Forum Tiguan Sharan Yeti Alhambra Touran Roomster vag-van-suv.pl

Pomoc , Porady Techniczne , Przyjaźń , Dobra Zabawa.
Teraz jest poniedziałek, 23 października 2017, 17:18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: sobota, 26 marca 2016, 08:43 
Offline
Użytkownik forum

Dołączył(a): środa, 25 lutego 2015, 17:04
Posty: 82
Lokalizacja: Kurp
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: Paweł
Witam.

Zakładam kolejny temat z mojej serii " Jak to zrobić? " :)

Ostatnio regenerowałem pompowtryski, ponieważ miałem problem z szarpaniem zimnego silnika. Po zamontowaniu nowych pompek okazało się, że zostały one zrobione perfekcyjnie ( korekcje sprawdzane na kompie ), ale rano jeszcze są minimalne 2 wahnięcia na obrotomierzu zaraz po nocnym odpaleniu - po tych wahnięciach chodzi już równo. Mechanik mówi, że to może być wina pompki paliwa w vacum pompie i teraz moje pytanko. Jak ją należałoby sprawdzić aby dowiedzieć się czy to rzeczywiście jej wina? Oczywiście mechanik to zapewne wie, ale ja chciałbym wiedzieć czy on zrobi to prawidłowo, a nie zechce mnie tylko naciągnąć na wymianę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 27 marca 2016, 00:43 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 30 stycznia 2015, 21:38
Posty: 412
Lokalizacja: Stryn No---Rzeszów
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Bogusław
Paweł. Na dole pompy pomiędzy dwoma imbusami fi5 masz srubke na imbus fi chyba 6 ta sruba jest do kontroli cisnienia paliwa. Nie powiem ci z głowy jakie ma tam być cisnienie na wolnych a jakie na wysokich ale tak mi sie wydaje że problem byłby raczej na wysokich obraotach jesl ta pompa była by walnieta. Ale dla pewności sprawdz .
A tak wokół pompy nie masz wycieków paliwa?????

________________________________________________________________________________________________
Siła tkwi w TDI...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 27 marca 2016, 07:29 
Offline
Użytkownik forum

Dołączył(a): środa, 25 lutego 2015, 17:04
Posty: 82
Lokalizacja: Kurp
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: Paweł
Nie widać żadnych wycieków w okolicy. W ogóle żadnych wycieków nigdzie nie widzę. A słyszałem, że na obrotach jałowych ma być 0,8 - 0,9 ale nie wiem czy to o to chodziło o co pytam, czy ogólnie o podciśnienie na vacum pompie i czy podane wartości odpowiadają prawdzie,


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 27 marca 2016, 15:04 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 30 stycznia 2015, 21:38
Posty: 412
Lokalizacja: Stryn No---Rzeszów
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Bogusław
około 0,6 bara ma byc na wolnych obrotach.Moge to jeszcze jakoś sprawdzic u siebie w elsie jak pisze około wtorku to ci podam jak nie znajdziesz gdzieś indziej.

________________________________________________________________________________________________
Siła tkwi w TDI...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 27 marca 2016, 17:38 
Offline
Użytkownik forum

Dołączył(a): środa, 25 lutego 2015, 17:04
Posty: 82
Lokalizacja: Kurp
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: Paweł
Jak byś mógł to sprawdzić to byłbym wdzięczny, bo ja mogę się jedynie opierać na danych z internetu a z ich rzetelnością to różnie bywa niestety.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 29 marca 2016, 21:39 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 1 lutego 2015, 20:30
Posty: 748
Lokalizacja: uniemyśl
Auto: Seat Alhambra MKI FL 2000 -2010
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: stanisław
witaj Paweł a rozkręcałeś ta pompę co jest w vac one są ustawiane fabrycznie praktycznie tego się nie reguluje na przyrządach jest ustawiane ciśnienie i jest to zabezpieczane by nie regulować ot tak sobie Ja bym spróbował trosze w dalsza drogę się udach i stopniowo zwiększać szybkość i sprawdzić czy masz dalej te wahania silnikiem

________________________________________________________________________________________________
moje gg 13141438 tu zawsze jestem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 29 marca 2016, 21:55 
Offline
Użytkownik forum

Dołączył(a): środa, 25 lutego 2015, 17:04
Posty: 82
Lokalizacja: Kurp
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: Paweł
Witaj. Wahania są tylko i wyłącznie na zimnym silniku ( np po nocnym odpaleniu ). Są dokładnie 2 wahnięcia, po czym silnik stabilizuje się na obrotach jałowych i potem już pracuje idealnie równo niezależnie od jego temperatury. Nigdy ta pompa nie była rozkręcana. Zastanawiam się jednak czy coś się tam mogło zużyć przez co może osiągać mniejsze ciśnienie niż powinna?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 30 marca 2016, 09:36 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 1 lutego 2015, 20:30
Posty: 748
Lokalizacja: uniemyśl
Auto: Seat Alhambra MKI FL 2000 -2010
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: stanisław
witaj Paweł tu masz fajny filmik na temat tej pompy tam masz dwie w jednym jedna jest do podciśnienia a druga jest do paliwa
https://www.youtube.com/watch?v=EAdeGeHh1P0

________________________________________________________________________________________________
moje gg 13141438 tu zawsze jestem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 30 marca 2016, 13:34 
Offline
Użytkownik forum

Dołączył(a): środa, 25 lutego 2015, 17:04
Posty: 82
Lokalizacja: Kurp
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: Paweł
Dzięki za filmik. Pozostaje mi tylko umówić się na sprawdzenie ciśnienia na tej pompie i w sumie może to głupio zabrzmi , ale chciałbym aby winę za to ponosiła właśnie ta pompa bo jakoś nie mam chęci na dalsze poszukiwania winowajcy za taki stan rzeczy. Tym bardziej , że nawet nie wiem gdzie należałoby szukać dalej przyczyny tej usterki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 30 marca 2016, 14:39 
Offline
Użytkownik forum

Dołączył(a): środa, 25 lutego 2015, 17:04
Posty: 82
Lokalizacja: Kurp
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: Paweł
Zastanawia mnie tylko jeszcze 1 sprawa. Mianowicie na filmie pokazywany był odczyt z pompy podciśnienia gdy miernik był podłączony pod servo, a mi chodzi o test pompy paliwa. Czy więc procedura sprawdzania powinna być taka sama i odczyty też? Czy nie ma znaczenia gdzie się ją podłączy i wynik to wynik

PS.

Nie mogłem już edytować poprzedniego posta.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
height= height=