Forum Tiguan Sharan Yeti Alhambra Touran Roomster vag-van-suv.pl

Pomoc , Porady Techniczne , Przyjaźń , Dobra Zabawa.
Teraz jest wtorek, 23 października 2018, 04:52

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Sprezyny.
PostNapisane: czwartek, 30 kwietnia 2015, 21:25 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 4 lutego 2015, 13:07
Posty: 647
Lokalizacja: Miasto Trier. Niemcy.
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Jurek
Witam.
Pytam z ciekawosci. Co zyskuje a co trace obnizajac samochod np: o te 3 cm? Wiiadomo: wymiana sprezyn............jakich czesci jeszcze? Co z przegladem technicznym?

piotto0, mysle ze mozesz cos na ten temat napisac.

________________________________________________________________________________________________
Mowie i pisze po polsku. Jurek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprezyny.
PostNapisane: piątek, 1 maja 2015, 10:34 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 lutego 2015, 23:45
Posty: 436
Lokalizacja: Jastrowie
Auto: VW Touran 1T2 2006-2010
Silnik: 1,9 TDI BLS 105
Imię: Marcin
na pewno lepszą przyczepność na drodze zyskasz, nie wiem czy nie trzeba wymienić amortyzatorów i łączników stabilizatora,ale to niech się wypowie kolega @piotto0 czy trzeba czyn nie,

________________________________________________________________________________________________
Marcin jestem i miałem VW Touran 2.0 TDI 136 KM 2003 r modelowo 2004
Teraz mam VW Touran 1,9 TDI 105 KM 2005 modelowo 2006
GG 7631161, Skype jak coś na PW
Nie nienawidzę cwaniactwa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprezyny.
PostNapisane: piątek, 1 maja 2015, 10:45 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 30 stycznia 2015, 21:38
Posty: 412
Lokalizacja: Stryn No---Rzeszów
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Bogusław
Jazda jak na wozie drabiniastym. Do tego nie wiem jak masz w niemczech ale np.tutaj to się jeszcze to wiąże z dodatkowym przeglądem i odpowiednia adnotacją w dowodzie rej. Jak jezdzisz dużo po autostradach to może tak, ale na drogi miejskie i publiczne to szkoda kasy i nerwów sobie psuć.

________________________________________________________________________________________________
Siła tkwi w TDI...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprezyny.
PostNapisane: piątek, 1 maja 2015, 20:06 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 1 lutego 2015, 20:30
Posty: 748
Lokalizacja: uniemyśl
Auto: Seat Alhambra MKI FL 2000 -2010
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: stanisław
witaj Jurku obniżenie auta no cóż jest to fajna rzecz ale ma swoje zalety i wady dobrze taki zawias niski sprawuje się na autostradach niski opór lepsze trzymanie drogi no ale komfort troszkę odbiega jest sztywniejszy i odczucie takie jak byś wszystko co resoruje zapiął na kłódkę to jest dobre dla młodych my Jurku potrzebujemy już komfortu to lepiej jest zmienić profil opony

________________________________________________________________________________________________
moje gg 13141438 tu zawsze jestem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprezyny.
PostNapisane: piątek, 1 maja 2015, 21:29 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 4 lutego 2015, 13:07
Posty: 647
Lokalizacja: Miasto Trier. Niemcy.
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Jurek
Bylem ciekawy co niesie za soba obnizenie auta, teraz juz wiem; brak konfortu jazdy i wyplyw gotowki. W imie czego? :)

________________________________________________________________________________________________
Mowie i pisze po polsku. Jurek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprezyny.
PostNapisane: piątek, 1 maja 2015, 22:42 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 lutego 2011, 15:36
Posty: 820
Lokalizacja: Olsztyn - Wrocław
Auto: VW Sharan MKI FLII 2004-2010
Silnik: 1,9 TDI BTB 150
Imię: Daniel
Ja mam oryginalne obniżone zawieszenie i powiem tak jesli chodzi o trase autostrada i zakręty szybciej lepiej i sprawniej wnie wejdziesz niz nie jedna osobòwka.
Wada to to ze auto bedzie twardze przez to mniej komfortowe. Zalezy jeszcze na jakich oponach i felgach pozostanie auto bo jak na 195 i 16" to szkoda kasy bo nic nie polepszysz ja na takich wyższych oponach jezdze w zimie to wiem co mówię. Jak sie obniza najlepiej zmienić 225/45/17 i wtedy to ma sens.

________________________________________________________________________________________________
Sharan Special Sport by daneczek76
Forum Tiguan Forum Sharan Forum Alhambra Forum Touran Forum Yeti Forum Roomster


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprezyny.
PostNapisane: niedziela, 3 maja 2015, 17:22 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 26 lutego 2015, 19:24
Posty: 34
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Jeśli mowa o sprężynach -30mm to:
a) to nie jest "gleba" i koniec z amortyzacją tylko jest trochę niżej..
b) nie trzeba żadnych innych zmian + przeglądów itd :D? Przynajmniej na pewno nie w Polsce ani Niemczech.
c) zależy jakie sprężyny się kupi .. można kupić np. MTS'y które pomijając kiepską jakość itd są np. dużo twardsze i auto mimo że jest obniżone -3cm to będzie bardziej twardo jak na firmowym gwincie.

Sam mam problemy z kręgosłupem więc nie mogę sobie pozwolić np. na gwint i zejście Sharanem niżej mimo ze wygląda to bardzo fajnie i pewnie by się trzymało dobrze w zakrętach .. zresztą po części dlatego też mam Sharana ( przez wygodę w siadaniu / wysokość siedzenia i pozycję w jakiej siedzę za kierownicą ).
W każdym razie > sam szukam "złotego" środka ... i takim okazały się sprężyny Eibacha ( czytając sporo opinii ) to na komforcie mam dużo nie stracić a zyskać sporo na tym że samochód będzie sztywniejszy +na wyglądzie i prowadzeniu.

