Forum Tiguan Sharan Yeti Alhambra Touran Roomster vag-van-suv.pl

Pomoc , Porady Techniczne , Przyjaźń , Dobra Zabawa.
Teraz jest poniedziałek, 23 października 2017, 17:19

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: poniedziałek, 9 lutego 2015, 20:22 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 524
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 2,0i ADY 115
Imię: Krzysiek
Benzyna+LPG - ADY
Dla porównania podam - robiłem taką próbę po wymianie termostatu:
temp. otoczenia ok -5st C, auto stało kilka godzin na zewnątrz
Włączone obie nagrzewnice, nadmuchy na na full, brak izolacji rurek do tylnej nagrzewnicy.

Czas do postawienia wskazówki wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej pionowo:
postój = ok. 3-4 minuty
jazda w warunkach mieszanych ani nie miasto ani nie trasa ok. 5-7km czas ok 7-8 minut

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 9 lutego 2015, 21:02 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 1 lutego 2015, 20:30
Posty: 748
Lokalizacja: uniemyśl
Auto: Seat Alhambra MKI FL 2000 -2010
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: stanisław
witaj andrej w twojej wersji silnikowej to taką pompkę bym założył na małym obiegu bo tu szybciej się zagrzewa płyn a dodatkowo wmontowana taka pompa bardzie będzie mieszać właśnie płyn z chwilą odpalenia silnika bo wiadomo jest ze najpierw płyn ogrzewa silnik a potem kieruje się dalej w tzw siec grzejną i taka pompka w twoim silniku naprawdę polepszy ciepło w twoim aucie z chwilą gdy zastartujesz motor i zacznie się płyn już dogrzewać z samego tylko silnika

________________________________________________________________________________________________
moje gg 13141438 tu zawsze jestem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 9 lutego 2015, 21:06 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 1 lutego 2015, 20:30
Posty: 748
Lokalizacja: uniemyśl
Auto: Seat Alhambra MKI FL 2000 -2010
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: stanisław
tak Krzysiu benzynka się troszkę szybciej rozgrzewa ale zastosowanie w wersji andreja w tej innej jednostce silnikowej to taka pompka na małym obiegu może dac skutek w postaci ciepła już w kabinie

________________________________________________________________________________________________
moje gg 13141438 tu zawsze jestem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 9 lutego 2015, 21:40 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 524
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 2,0i ADY 115
Imię: Krzysiek
Ok Staś wiem że Andrzej ma diesla po prostu była kiedyś o tym gadka żeby podać te czasy porównać zatem dla porównania po prostu podałem to co wiedziałem od siebie z benzyniaka bo ostatnio robiłem termostat.
Silnik jest podany pod avatarem więc nie podawałem - ale już dopisałem będzie jaśniej może kiedyś komuś z benzyniaków się przyda :)

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 9 lutego 2015, 21:46 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 1 lutego 2015, 20:30
Posty: 748
Lokalizacja: uniemyśl
Auto: Seat Alhambra MKI FL 2000 -2010
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: stanisław
oj Krzysiu to nie ważne jest zapytanie padło wiec czy to będzie BP czy ON to i tak można i tu zastosować i tu to w niczym nie będzie kolidowała o wręcz przeciwnie może dać efekt

________________________________________________________________________________________________
moje gg 13141438 tu zawsze jestem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 9 lutego 2015, 21:54 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 524
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 2,0i ADY 115
Imię: Krzysiek
Pewnie że można. Ja uważam że przy dobrym termostacie w benzynie ADY jest to po prostu zbędne a dodatkowa pompka i tak nie da efektu i jest to zbędny wydatek i robota.
Tych czasów nie skróci radykalnie żadna pompka jednak silnik to kawał metalu który musi się nagrzać.
Uważam też że układ w ADY jest na tyle wydolny że nie musi być wspomagany dodatkową pompką.
Z diesla nie mam żadnych doświadczeń więc się nie wypowiadam - moja wypowiedź dotyczy wyłącznie silnika benzynowego ADY

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 9 lutego 2015, 22:03 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 4 lutego 2015, 08:31
Posty: 49
Lokalizacja: Kamienna Góra
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Tomasz
Dodatkowa pompa nie zwiększy ciśnienia jedynie zwiększy się szybkość przepływu cieczy. a jak już dokładać pompkę to najlepiej przed dogrzewaczem i można wtedy pomyśleć o rozbudowie do pełnego ogrzewania postojowego dokładając sterowanie na pilota lub zegar.

________________________________________________________________________________________________
nie ma rzeczy nie do naprawienia, są tylko niekompetentni "fachowcy" Dla swoich Tomek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 9 lutego 2015, 22:09 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 524
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 2,0i ADY 115
Imię: Krzysiek
Tak Tomek - zwiększenie prędkości przepływu spowoduje jedynie szybsze przenoszenie ciepła do tylnej nagrzewnicy która może je oddać do wnętrza auta z tym się zgadzam całkowicie. Wg mnie jest tylko jedno ale - to ciepło żeby mogło być przeniesione musi się skądś wziąć jeśli nie będzie odpowiednio dużego i odpowiednio wydajnego źródła ciepła to nie zostanie ono przeniesione. Fizyka i bilans cieplny są po prostu bezwzględne :)
Oczywiście nie mówię tu o webasto które jest samo w sobie źródłem ciepła - mówię o przypadku gdy źródłem ciepła jest pracujący silnik, który musi się najpierw sam nagrzać żeby móc oddawać ciepło dalej.

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 9 lutego 2015, 22:22 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 4 lutego 2015, 08:31
Posty: 49
Lokalizacja: Kamienna Góra
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Tomasz
Dokładnie się z tobą Krzychu zgadzam!!! iI właśnie po to montowane były dogrzewacze w naszych autobusach żeby szybko uzyskać optymalną temp. przede wszystkim silnika a dopiero drugorzędną rzeczą jest ogrzanie przedziału pasażerskiego.Zaś dodatkowa pompa wymuszająca obieg zastosowana w modelach po lifcie ma na celu odprowadzenie ciepła z silnika(głowica) do obiegu po zgaszeniu silnika (nie pracuje pompa cieczy w silniku)co ma zapobiegać przegrzaniu i deformacji głowicy np po ostrej jeździe w warunkach ekstremalnych.

________________________________________________________________________________________________
nie ma rzeczy nie do naprawienia, są tylko niekompetentni "fachowcy" Dla swoich Tomek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 9 lutego 2015, 22:59 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 lutego 2015, 23:45
Posty: 428
Lokalizacja: Jastrowie
Auto: VW Touran 1T2 2006-2010
Silnik: 1,9 TDI BLS 105
Imię: Marcin
Dzięki za wszystkie opinie, myślę ze powinno uchronić przed przegrzaniem, a jeśli chodzi o rurki pod samochodem które idą do tylnej nagrzewnicy ,to ja bym ich nie ocieplał ,bo latem można przegrzać silnik ponieważ nie ma takiego chłodzenia,przynajmniej mi się tak zdaje, też chciał to kiedyś zrobić ale jakoś zrezygnowałem

________________________________________________________________________________________________
Marcin jestem i miałem VW Touran 2.0 TDI 136 KM 2003 r modelowo 2004
Teraz mam VW Touran 1,9 TDI 105 KM 2005 modelowo 2006
GG 7631161, Skype jak coś na PW
Nie nienawidzę cwaniactwa


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
height= height=