Forum Tiguan Sharan Yeti Alhambra Touran Roomster vag-van-suv.pl

Pomoc , Porady Techniczne , Przyjaźń , Dobra Zabawa.
Teraz jest sobota, 20 października 2018, 10:47

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: wtorek, 5 czerwca 2018, 00:21 
Offline
Użytkownik forum

Dołączył(a): niedziela, 3 czerwca 2018, 19:33
Posty: 3
Auto: VW Tiguan 2007-
Silnik: 1,4 TSI CAVA 150
Witam.
Problem dotyczy wybierania biegów nieparzystych przy czym na drążku lewarka pojawił się luz przy ustawieniu biegu jałowego. Próba regulacji końcówką wybieraka przynosi mizerny rezultat - nie wchodzi albo jedynka albo piątka. Po zdjęciu mieszka stwierdziłam, że luz i problem z regulacją wybierania biegów to prawdopodobnie rezultat pęknięcia elementu, który widoczny jest na załączonym zdjęciu, pod sprężyną. Pęknięcie nastąpiło w miejscu gdzie opiera się wspomniana sprężyna. Przy poruszaniu drążkiem lewarka widać, że ten element jest złamany.
Moje pytanie jest takie: Czy jest możliwość wymiany uszkodzonego elementu i czy jest to odrębna część czy też jest trwale połączona z gałką drążka.


 


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 7 czerwca 2018, 07:52 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 lutego 2011, 15:36
Posty: 820
Lokalizacja: Olsztyn - Wrocław
Auto: VW Sharan MKI FLII 2004-2010
Silnik: 1,9 TDI BTB 150
Imię: Daniel
Tak występuje jako część jest to : 5QA711049C lub 5N0 711 049G zalezy od modelu pewnie jak i silnika. Zobacz jaki masz usiebie

dostępne bez problemu używki no chyba że chcesz nowy.

https://allegro.pl/listing?string=tigua ... i-1-4-0329

Kiedyś podobny problem miałem w Octavii. Ale tam załatwiłem go tak że naładowałem dużo smaru do tego mechanizmu i problem ustał.

________________________________________________________________________________________________
Sharan Special Sport by daneczek76
Forum Tiguan Forum Sharan Forum Alhambra Forum Touran Forum Yeti Forum Roomster


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 7 czerwca 2018, 08:43 
Offline
Użytkownik forum

Dołączył(a): niedziela, 3 czerwca 2018, 19:33
Posty: 3
Auto: VW Tiguan 2007-
Silnik: 1,4 TSI CAVA 150
Bardzo dziękuję za pomoc. Właśnie kupiłem na allegro kompletny mechanizm wybieraka. Jeśli dotrze Myślę, że jutro będzie po kłopocie. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 8 czerwca 2018, 15:37 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 lutego 2011, 15:36
Posty: 820
Lokalizacja: Olsztyn - Wrocław
Auto: VW Sharan MKI FLII 2004-2010
Silnik: 1,9 TDI BTB 150
Imię: Daniel
Daj znać jak założysz i może jakaś foto relacja z podmiany ;)

________________________________________________________________________________________________
Sharan Special Sport by daneczek76
Forum Tiguan Forum Sharan Forum Alhambra Forum Touran Forum Yeti Forum Roomster


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 14 czerwca 2018, 22:30 
Offline
Użytkownik forum

Dołączył(a): niedziela, 3 czerwca 2018, 19:33
Posty: 3
Auto: VW Tiguan 2007-
Silnik: 1,4 TSI CAVA 150
Jak pisałem w poście z dnia 5 czerwca, pojawił się problem z wybieraniem nieparzystych biegów. Próba regulacji długości linki nie dawała oczekiwanych rezultatów - brakowało albo pierwszego albo piątego biegu. Mój kolega, mechanik, na dzień dobry stwierdził, że nic nie da regulacja bo problem leży w czymś innym co sugerował zbyt duży luz na drążku lewarka w pozycji biegu jałowego. Okazało się, że złamał się plastikowy "palec" przenoszący ruch drążka zmiany biegów na dźwignię liki wybieraka.
Ponieważ nie było innej możliwości, zakupiłem cały, używany mechanizm wybierania biegów.
W prawdzie nie miałem możliwości towarzyszyć przy wymianie ale mechanik ogólnie zrelacjonował mi jej przebieg.
Aby dostać się do miejsca usterki należy zacząć od wypięcia mieszka lewarka przez podważenie ramki tegoż mieszka. Po podsunięciu mieszka do góry, należy wypięć wygłuszenie z masy papierowej. W tym celu trzeba odkręcić lub poluźnić cztery wkręty widoczne w narożnikach otworu po wypiętej ramce mieszka. Po podsunięciu do góry wspomnianego, papierowego wygłuszenia pojawi się widok jak na zdjęciu pod moim postem z dnia 5 czerwca. Kolejną czynnością jest rozpołowienie panewki mocującej cały drążek zmiany biegów. Aby tego dokonać należy zwolnić 6 zaczepów scalających połówki panewki. Nie ma możliwości całkowitego wyjęcia drążka bo w dolnej części przymocowana jest do niego druga linka wybieraka. Można jednak, wykonując "manewry" wysunąć drążek (zwalniając wcześniej palec z objęć sprężyny stabilizującej położenie drążka) na tyle, że możliwe będzie wymontowanie owego palca. Sam palec, podobnie jak panewka, jest współdzielony co umożliwia jego wymontowanie.
Mój mechanik nie zrobił niestety żadnych zdjęć więc nie mogę zobrazować poszczególnych etapów naprawy.

Zamykam wątek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 24 czerwca 2018, 17:02 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 lutego 2011, 15:36
Posty: 820
Lokalizacja: Olsztyn - Wrocław
Auto: VW Sharan MKI FLII 2004-2010
Silnik: 1,9 TDI BTB 150
Imię: Daniel
joter bardzo dziękuje za relacje, przyda się watek dla potomnych może ktoś będzie chciał o coś podpytać.
Pozdrawiam

________________________________________________________________________________________________
Sharan Special Sport by daneczek76
Forum Tiguan Forum Sharan Forum Alhambra Forum Touran Forum Yeti Forum Roomster


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
height= height=