Forum Tiguan Sharan Yeti Alhambra Touran Roomster vag-van-suv.pl

Pomoc , Porady Techniczne , Przyjaźń , Dobra Zabawa.
Teraz jest wtorek, 11 grudnia 2018, 09:40

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 00:08 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 26 lutego 2015, 19:24
Posty: 34
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Panowie mam pytanie co do dogrzewacza -> może to nie jest swojego rodzaju problem ? lub tez jest ?
Mianowicie ... oryginalny dogrzewacz, zero błędów -> wszystko śmiga.

I sprawa wygląda tak:
Jest np. 10 stopni na polu, odpalam auto włącza się piecyk na pełny ogień. Stoję sobie pod domem i grzebie w vagu więc auto nie jedzie. Wyłączyłem dmuchawę ( żeby nie było sytuacji że dogrzewacz "dogrzewa" kabine itd ).
I tak siedzę silnik pracuje, dogrzewacz pomału "słabnie" tzn cichnie - wszystko jak ma być, a temp. rośnie. Po chwili temp już jest 90 stopni a dogrzewacz zaczyna chodzić "głośno" znowu jak by grzał na pełnym ogniu .. potem trochę zmniejsza swoją moc ale dalej chodzi.

I tutaj mam pytanie a) czy jak nie ma on dogrzewać kabiny to po osiągnięciu temp 90 stopni ( bodajże było to 85 ) na VAG'u to nie powinien on się całkiem wyłaczyć ?
b) jak już chodził "ciszej" = na mniejszą moc, a temp. silnika się nie zmniejszyła to dlaczego nagle zaczął przyspieszać ? I czy tak ma być?

Wymieniłem czujnik temperatury jakiś czas temu bo zaczął pokazywać głupoty na blacie i temperatura "pływała".
Termostat jest sprawny. Tzn przez ten czas jak dogrzewacz śmiga i mimo że temp silnika była prawie 90 stopni to termostat jeszcze nie puścił i rurki zimne były.

Koledzy, co o tym myślicie ? Czy też tak macie ? Czy może coś jest nie tak.. i gdzie szukać problemu / co wymienić ?

________________________________________________________________________________________________
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 09:22 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 30 stycznia 2015, 21:38
Posty: 412
Lokalizacja: Stryn No---Rzeszów
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Bogusław
piotto0 Piec rzadzi sie swoimi prawami i temperatury na bacie nie sa adekwatne do tego co piec sobie widzi ,bo on ma czujniki swoje w piecu. piec sie zalancza ponizej 10stp i grzeje caly czas tylko zmienia mu sie moc grzania.To ze masz na blacie 90 stp a dogrzewacz mimo to sie zalacza to tak powinno byc. Wszystko to mozesz sobie sprawdzic na vag np.temp grzania, temp.na wyjsciu i wejsciu.
Wiecej na pewno bedzie ci chcial powiedziec kol.Stefano bo on ma to w jednym paluszku :thumbsup:

________________________________________________________________________________________________
Siła tkwi w TDI...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 11:16 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 8 lutego 2015, 13:31
Posty: 69
Lokalizacja: Chełm \ woj.lubelskie
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Dokładnie Boguś. Druga rzecz, to gdy piec się ma wyłączyć, to najpierw jeszcze się wystudza wentylatorem. Słychać jakby zaczynał grzać pełną mocą, ale to tylko dmuchawa w nim startuje na maxa, żeby go schłodzić zanim się wyłączy całkiem. Nie wiem na pewno czy to właśnie oto Ci chodzi, ale może to właśnie ona sprawia, że masz wrażenie, że piec zaczyna grzać na full'a.

________________________________________________________________________________________________
Marcin


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 12:43 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 4 lutego 2015, 10:06
Posty: 67
Lokalizacja: Ozorkow
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Darek
Moze wlasnie sie termostat otw. i czujnik na piecu poczul nizsza temp. plynu-pogonil piec.

