Forum Tiguan Sharan Yeti Alhambra Touran Roomster vag-van-suv.pl

Pomoc , Porady Techniczne , Przyjaźń , Dobra Zabawa.
Teraz jest wtorek, 17 lipca 2018, 03:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: niedziela, 29 maja 2016, 12:14 
Offline
Użytkownik forum

Dołączył(a): czwartek, 24 marca 2016, 21:17
Posty: 44
Lokalizacja: KR
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Bogdan
Od pewnego czasu takie objawy występują. Lekkie wibracje w kabinie i na kierownicy. Wydech sprawdzony od plecionki po końcowy tłumik. Katalizator w porzadku. Pali bez problemu od kopa i jedzie normalnie. Mam podejrzenie pęknięcia kolektora wydechowego. Czuć spaliny na zewnątrz na wysokości drzwi kierowcy. W środku raczej nie choc trudno to określić bo niedawno miałem wyciek z pompy vacum z sekcji paliwowej i zapaszek jeszcze sie utrzymuje. Ktos z Was sie z tym spotkał?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 29 maja 2016, 12:34 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 1 lutego 2015, 20:30
Posty: 748
Lokalizacja: uniemyśl
Auto: Seat Alhambra MKI FL 2000 -2010
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: stanisław
witak Bogdan to by było słychać taki trochę dziwny odgłos terkotania rada odpal silnik jeśli masz kanał to zdejmij osłonę pod silnikiem i wtedy sprawdzisz czy masz pęknięty kolektor albo masz gdzieś nieszczelność na tym recylkulator spalin co są ponownie spalane ( ja to nazywam piec ) wsadź kogoś za kiera i niech lekko silnik wkręci na wyższe obroty tak do 2000,,,2500 i tak trzymać można ręką ale uważać by się nie poparzyć Ja mam taki czerwony środek do właśnie takich analiz gdzie jest pękniecie pryskam i widzę gdzie jest nieszczelność tego nie ma w sprzedaży hm wibracje na kierownicy i kabinie sprawdził bym poduszki pod skrzynią i pod silnikiem

________________________________________________________________________________________________
moje gg 13141438 tu zawsze jestem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 29 maja 2016, 12:45 
Offline
Użytkownik forum

Dołączył(a): czwartek, 24 marca 2016, 21:17
Posty: 44
Lokalizacja: KR
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Bogdan
Lekkie terkotanie wystepuje, zwłaszcza przy dodawaniu gazu sie zwiększa


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 29 maja 2016, 16:32 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 576
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 1,9 TDI AVG 110
Imię: Krzysiek
stasio59 napisał(a):
Ja mam taki czerwony środek do właśnie takich analiz gdzie jest pękniecie pryskam i widzę gdzie jest nieszczelność tego nie ma w sprzedaży
Stasiu masz czerwony a o zmywaczu i białym zapomniałeś :)
Jeśli piszesz o penetrancie to mylisz się są one w sprzedaży zarówno w płynie jak i w aerozolu - używam ich dość często w pracy - metoda stara jak świat dawniej była to nafta i kreda, dziś powszechnie stosuje się penetrant barwny, zmywacz i wywoływacz - wywoływacz nie jest niczym innym niż właśnie rozpylanym białym proszkiem w zawiesinie wodnej.
Druga metoda badań penetracyjnych to penetranty widoczne w świetle UV - polecam penetranty np. MR Chemie http://www.mr-chemie.de/en/products/pen ... scription/
Przy badaniu kolektora badanie penetracyjne może być trudne ze wzgl. na chropowatość powierzchni, rdzę, zendrę itp - konieczne b. porządne zmycie penetrantu przed naniesieniem wywoływacza

No i uwaga na:
1/ pobrudzenie łapek czerwonym penetrantem - rękawiczki gumowe konieczne penetrant brudzi trwale i mocno
2/ temperaturę badanie standardowymi możliwe do 50-60 stopni (p. dane producenta) możliwy zapłon i wydzielanie się toksycznych oparów - są penetranty do badań gorących do 300 st C to już inna bajka i inna cena
3/ zmywacz opary - można się nieźle nawalić :)

Przykładowy zestaw do badań penetracyjnych ok. 100zł np.

MR-Chemie http://www.solver.wroc.pl/index.php?p=36#MR_51
Dobór penetrantów MR-Chemie: http://www.solver.wroc.pl/files/file/MT,PT%20wykaz%20środków.pdf
Nie wiem tylko czy sprzedają na sztuki bo my w robocie kupujemy kartonami

Diffu-Term http://www.arweld.net/944,zestaw-do-bad ... therm.html
Diffu Term oceniam nieco gorzej od MR Chemie czy Magnaflux'a ale do badania kolektora wystarczy.

W sumie do badania kolektora widziałbym bardziej metodę MT czyli badanie magnetyczno-proszkowe ale tu utkniesz na defektoskopie, zakup nieopłacalny dla jednkrotnego badania bo to koszt kilku tysięcy zł.

