Forum Tiguan Sharan Yeti Alhambra Touran Roomster vag-van-suv.pl

Pomoc , Porady Techniczne , Przyjaźń , Dobra Zabawa.
Teraz jest niedziela, 24 czerwca 2018, 01:19

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: niedziela, 12 kwietnia 2015, 10:10 
Offline
Użytkownik forum

Dołączył(a): środa, 11 marca 2015, 20:11
Posty: 35
Auto: VW Sharan MKI FLII 2004-2010
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
czy ktoś wie gdzie najlepiej pochromować relingi lub zakupić chromowane jakieś zamienniki dobre. bo oryginały w serwisie pewnie dużo wyjdą. i jak długo nałożony chrom trzyma. jakie ceny chromowania i gdzie lub cena zakupu kpl. relingów chrom.
oraz jakie obrysówki taśmy naklejane chrom na uszczelki szyb najlepiej kupić i jak to wygląda (może ma ktoś fotki). pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 23:20 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 lutego 2011, 15:36
Posty: 808
Lokalizacja: Olsztyn - Wrocław
Auto: VW Sharan MKI FLII 2004-2010
Silnik: 1,9 TDI BTB 150
Imię: Daniel
Tu masz firme która poleruje i chromuje. Http://www.polerowanie-felg.pl
Słyszałem i widziałem kiedyś foto wypiaskowanych czarnych relingòw do aluminium i aluminium było wypolerowane wyglądało zacnie. Możesz czarna farbę sam zetrzeć bardzo drobnym papierem a potem polerować aluminium.

bo chromowanie tych czarnych to raczej wydaje się pomysł słaby i nietrwały , juz lepiej szukać na allegro.
tu masz ale gościu chyba spadł z konia bo cena jest z kosmosu 999 zł
http://allegro.pl/vw-sharan-7m3-komplet ... 61618.html

________________________________________________________________________________________________
Sharan Special Sport by daneczek76
Forum Tiguan Forum Sharan Forum Alhambra Forum Touran Forum Yeti Forum Roomster


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 14 kwietnia 2015, 21:24 
Offline
Użytkownik forum

Dołączył(a): środa, 11 marca 2015, 20:11
Posty: 35
Auto: VW Sharan MKI FLII 2004-2010
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
oglądałem te chromy i ta cena powala. i to za szt ?! jestem ciekaw ile w serwisie by chcieli. nie wiedziałem, że czarne relingi w sharanie są lakierowane a pod spodem jest aluminium?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 14 kwietnia 2015, 22:03 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 576
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 1,9 TDI AVG 110
Imię: Krzysiek
Chrom jest dość "niewdzięczny" na wielu metalach wymaga tzw. warstwy szczepnej o ile dobrze pamiętam miedziowej
Czy chromowanie alu odpada czy jest możliwe - tu trzeba by pogadać z jakąś dobrą galwanizernią.

Alu czu Dural - tu z kolei po zdjęciu czarnej powłoki i wypolerowaniu widzę problem utleniania i matowienia - aluminium i jego stopy niestety reagują w ten sposób z powietrzem atmosferycznym i opadami.

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 15 kwietnia 2015, 13:38 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 lutego 2011, 15:36
Posty: 808
Lokalizacja: Olsztyn - Wrocław
Auto: VW Sharan MKI FLII 2004-2010
Silnik: 1,9 TDI BTB 150
Imię: Daniel
polerkę można polakierować i wtedy na dużej wytrzyma.
Co do ceny to gościu się lekko pomylił wydaje mi się żę za komplet ale to i tak dużo kasy.

________________________________________________________________________________________________
Sharan Special Sport by daneczek76
Forum Tiguan Forum Sharan Forum Alhambra Forum Touran Forum Yeti Forum Roomster


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 15 kwietnia 2015, 16:33 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 576
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 1,9 TDI AVG 110
Imię: Krzysiek
Tak zgoda Daniel po nałożeniu powłoki utrwalającej na wypolerowane alu będzie ok.

Podobnie robi się również przy powłokach cynkowania galwanicznego oraz mosiądzowaniu - powody są te same co przy alu - utlenianie i matowienie powierzchni. Dla elem. stalowych i powłok Zn utwalacz powoduje również ich uszczelnienie co skutkuje zwiększeniem odporności korozyjnej - odporność uzyskuje się b. dużą bo aż ok. 300h w badaniu w komorze w mgle solnej
Są to środki podobne do lakierów bezbarwnych nawierzchniowych stosowanych w lakiernictwie samochodowym lub środki na bazie epoksydu. Znam to dobrze z poprzedniej pracy zawodowej gdzie ciągle zlecałem galwanizację Zn+utrwalacz - było to robione w galwanizerni - proces nałożenia takiego utrwalacza to zwykle zanurzenie, rzadziej natrysk - b. ważne jest przygotowanie powierzchni pod utrwalacz.
Tu rodzi się kolejny problem dla amatorskiego wykonania - utrwalacz jest suszony i rozdmuchiwany w komorze ciepłym powietrzem tak aby nie było zacieków

Niedawno w obecnie wykonywanej pracy przerabiałem podobny temat dla polerowanego mosiądzu - miałem duże problemy
z nabyciem tych środków utrwalających w ilościach detalicznych - sugerowany kierunek poszukiwań to właśnie galwanizernie i zakłady wykonujące np. metalowe lampy

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
height= height=