Forum Tiguan Sharan Yeti Alhambra Touran Roomster vag-van-suv.pl

Pomoc , Porady Techniczne , Przyjaźń , Dobra Zabawa.
Teraz jest środa, 13 grudnia 2017, 01:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: poniedziałek, 23 listopada 2015, 22:29 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 marca 2015, 19:36
Posty: 27
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: VW Tiguan 2007-
Silnik: 2,0 TDI CR CFFB 140
Imię: Wojtek
Witam zacne grono. Opiszę dla potomnych moja sytuację.
W ostatnich dniach zmuszony byłem dosyć dużo dowiedzieć się na temat działania sprzęgła haldex i tylnego mostu.
Mój Tiguan z 2010r. jest wyposażony w IV generację haldexa, wg zakresów przeglądu wymiana oleju powinna nastąpić co 30 kkm. Wchodzi tam olej o oznaczeniu G 060 175 A2 sprzedawany w op. 0,85 l - foto poniżej. tak tez uczyniłem jakieś 5 kkm temu i ... w sobotę będąc w podróży służbowej owym pojazdem stała się rzecz straszna. Podczas zjeżdżania do tankowania na przydrożną stację paliwową przy prędkości ok. 15-20 km/h usłyszałem jakies chrobotanie w okolicach tylnego mostu. Po zatankowaniu próbowałem odjechać z pod dystrybutora i o ile na wprot z trudem kawałek ujechałem, to przy skręcie kół tyłem zaczęło szarpać a dokładniej zaczęły blokować naprzemiennie tylne koła. Do domu/znajomego mechanika wróciłem na lawecie.
Pojazd na 5 lat i 115 km na szafie. Tyle sam opis zdarzenia.
Mechanik podpiął komputer i "zonk" - żadnego błędu, wszystko OK. a koła dalej blokują. Pierwsza diagnoza padła na Haldex a dokładniej na sterownik albo pompkę , bo przecież olej wymieniłem miesiąc wcześniej.
Cały zespół tylny most/haldex składa się z dwóch odrebnych aczkolwiek współdziałających przekładni. Nawet oleje są dwa, w haldexie opisany wyżej a w przekładni... nikt nie wie, bo tego oleju wg ETKi i ASO się nie wymienia, jest zalany raz na początku. Wiadomo tylko , że to 75W90.

Niestety, podczas głębszych oględzin fury odkręciliśmy korek oleju tylnego mostu i oczom naszym objawił sie syf..., bo inaczej tej mazi nie można określić. pełno opiłków i innego dziadostwa.
Diagnoza. Zmielił się tylny most - a mam 115 kkm na szafie!
Tym 140-tu konnym silnikiem nie da się startować w rajdach a moja wersją R-LiNE nie da się jeździć off-roadowo,(zobaczycie - zrozumiecie) więc gdzie ten most zmieliłem?????
W ASO potwierdzili, że raz na 1000/1500 przypadków ta się zdarza. czy to znaczy, że jestem WYBRAŃCEM???
Koszt nowego w ASO 7500 zł a na allegro od 500 zł do 1500 zł zalezy od modelu i stanu.
Mój ma na końcu literę C, wcześniejsze liczby są takie same na wszystkich, znalazłem taki za 800 zł, dojdzie jeszcze wymiana oleju i FILTRA w haldexie i oleju w tylnej przekładni ale to i tak pikuś.
Reasumując.
Dbajcie o swoje sprzęty, ie wierzcie w ASO, że wymienia się tylko olej w haldexie - wymienia się również tam filtr i olej w tylnej przekładni.
taki zestaw do heldexu IV gen jest np. tutaj http://www.haldexpart.com/produkt/filtr ... g060175a2/

Oddzielnym problemem są jeszcze sterownik i pompka w haldexie ale to już na inny laborat.

Macie pytania? - piszcie, wiem już dużo na ten temat


 

________________________________________________________________________________________________
Pozdrawiam
YubY

VW TIGUAN 5N Sport&Style R-LINE 2,0 TDI CR 103kW 4Motion 2010r. modelowy 2011r.
Opel Frontera B 2,2 DTI 4x4 2000r. 31" MT/AT 3" lift + osprzęt


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 23 listopada 2015, 23:35 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 30 stycznia 2015, 21:38
Posty: 412
Lokalizacja: Stryn No---Rzeszów
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Bogusław
Wojtku. To jak piszesz. Znam ludzi co pierwszy raz olej w haldexie wymieniali przy stanie szafy 150-200tys i przy tym przebiegu im blokowało koła i zaczeli coś z tym robić. To dokładnie chodzi o sharana po 00--> .Dziwne jest też to że niektórzy z nich mieli ksiązke serwisowa od poczatku i nawet nie było zmianki o zmianie oleju w haldexie co powinna byc wymiana jak piszesz co 30tys. Morał cały tego jest taki że chyba byłeś tym wybrańcem. Ale dobrze że się z ty uporałeś . Teraz to tylko życzyć Ci bańki na tym napędzie.

