Forum Tiguan Sharan Yeti Alhambra Touran Roomster vag-van-suv.pl

Pomoc , Porady Techniczne , Przyjaźń , Dobra Zabawa.
Teraz jest niedziela, 19 sierpnia 2018, 06:23

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: sobota, 13 stycznia 2018, 18:13 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 576
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 1,9 TDI AVG 110
Imię: Krzysiek
Symbol ogrzewania jest mi nie znany, brak etykiety ale wiem że jest to 3kW - jest zamontowany jako pełne postojowe,
Nie pracował ale po wymianie swiecy już pracuje na razie tylko jako dogrzewacz, bo po prostu nie dostał jeszcze akumulatora a nie chcę ładować mostka w skrzynkę i zasilać go z rozruchowego.

Chodzi mi o sterowanie - chciałbym się upewnić z tego co doczytałem sterownik załącza gdy spełnione są oba warunki :
1/ temp. płynu chłodniczego jest niższa od 75st
2/ czujnik bimetaliczny na podszybiu jest zwarty - temp. +5 w mk1 i +10st w mk2
Natomiast nie bardzo znalazłem źródła które mówiłyby łopatologicznie że warunkiem wyłaczenia jest spełnienie jednego z w/w warunków - niby logicznie wynika to z warunków załaczenia, przeprowadzone sprawdzenie też wydaje się mi to potwierdzać.

juz piszę czemu tak kombinuję jak koń pod górę - otóż 3kw to mało to ogrzewanie jest takie średnie, dodatkowo układ jest taki że samochód jest garażowany, rano po wyjeździe z garażu ogrzewanie pracuje uważam mało wydajnie późno się załącza, nie do końca jest prawdą to że czuj na podszybiu tak szybko wystygnie.

Wiem że Janusz kiedyś publikował materiały jak zmusić dogrzewacz do pracy wyłacznikiem "z ręki" ale ja jestem człowiekiem leniwym i sklerotycznym więc kombinuję jak to zrobić automatytcznie.

Wymyśliłem sobie taki sposób że np. gdyby czujnik na podszybiu wymienić na bimetal NO o progu zadziałania +20st (10st są niestety praktycznie niedostępne) to w takim przypadku dogrzewacz po wyjeździe z garażu startowałby szybciej (temp w garażu to 10-15st) i byłby sterowany tylko temp. płynu chłodniczego

Aby nie spowodować przegrzania motorka chcę się upewnić czy sam sygnał +75st z czuja temp płynu będzie na pewno ustrojstwo wyłączał

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 12 lutego 2018, 00:47 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 27 lutego 2015, 01:30
Posty: 120
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Janusz
Zamiast czujnika na podszybiu, włóż tam zworkę z cienkiego drutu fi około 1 mm, wygietą w kształcie litery U i zaizoluj to przed wigocią. Piecyk zawsze ci odpali, jesli temp. płynu będzie mniejsza niż 75 st, a po nagrzaniu pow. 85 st, wyłączy się.

Na wiosnę, gdy bedzie już ciepło, wyjmij zworkę i tak do następnej zimy.
:thumbsup:

________________________________________________________________________________________________
Dogrzewacze i ogrzewania postojowe; Eberspacher i Webasto. Tel. 601052155.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 15 lutego 2018, 00:32 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 5 lutego 2015, 01:00
Posty: 315
Lokalizacja: Podlasie
Auto: VW Sharan MKI FLII 2004-2010
Silnik: 2,0 TDI BRT 140
Imię: Andrzej
Krzysiu nic nie kombinuj po swojemu tylko zastosuj prostą metodę którą opisał Janusz. Sam kiedyś w poprzednich Sharanach to stosowałem i nie było problemu. ;)

________________________________________________________________________________________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 18 lutego 2018, 00:54 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 576
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 1,9 TDI AVG 110
Imię: Krzysiek
Dzięki Janusz za upewnienie. Jak już zwale podszybie to na bank jeśli nie wyłacznik termiczny to przynajmniej 2 kable i wyłacznik klawiszowy do kabiny - ja leniuch jestem :)

Jest jeszcze jeden problem z tym moim dogrzewaczem - chyba ma za krótki cykl wietrzenia po wyłaczeniu, Daniel opisywał kiedyś chyba taki problem - ile takowy dogrzewacz 3kw powinien pracować po wyłączeniu silnika ?


Andrzej - ja nie kombinuje ja po prostu leniwy jestem i lubię takie rzeczy automatyzować, przecież to co tam siedzi na podszybiu to nic innego jak prymitywny termostat bimetaliczny niczym w żelazku tyle że w puszce zamknięty jest to o ile dobrze doczytałem bimetal NO temp załaczania ok +5st - realnie u mnie ma już pewnie zużycie i zmienił charakterystykę bo załacza ok +3st C więc ja go po prostu chce zamienic też na bimetal tyle że o ciut innej temperaturze zadziałania tak zeby na lato nie załączał. Sadząc po grubości kabelków prąd tam leci niewielki więc termik 10A a nawet myśle że 5A w zupełności wystarczy
tu masz przykład jak one wygladają - owszem trza toto zaizolować bo to plusik :) problem jest taki że ciężko dostac mniej niż 20st C
Załącznik:
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum
Załącznik:
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum


 

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 18 lutego 2018, 02:02 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 5 lutego 2015, 01:00
Posty: 315
Lokalizacja: Podlasie
Auto: VW Sharan MKI FLII 2004-2010
Silnik: 2,0 TDI BRT 140
Imię: Andrzej
Krzychu jak to nie pilne to jak będę na szrocie to wezmę oryginalny czujnik i w kopercie Tobie wyślę. Oczywiście zrobisz jak uważasz. ;)

Co do wychładzania się pieca to po zgaszeniu auta automatycznie piec się wyłącza to znaczy schodzi z obrotów silni dmuchawy, potem chwilę pochodzi na wolniejszych obrotach i się wyłącza. Może to trwać minute lub dwie. Wszystko zależy od nagrzania pojazdu (płynu chłodzącego).

________________________________________________________________________________________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 18 lutego 2018, 16:22 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 576
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 1,9 TDI AVG 110
Imię: Krzysiek
Dzięki Andrzej
czujnik oczywiście że nie pilne, tak na luziku i przy okazji i jeśli cena "budżetowa" - nie ma co szaleć z ceną bo ten mój czuj chodzi tylko tak jak pisałem wskutek zużycia zmienił nieco charakterystykę i załacza ciut niżej niż powinien

Jeśli chodzi o wietrzenie - to cos mi się widzi że u mnie wyłacza prawie natychmiast, muszę posłuchać dokładniej, stare toto jest to może i sterownik jest nie całkiem halo


[skrobnięte z Tapatalka]

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
height= height=