Forum Tiguan Sharan Yeti Alhambra Touran Roomster vag-van-suv.pl

Pomoc , Porady Techniczne , Przyjaźń , Dobra Zabawa.
Teraz jest piątek, 26 maja 2017, 03:52

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: poniedziałek, 9 lutego 2015, 23:03 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 1 lutego 2015, 20:30
Posty: 748
Lokalizacja: uniemyśl
Auto: Seat Alhambra MKI FL 2000 -2010
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: stanisław
dopisze się do watka tych rurek pod autem ale można je zabezpieczyć czyli zakryć od spodu kawałkiem blachy alu takiej jaka jest nad rurą od spalin i to tez uchroni a i częściowo zabezpieczy

________________________________________________________________________________________________
moje gg 13141438 tu zawsze jestem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 9 lutego 2015, 23:10 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 523
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 2,0i ADY 115
Imię: Krzysiek
marcyb3 napisał(a):
jeśli chodzi o rurki pod samochodem które idą do tylnej nagrzewnicy ,to ja bym ich nie ocieplał ,bo latem można przegrzać silnik ponieważ nie ma takiego chłodzenia,przynajmniej mi się tak zdaje
Marcin myślę że nie przegrzeje układ chłodzenia jest zaprojektowany bez dodatkowej chłodnicy która jest tylna nagrzewnica
Przecież latem nie używamy tylnej nagrzewnicy i chłodzenie sobie radzi

Stasiu owszem jest to jakaś osłona ale nie da takiego skutku jak otulina blacha jest przecież dobrym przewodnikiem ciepła

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 9 lutego 2015, 23:23 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 4 lutego 2015, 13:07
Posty: 611
Lokalizacja: Miasto Trier. Niemcy.
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
marcyb3 napisał(a):
Koledzy mam w domu elektryczna pompke obiegu , zastanawiam się czy nie zamontować jej kolo dogrzewacza , tylko czy mi to coś da??? myślę że jak założę taką pompke to będzie mniejsze prawdopodobieństwo przegrzania silnika ,chyba że się mylę,jak sądzicie jest sens montowania takiej pompki


Witam.

Marcin, co to jest i do czego sluzy elektryczna pompka obiegu? Jakie jest jej zadanie i gdzie sie ona znajduje? Co to jest dogrzewacz? Jakie jest jego zadanie i gdzie sie on znajduje? Chcialbym miec obraz tego o czym poprzednio napisales. Jak wiesz jestem "raczkujacym" w auto-technice, byc moze dolacza do nas nowi ktorzy beda na poczatku takze zieloni ja.

________________________________________________________________________________________________
Mowie i pisze po polsku. Jurek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 9 lutego 2015, 23:42 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 1 lutego 2015, 20:30
Posty: 748
Lokalizacja: uniemyśl
Auto: Seat Alhambra MKI FL 2000 -2010
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: stanisław
Jurku już pisze pompa elektryczna obiegu masz ją pod szyba przód obok zbiorniczka na płyn hamulcowy ona jest po to by przepompować płyn z tzw webasta czyli dogrzewacza który znajduje się z tyłu auta po lewej stronie przed kołem tył zerknij tam będziesz widział takie urzadzonko chyba ze masz je wymontowane zerknij dogrzewacz jest po to żeby dogrzał silnik jak i również wnętrze auta to jest dość spore auto i trzeba je jakoś dogrzać jak również i dogrzewa silnik załączenie tego urzadzonka jest albo sterowane z pilota albo automatycznie a złącza się jak jest temperatura otoczenia + 4stopnie wtedy następuje załączenie się dogrzewacza

________________________________________________________________________________________________
moje gg 13141438 tu zawsze jestem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 9 lutego 2015, 23:55 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 5 lutego 2015, 01:00
Posty: 299
Lokalizacja: Podlasie
Auto: VW Sharan MKI FLII 2004-2010
Silnik: 2,0 TDI BRT 140
Imię: Andrzej
Koledzy powiem tak. Dogrzewacz odpala się prawidłowo w moim aucie ale jak je postawie na 5 minut odpalone to strzałka temperatury się nie podnosi, ale jak ruszę i obroty silnika wzrosną to po przejechaniu 3 km leci ciepłe powietrze i temperatura na szafie też idzie w górę. Po to chcę założyć pompkę żeby zwiększyć przepływ przez piec i szybciej ogrzać silnik. Znajomy ma tak zrobione i momentalnie dogrzewa się silnik a i piec ciągle nie wygasza się co skutkuje dłuższą eksploatacją świecy.