________________________________________________________________________________________________
Siła tkwi w TDI...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 24 listopada 2015, 10:49 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 lutego 2011, 15:36
Posty: 785
Lokalizacja: Olsztyn - Wrocław
Auto: VW Sharan MKI FLII 2004-2010
Silnik: 1,9 TDI BTB 150
Imię: Daniel
masz racje Wojtku nie ma co wieżyc w ASO trzeba niestety samemu drążyć temat i jak to mówią jak dbasz tak masz.
To tak jak z olejami silnikowymi LL co 30 tys wymiana, już sie dużo mówi odoejściu od tego pomysłu przeprowadza testy że wcale to nie takie super.
Tak samo olej w skrzyni biegów niby nie wymieniać a jednak po wymianie są całkiem odczuwalne rezultaty tego zabiegu.
Bardzo dziękuje że podzieliłeś się wiedzą.

________________________________________________________________________________________________
Sharan Special Sport by daneczek76
Forum Tiguan Forum Sharan Forum Alhambra Forum Touran Forum Yeti Forum Roomster


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 24 listopada 2015, 19:50 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 1 lutego 2015, 20:30
Posty: 748
Lokalizacja: uniemyśl
Auto: Seat Alhambra MKI FL 2000 -2010
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: stanisław
witam Wojtku ale to dziwne ze po takim przebiegu most tył się rozpada i to po wymianie oleju na nowy dobrze ze można jeszcze poszukać i używki założyć bo nowy to ho ho ho czyli trza tam gdzie się cos obraca i tzw pływa w oleju należy go zlać i wlać nowy Ja stosuje dwie wymiany w silniku i wymiana oleju w skrzyni biegów tak stosowałem we wszystkich moich autach i nigdy nie miałem z skrzyniami problemu Wojtku to teraz bączki na lodzie i jazda szerokości życzę

________________________________________________________________________________________________
moje gg 13141438 tu zawsze jestem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 24 listopada 2015, 23:41 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 marca 2015, 19:36
Posty: 27
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: VW Tiguan 2007-
Silnik: 2,0 TDI CR CFFB 140
Imię: Wojtek
Dzieki za odzew, za dyskusję...

Poprzednim moim pojazdem była skoda octavia salonowa z 2005r. z silnikiem 1,9 TDI tym na pompie.
Zrobiłem nią 320 kkm przez 9 lat od nowości. Jedyną dużą naprawą była wymiana turbiny na regenerowaną po 220 kkm, do manualnej skrzyie, czy samego sprzęgła nawet sie do dotknąłem. Tam również trzymałem się restrykcyjnie terminów przeglądów, co 15 kkm wymieniałem olej, lałem Mobila 0W30 i tak ją sprzedałem znajomemu. Było to jakieś 2 lata temu i chyba zaczynam żałować tej zamiany. Skoda nigdy nie jechała na lawecie, Tiguan jest u mnie 2 lata i już 2 razy wracałem do domu lawetą.
Porównania nie ma żadnego.., teraz to jakiś gó.nolit.

Do Tiguana leje do silnika Castrol LL III i wymieniam co 15 kkm, przy przebiegu 109 kkm wymieniłem pierwszy raz olej w haldexie na ten ze zdjęcia - na pewno jest dobry, potwierdzałem w ASO.
Nie wiem co się stało, gdyby ten haldex się rozleciał, to jakoś bym to zrozumiał, zła wymiana, czy coś ale most, tam się nie wymienia oleju.
Nic nie wyciekło, zaglądam pod autko codziennie.
Kolega z ASO powiedział mi, że zdarzały się przypadki, że serwisanci u nich mylili się i wymieniali olej w tylnym moście lejąc ten do haldexu, bo uważali, że to własnie śrubka od haldexu.
Przy wymianie tego oleju w moim samochodzie byłem obecny ale czy na 100% został zalany olej do... zespołu haldex/most, widziałem po raz pierwszy i mogę mieć tylko nadzieję, że mam dobrego mechanika a nie partacza z ASO.
ALE TO TYLKO NADZIEJA. Teraz przecież nic mu nie udowodnię.