________________________________________________________________________________________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 17:57 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 7 lutego 2015, 15:50
Posty: 149
Auto: VW Sharan MKI FLII 2004-2010
Silnik: 1,9 TDI ASZ 130
Imię: Piotr
Lucek napisał(a):
Dokładnie Boguś. Druga rzecz, to gdy piec się ma wyłączyć, to najpierw jeszcze się wystudza wentylatorem. Słychać jakby zaczynał grzać pełną mocą, ale to tylko dmuchawa w nim startuje na maxa, żeby go schłodzić zanim się wyłączy całkiem. Nie wiem na pewno czy to właśnie oto Ci chodzi, ale może to właśnie ona sprawia, że masz wrażenie, że piec zaczyna grzać na full'a.
. Najlepiej sprawdzić to metoda 'macanta'. Jak z komina będzie szedł żar ze rękę uparli to znaczy ze to nie jest proces wygaszania pieca. Najlepiej przerobić na wyłącznik na 3 razy i ty decydujesz o tym kiedy ma chodzić,aby nie marnować jego sił witalnych kiedy naprawdę będzie potrzebny.

________________________________________________________________________________________________
Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej

Piotr Jestem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:32 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 30 stycznia 2015, 21:38
Posty: 412
Lokalizacja: Stryn No---Rzeszów
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Bogusław
Panowie On się wcale nie wygasza. Piec cały czas pracuje i podtrzymuje temp.płynu.To tylko takie złudzenie że przestaje grzać. Zresztą jakby miał tak cały czas się gasić i startować na nowo , to sitko i świeca raz dwa by diabli wzieli.Piec nagrzewa płyn chyba do 86 stopni ,potem lekko zwalnia i w zaleznosci od zapotrzebowanego ciepła pozostaje na jakiś czas na tym wolnym biegu, i jak sie płyn przystudzi to znów daje na maxa i tak w kółko sobie monitoruje temp.płynu.

________________________________________________________________________________________________
Siła tkwi w TDI...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 4 maja 2015, 16:20 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 26 lutego 2015, 19:24
Posty: 34
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Jednak chyba coś jest nie tak z moim piecykiem albo czujnikiem .. którymś.
Mianowicie dzisiaj 14 stopni i piecyk odpalił się na pełny ogień i tak chyba chodził z 5km drogi...
Czujnik płynu chłodzącego wymieniony ten co ma wpływ na wskazanie na zegarach temp. silnika ..
Który teraz czujnik wymienić / ew co wymienić :( ?

________________________________________________________________________________________________
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 4 maja 2015, 16:34 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 lutego 2015, 23:45
Posty: 436
Lokalizacja: Jastrowie
Auto: VW Touran 1T2 2006-2010
Silnik: 1,9 TDI BLS 105
Imię: Marcin
Kolego na podszybiu po stronie kierowcy masz czujnik od dogrzewacza , możesz też sprawdzić vagiem jego wskazania, nie pamiętam teraz w którym bloku, może któryś z kolegów pamięta to podpowie ci,

________________________________________________________________________________________________
Marcin jestem i miałem VW Touran 2.0 TDI 136 KM 2003 r modelowo 2004
Teraz mam VW Touran 1,9 TDI 105 KM 2005 modelowo 2006
GG 7631161, Skype jak coś na PW
Nie nienawidzę cwaniactwa


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 5 maja 2015, 01:33 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 27 lutego 2015, 01:30
Posty: 120
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Janusz
piotto0 napisał(a):
Jednak chyba coś jest nie tak z moim piecykiem albo czujnikiem .. którymś.
Mianowicie dzisiaj 14 stopni i piecyk odpalił się na pełny ogień i tak chyba chodził z 5km drogi...
Czujnik płynu chłodzącego wymieniony ten co ma wpływ na wskazanie na zegarach temp. silnika ..
Który teraz czujnik wymienić / ew co wymienić :( ?

To dobrze ze piec odpalił, przez to szybciej dogrzał ci silnik, na zewnatrz mogło byc +15, ale w komorze silnika po zimnej nocy, np. tylko +10 st c. A to ze ciagle chodzi podczas jazdy to moze być wina termostatu i po części nieocieplonych rurek pod autem.

Czujnik temperatury ten na podszybiu widać w bloku 002, w oknie 2 lub 3 /ON-OFF/

________________________________________________________________________________________________
Dogrzewacze i ogrzewania postojowe; Eberspacher i Webasto. Tel. 601052155.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 5 maja 2015, 08:26 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 26 lutego 2015, 19:24
Posty: 34
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Dzięki koledzy za odp. Sprawdzę w takim razie najpierw vagiem a potem zobaczę .. :thumbsup:

________________________________________________________________________________________________
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
height= height=