________________________________________________________________________________________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 10 lutego 2015, 00:06 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 1 lutego 2015, 20:30
Posty: 748
Lokalizacja: uniemyśl
Auto: Seat Alhambra MKI FL 2000 -2010
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: stanisław
to tak właśnie pisałem wyżej ze w twoim aucie to należało by wsadzić taka pompkę co nie zaszkodzi w niczym a poskutkuje tym co opisujesz

________________________________________________________________________________________________
moje gg 13141438 tu zawsze jestem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 10 lutego 2015, 00:54 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 4 lutego 2015, 08:31
Posty: 49
Lokalizacja: Kamienna Góra
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Tomasz
stasio59 napisał(a):
Jurku już pisze pompa elektryczna obiegu masz ją pod szyba przód obok zbiorniczka na płyn hamulcowy ona jest po to by przepompować płyn z tzw webasta czyli dogrzewacza który znajduje się z tyłu auta po lewej stronie przed kołem tył zerknij tam będziesz widział takie urzadzonko chyba ze masz je wymontowane zerknij dogrzewacz jest po to żeby dogrzał silnik jak i również wnętrze auta to jest dość spore auto i trzeba je jakoś dogrzać jak również i dogrzewa silnik załączenie tego urzadzonka jest albo sterowane z pilota albo automatycznie a złącza się jak jest temperatura otoczenia + 4stopnie wtedy następuje załączenie się dogrzewacza

Stasiu po pierwsze SGA nie były wyposażone w webasto tylko w eberspachera. w wersji dogrzewacza jest sterowane tylko przez czujnik temp. zewn.oraz sygnał z alternatora o uruchomionym silniku, w wersji ogrzewania postojowego uruchamianne jest poprzez zegar preselekcyjny na którym programujesz wcześniej godzinę startu,poprzez pilota czyli zdalnie w danym momencie uruchamia system lub poprzez GSM aplikacje na tel uruchamiają całość.Co do pompki to nie jest ona do przepompowywania płynu z dogrzewacza tylko do schładzania silnika tuż po zgaszeniu(pracuje jeszcze po wyjęciu kluczyka ze stacyjki)

________________________________________________________________________________________________
nie ma rzeczy nie do naprawienia, są tylko niekompetentni "fachowcy" Dla swoich Tomek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 10 lutego 2015, 01:06 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 4 lutego 2015, 13:07
Posty: 611
Lokalizacja: Miasto Trier. Niemcy.
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
tomekiewa napisał(a):
stasio59 napisał(a):
Jurku już pisze pompa elektryczna obiegu masz ją pod szyba przód obok zbiorniczka na płyn hamulcowy ona jest po to by przepompować płyn z tzw webasta czyli dogrzewacza który znajduje się z tyłu auta po lewej stronie przed kołem tył zerknij tam będziesz widział takie urzadzonko chyba ze masz je wymontowane zerknij dogrzewacz jest po to żeby dogrzał silnik jak i również wnętrze auta to jest dość spore auto i trzeba je jakoś dogrzać jak również i dogrzewa silnik załączenie tego urzadzonka jest albo sterowane z pilota albo automatycznie a złącza się jak jest temperatura otoczenia + 4stopnie wtedy następuje załączenie się dogrzewacza

Stasiu po pierwsze SGA nie były wyposażone w webasto tylko w eberspachera. w wersji dogrzewacza jest sterowane tylko przez czujnik temp. zewn.oraz sygnał z alternatora o uruchomionym silniku, w wersji ogrzewania postojowego uruchamianne jest poprzez zegar preselekcyjny na którym programujesz wcześniej godzinę startu,poprzez pilota czyli zdalnie w danym momencie uruchamia system lub poprzez GSM aplikacje na tel uruchamiają całość.Co do pompki to nie jest ona do przepompowywania płynu z dogrzewacza tylko do schładzania silnika tuż po zgaszeniu(pracuje jeszcze po wyjęciu kluczyka ze stacyjki)



Witaj
To wszystko jest dla mnie bardzo skompliowane. Jak do tej pory zauwazylem ze jak uruchomie silnik i odczekam pare minut to lepiej mi sie jedzie ale to jest jeszcze nie to. Jak jest dobrze rozgrzany wtedy jest "cacy" Ma to zwiazek z zamontowaniem dodatkowo jakic dogrzewaczy czy podgrzewaczy? Jezeli to ma polepszyc komfort jazdy to chetnie zamontuje.

________________________________________________________________________________________________
Mowie i pisze po polsku. Jurek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 10 lutego 2015, 01:12 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 4 lutego 2015, 08:31
Posty: 49
Lokalizacja: Kamienna Góra
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Tomasz
Zapewne masz dogrzewacz a znajduje się on pod lewym progiem pod drzwiami pasażera ale jest wciśnięty dość mocno we wnękę za progiem ,wystaje tylko taka mała rura wydechowa. sprawdź po odpaleniu auta czy słychać "startujący odrzutowiec"pod autem i czy robi się ciepła ta rurka .Jeśli tak to masz wsio OK

________________________________________________________________________________________________
nie ma rzeczy nie do naprawienia, są tylko niekompetentni "fachowcy" Dla swoich Tomek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 10 lutego 2015, 01:16 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 523
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 2,0i ADY 115
Imię: Krzysiek
sorki Marcin - może i masz rację - mogę się mylić - ja ciągle bazuje na benzynie
oświećcie ciemnego - diesel ma jakieś wskazania co do studzenia po wyłączeniu - czym to jest powodowane

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
height= height=