________________________________________________________________________________________________
Pozdrawiam
YubY

VW TIGUAN 5N Sport&Style R-LINE 2,0 TDI CR 103kW 4Motion 2010r. modelowy 2011r.
Opel Frontera B 2,2 DTI 4x4 2000r. 31" MT/AT 3" lift + osprzęt


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 25 listopada 2015, 20:01 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 1 lutego 2015, 20:30
Posty: 748
Lokalizacja: uniemyśl
Auto: Seat Alhambra MKI FL 2000 -2010
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: stanisław
Wojtku kolego drogi na twoim miejscu ot tak dla swojej wiedzy wjechał bym na kanał i dokładnie oglądnoł tylni most chodzi Mi dokładnie czy ma śruby mogą to być na torx lub imbus lub inne do zalewania i spuszczania oleju bo jakoś to dziwne żeby w tylnym moście nie było wymiany to on chyba jest nie wiem ze stopów z kosmosu zrobione przecież to sa części cierne które współpracują jedna z drugą także Ja bym to sam sprawdził dokładnie

________________________________________________________________________________________________
moje gg 13141438 tu zawsze jestem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 6 grudnia 2015, 10:04 
Offline
Użytkownik forum

Dołączył(a): niedziela, 20 września 2015, 23:48
Posty: 16
Auto: Seat Alhambra MKI FL 2000 -2010
Silnik: 1,9 TDI ASZ 130
Imię: Krzysiek
Przed wymianą oleju ni miałeś wrażenia że most huczy?
Jeździłem kumpla jeepem gdzie "kończyły" się mosty, dźwięk wydobywający się z napędów jest dość charakterystyczny i auto jest znacznie głośniejsze niż normalnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 6 grudnia 2015, 20:47 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 1 lutego 2015, 20:30
Posty: 748
Lokalizacja: uniemyśl
Auto: Seat Alhambra MKI FL 2000 -2010
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: stanisław
tak to prawda ze jak się kończy most czy nawet skrzynia czy skrzynia redukcyjna one zaczynają głośno pracować jak również i wały napędowe tez dają odczucie wibracji i to idzie wyczuć

________________________________________________________________________________________________
moje gg 13141438 tu zawsze jestem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 8 grudnia 2015, 15:29 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 marca 2015, 19:36
Posty: 27
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: VW Tiguan 2007-
Silnik: 2,0 TDI CR CFFB 140
Imię: Wojtek
Tak jak pisałem wcześniej, są dwie komory, dwa korki nalewowe/kontrolne i dwa spustowe. Idą dwa różne oleje, co do przekładni mostu nic nie ma o wymianie oleju przy jakimś przebiegu, może w serwisówkach ASO coś jest, w normalnej instrukcji niema, to mnie więcej tak jak z filtrem do Haldexa w generacji I i II jest i się go wymienia co 60 kkm a olej co 30 kkm a w gen. IV olej tak samo a filtr tez jest ale się go nie wymienia wcale - info z ASO... wymienia się cały haldex!

Wymiana oleju w haldexie była przy wymianie innych "płynów ustrojowych" - nie była spowodowana jakimiś odgłosami czy problemami.
Huczenia żadnego tez przed wymianą nie było.

Albo faktycznie VW robi te mosty z gó.nolitu albo mechanik pomylił korki i wymienił olej w przekładni a nie w haldexie... no innych cudów nie ma ;).

________________________________________________________________________________________________
Pozdrawiam
YubY

VW TIGUAN 5N Sport&Style R-LINE 2,0 TDI CR 103kW 4Motion 2010r. modelowy 2011r.
Opel Frontera B 2,2 DTI 4x4 2000r. 31" MT/AT 3" lift + osprzęt


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 8 grudnia 2015, 20:23 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 1 lutego 2015, 20:30
Posty: 748
Lokalizacja: uniemyśl
Auto: Seat Alhambra MKI FL 2000 -2010
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: stanisław
tak chyba było Wojtek pomylił korki i wymienił tylko w przekładni a haldexa zapomniał być może nie widział korków zalewowych i spustowych wiesz oczy mu dalej nie będę pisał chyba się domyślicie

________________________________________________________________________________________________
moje gg 13141438 tu zawsze jestem


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
height= height=