Forum Tiguan Sharan Yeti Alhambra Touran Roomster vag-van-suv.pl

Pomoc , Porady Techniczne , Przyjaźń , Dobra Zabawa.
Teraz jest wtorek, 16 stycznia 2018, 15:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: sobota, 13 stycznia 2018, 18:13 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 551
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 1,9 TDI AVG 110
Imię: Krzysiek
Symbol ogrzewania jest mi nie znany, brak etykiety ale wiem że jest to 3kW - jest zamontowany jako pełne postojowe,
Nie pracował ale po wymianie swiecy już pracuje na razie tylko jako dogrzewacz, bo po prostu nie dostał jeszcze akumulatora a nie chcę ładować mostka w skrzynkę i zasilać go z rozruchowego.

Chodzi mi o sterowanie - chciałbym się upewnić z tego co doczytałem sterownik załącza gdy spełnione są oba warunki :
1/ temp. płynu chłodniczego jest niższa od 75st
2/ czujnik bimetaliczny na podszybiu jest zwarty - temp. +5 w mk1 i +10st w mk2
Natomiast nie bardzo znalazłem źródła które mówiłyby łopatologicznie że warunkiem wyłaczenia jest spełnienie jednego z w/w warunków - niby logicznie wynika to z warunków załaczenia, przeprowadzone sprawdzenie też wydaje się mi to potwierdzać.

juz piszę czemu tak kombinuję jak koń pod górę - otóż 3kw to mało to ogrzewanie jest takie średnie, dodatkowo układ jest taki że samochód jest garażowany, rano po wyjeździe z garażu ogrzewanie pracuje uważam mało wydajnie późno się załącza, nie do końca jest prawdą to że czuj na podszybiu tak szybko wystygnie.

Wiem że Janusz kiedyś publikował materiały jak zmusić dogrzewacz do pracy wyłacznikiem "z ręki" ale ja jestem człowiekiem leniwym i sklerotycznym więc kombinuję jak to zrobić automatytcznie.

Wymyśliłem sobie taki sposób że np. gdyby czujnik na podszybiu wymienić na bimetal NO o progu zadziałania +20st (10st są niestety praktycznie niedostępne) to w takim przypadku dogrzewacz po wyjeździe z garażu startowałby szybciej (temp w garażu to 10-15st) i byłby sterowany tylko temp. płynu chłodniczego

Aby nie spowodować przegrzania motorka chcę się upewnić czy sam sygnał +75st z czuja temp płynu będzie na pewno ustrojstwo wyłączał

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
height= height=