I co mogę powiedzieć -> auto wg. mnie wygląda duuużo lepiej. +1
Co do prowadzenia, Sharan jest pewniejszy i się aż tak nie wygina jak to wcześniej miało miejsce.. - różnica odczuwalna +1
W zakrętach mogę sobie na więcej pozwolić a wierzcie mi, że lubię .. +1

Sharan jest też bardziej hmm "sztywny" i powiedzmy tak: jak są małe ubytki w drodze / pęknięcia -> takie co nie wymagają większej amortyzacji to wcześniej ich nie było za bardzo czuć tzn nawet słychać bym powiedział, teraz jak jedziemy to "słyszymy" / lekko czujemy, że po czymś przejechaliśmy -> ale nie odczuwamy tego w negatywnym skutku tzn nic nie "dudni / wali / zęby nie wypadają .. bo te "ubytki" są tak małe" -> jednak jak by na tych sprężynach jestesmy o nich poinformowani że tak to nazwę.

Co do nierówności tych "średnich" które wymagają tłumienia itd powiedział bym, że nie widzę dużej różnicy pomiędzy Eibachami a oryginalnymi sprężynami i w jednym wypadku jak i w drugim jest OK > powiedzmy jest może 10% sztywniej - twardziej.

Największa myślę różnica - ale i też z jednej strony najrzadsza(już wytłumaczę dlaczego) to większe dziury / zapadnięcia się asfaltu takie że nie rozwalimy koła ale też jest spora "dziura". Tzn jak wcześniej powiedzmy jechałem i zdarzyła się właśnie taka dziura / uskok .. nie wiem dokładnie jak to nazwać to przejechaliśmy tam zadudniło bum bum i jedziemy dalej. Teraz czuć to, że jest -3cm i również "zadudni" ale pod koniec wiadomo będzie sztywniej gdzieś ta sprężyna musi sobie odbić to 3cm i myślę że właśnie odbija je sobie w tej ostatniej fazie "zgniotu"/ już odczuwalnie bardziej poczujemy tą dziurę / dużą nierówność czy też uskok drogi .. I tutaj jest największa różnica moim zdaniem.
Mimo że w Polsce mamy sporo dziur niestety tego typu .. to i tak przynajmniej ja osobiście staram się je omijać jak mogę bo szkoda mi zawieszenia / auta itd. Dlatego też jak dla mnie są to sytuacje bardziej sporadyczne no ale mają miejsce i trzeba mieć to na uwadze.

Więc jak dla mnie tak:
Jak ktoś mieszka w góra / ciężki dojazd / potrzebuje wysokiego auta - po co obniżać.
Jak ktoś potrzebuje maksymalnego komfortu jeździ na wielkich gumach / balonach - prędkości raczej niskie / spokojne byle by przejechać z pkt a - do b - to tutaj ew. zmiana czysto wizualnie.
Jeśli ktoś jeździ po polach / lasach / z ew. dołami itd -> to nie polecam sprężyny bo po co obniżać auto.

Jednak w każdym innym wypadku szczerze polecam. Czy to jazda po mieście / po autostradzie itd.
Już pomijam fakt ... jak tutaj ktoś z kolegów przytoczył jazdę w Niemczech .. to gdybym tam mieszkał to mimo kręgosłupa nie wiem czy bym gwintu nie rozważał :thumbsup: tam jest inna jazda.. byłem w zeszłe wakacje Sharanem tam na ok. 1,5 tyg i przez ten czas nie wiem czy raz miałem taką sytuację żebym wjechał w jakąś dziurę / dołek czy cos w tym stylu -> innymi słowy czy była ta sytuacja opisana przeze mnie w kwestii najbardziej odczuwalnej przy zmianie sprężyn z oryginałów na -30mm Eibacha.

Ogólnie jest to oczywiście moje zdanie .. i moje odczucia, i jak pisałem są to odczucia co do spręzyn Eibach'a .. bo innych nie posiadałem - to nie wiem jak wygląda sprawa.
Ja ogólnie polecam i gdybym teraz miał kupić kolejnego Sharana to jedną z pierwszych rzeczy które bym zrobił to zakupił właśnie taki zestaw ;-)
Wybaczcie za sporo tekstu ale chciałem jak najbardziej obrazkowo opisać sytuacje i +/-

________________________________________________________________________________________________
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprezyny.
PostNapisane: niedziela, 3 maja 2015, 18:29 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 4 lutego 2015, 13:07
Posty: 647
Lokalizacja: Miasto Trier. Niemcy.
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Jurek
piotto0, bardzo fajnie opisales to. :thumbsup:

________________________________________________________________________________________________
Mowie i pisze po polsku. Jurek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprezyny.
PostNapisane: niedziela, 3 maja 2015, 19:49 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 1 lutego 2015, 20:30
Posty: 748
Lokalizacja: uniemyśl
Auto: Seat Alhambra MKI FL 2000 -2010
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: stanisław
witam ale kolega dał wypowiedz szczera i prawdziwa

________________________________________________________________________________________________
moje gg 13141438 tu zawsze jestem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Sprezyny.
PostNapisane: niedziela, 3 maja 2015, 22:48 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 8 lutego 2015, 15:18
Posty: 10
Lokalizacja: NRW
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 1,8 T 20V AJH 150
Ja się zastanawiam czy te 3cm rzeczywiście tak dużo by zmieniły? U mnie jest między kołem a nadkolem lekko 10cm luzu i chyba nie poczułbym zbytnio ubycia tych 3-ch..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
height= height=