Yeti Alhambra Touran Roomster vag-van-suv.pl

Pomoc , Porady Techniczne , Przyjaźń , Dobra Zabawa.
Teraz jest wtorek, 16 stycznia 2018, 15:37

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: poniedziałek, 2 lutego 2015, 01:41 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 551
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 1,9 TDI AVG 110
Imię: Krzysiek
Naprawa wykonywana za pierwszym razem zajęła mi ok. 1,5 - 2 godziny

W Sharanie z silnikiem ADY demontaż bez wyciągania akumulatora i demontażu podstawy jest możliwy, nie jest co prawda najwygodniejszy ale można to zrobić.

1/ Odpiąć wtyczkę przewodów elektrycznych

2/ Odpiąć spinki mocujące. Spinki są zatrzaśnięte na korpusie skrzyni - należy je odpinać ostrożnie aby nie uszkodzić zawiaskó na podstawie czujnika.

3/ Po wyciągnięciu czujnika najprawdopodobniej stwierdzicie że bolczyki spinające obudowę są zasłonięte plastikiem i nie ma jak ich uchwycić szczypcami.
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
" alt="Obrazek" />

4/ Należy odsłonić bolczyki spinające obudowę tak aby można je szczypcami i wyciągnąć. Ja wykonałem tę czynność za pomocą frezika i Dremela.
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
" alt="Obrazek" />

5/ Nie ma strachu z frezowaniem odsłaniającym bo bolczyki mają dalej też gniazda za białym plastikiem - będzie to widać na dalszych fotach
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
" alt="Obrazek" />

Niestety jedno z gniazd bolczyka jest takie chude, sfrezowanie nie pomogło - ostatni bolczyk był jeszcze utopiony w żółtawym plastiku - trudno zaryzykowałem głębsze podfrezowanie - udało się podrzeźbić chwycić i wyciągnąć również ostatni bolczyk.
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
" alt="Obrazek" />

6/ Czuj rozbebeszony na czynniki pierwsze wygląda tak a strzałki pokazują gdzie było nadpalone:
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
" alt="Obrazek" />

Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
" alt="Obrazek" />

7/ Podczyściłem styki i kółko, podklepałem też nieco styki żeby je nieco wydłużyć, na popychacz wyciąłem kwadracik gumki włożyłem popychacz na niego gumkę i złożyłem czujnik.
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
" alt="Obrazek" />

Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
" alt="Obrazek" />

Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
" alt="Obrazek" />



8/ Wcisnąłem bolczyki - trzyma się kupy zatem zmyłem benzyną wyfrezowania i dla wykonania próbnego montażu zabezpieczyłem do próby termo-klejem - jakby coś nie zagrało łatwo zdemontować powtórnie.
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
" alt="Obrazek" />

Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
" alt="Obrazek" />

9/ Montaż do auta okazał się utrudniony poprzez spadającą bez przerwy uszczelkę (w ogrginale jest ona przyklejona do podstawy czyjnioka)
Aby umocować powtórnie rozklejoną uszczelkę po odtłuszczeniu powierzchni podstawy i samej uszczelki zastosowałem cienką taśmę dwustronnie klejącą.
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
" alt="Obrazek" />

10/ Zamontowanie czujnika w aucie - odwrotnie do demontażu.
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
" alt="Obrazek" />

Próba niestety pokazała że za dużo naddałem na popychacz - czujnik był cały czas zwarty, o dziwo nie wyszło to przy sprawdzeniu na stole ale dopiero po zamontowaniu w aucie.

Rozebrałem czuja, wywaliłem gumkę podłożoną na popychacz, złożyłem, termo-klej i ponowna wrzuta do auta - próba teraz jest OK.
Zatem wniosek że więcej niż 0,5-0,7 mm nie należy wydłużać popychacza lub styków (oczywiście jest to też zależne od stopnia zużycia/nadpalenia styków). Kółeczko stykowe - obróciłem o 90st tak żeby nadpalenie nie szło na styki.

Całość zabawy trwała łącznie z powtórką ok. 2godz - myślę że bez powtórki i z demontażem aku oraz jego podstawy byłoby to nawet ciut krócej ale ja jestem leniwy i uparty.

Jakby ktoś chciał sobie wszystkie obrazki pooglądać i w większej rozdzielczości - download plik zip ok. 21MB

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
height= height=