Jeśli potrzebne dodatkowe info - piszcie co wiem doradzę - siedzę w NDT już sporo czasu :)

A'propos - ciekawostka - czy wiecie że penetrant jest dużo lepszym środkiem przy odkręcaniu zardzewiałych lub zapieczonych śrub niż np. popularny WD40 - wynika to z jego dużo większej zdolności do wnikania w szczeliny i pory :)

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 29 maja 2016, 21:01 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 1 lutego 2015, 20:30
Posty: 748
Lokalizacja: uniemyśl
Auto: Seat Alhambra MKI FL 2000 -2010
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: stanisław
Krzysiu nie wiem jak to się nazywa bo nie ma na niej etykiety on jest w kolorze żółtym jak się go pryska potem zmienia się na czerwony a na pęknięciach jest w bardzo jaskrawej czerwieni rąk nie brudzi śmiało mydłem schodzi odstawiam raczej na tym tzw piecu recyrkulacji spalin tam są dwie rurki takie harmonijki jedna od turbiny do pieca druga od pieca pod EGR często one puszczają na tej właśnie harmonijce lub przy samym mocowaniu ich

________________________________________________________________________________________________
moje gg 13141438 tu zawsze jestem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 29 maja 2016, 21:09 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 1 lutego 2015, 20:30
Posty: 748
Lokalizacja: uniemyśl
Auto: Seat Alhambra MKI FL 2000 -2010
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: stanisław
http://allegro.pl/rurka-egr-038131521af ... 03291.html
http://allegro.pl/vw-sharan-2001-1-9-td ... 25512.html
na drugim linku widać je dokładnie są dwie i być może ze tam masz nieszczelność

________________________________________________________________________________________________
moje gg 13141438 tu zawsze jestem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 31 maja 2016, 23:32 
Offline
Użytkownik forum

Dołączył(a): czwartek, 24 marca 2016, 21:17
Posty: 44
Lokalizacja: KR
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Bogdan
Dzięki Stasiu :-) jutro lub pojutrze bedzie "sprawdzian" podejrzenie jest na uszczelkę pod kolektorem i szpilki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 1 czerwca 2016, 23:05 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 1 lutego 2015, 20:30
Posty: 748
Lokalizacja: uniemyśl
Auto: Seat Alhambra MKI FL 2000 -2010
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: stanisław
witak jeśli będziesz już ściągał ssący wyczyść go od razu i tak będziesz musiał ten piec odkręcić by dostać się do ssącego pod nim masz wydechowy wraz z turbawką

________________________________________________________________________________________________
moje gg 13141438 tu zawsze jestem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 18 czerwca 2016, 23:51 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 lutego 2015, 20:45
Posty: 165
Auto: Seat Alhambra MKI 1995-2000
Silnik: 1,9 TDI AFN 110
Imię: Marcin
No, a w kolektorze ssącym 300g mieszanki sadzy z olejem. Nigdy bym na to nie wpadł, że odma i EGR potrafią narobić takiego syfu w kolektorze. Ale blaszki na EGR i butelka-odstojnik na odmie dają radę. Brawo Ja! :jupi:
Parę lat wstecz naprawiali mi turbinę, bo ukręcił się języczek sterujący geometrią. Mało tego, że zmiażdżyli mi przewód olejowy powrotny od turbiny (który niedawno zresztą puścił, przyprawiając mnie prawie o zawał serca), to jeszcze nie chciało im się dokręcić kluczem śrub na króćcu turbo - plecionka - pasta skleiła i jakoś było.

________________________________________________________________________________________________
Marcin


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 19 czerwca 2016, 08:38 
Offline
Użytkownik forum

Dołączył(a): czwartek, 24 marca 2016, 21:17
Posty: 44
Lokalizacja: KR
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Bogdan
Uszczelka pod kolektorem wydechowym powiedziała 'dobranoc' ;-)
A tak nawiasem nie rozumiem tego owczego pędu do zaslepiania/wycinania EGR jako elementu zbędnego. Ze wszystkim jest kłopot w pewnym momencie, po co sie 'meczyć' ;-) na tej zasadzie to wywalić hamulce bo to tyle rurek, zacisków, czujników itp.;-)
Powiem tak mieszkam nad sklepem codziennie przyjeżdża co najmniej kilka osób z wyciętym egrem zostawia samochód na włączonym silniku bo w lecie za gorąco i klima ma działać a w zimie ogrzewanie. Ale jak to w polandzie liczę sie tylko ja ;-)
Powiecie zapewne ze to dodatkowa robota i koszty ;-) jako argument. A ja ze co trzecie auto z dieslem (i nie tylko) dymi na czarno bo wtryski leją a wtedy nie żal bo 'zostaje z tylu' ;-). I tu jedynie zaczynaja sie dywagacje co by tu jeszcze 'wyciac' żeby nie palił 11 litrów ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
height= height=