Forum Tiguan Sharan Yeti Alhambra Touran Roomster vag-van-suv.pl

Pomoc , Porady Techniczne , Przyjaźń , Dobra Zabawa.
Teraz jest niedziela, 21 stycznia 2018, 14:05

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: piątek, 1 kwietnia 2016, 13:21 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 30 stycznia 2015, 21:38
Posty: 412
Lokalizacja: Stryn No---Rzeszów
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Bogusław
raventes napisał(a):
A jak sprawdzić stan pompki w zbiorniku i uznać, że działa ok lub szwankuje? Rozumiem, że wyjąć i obadać naocznie, ale jakie defekty ją eliminują?

Paweł. Pompka w zbiorniku tylko ma na zadanie podanie paliwa do pompy tendemowej. Ona natomiast robi cisnienie o ktorym piszekowal od3 do 9 barow w zaleznosci od obrotow co nie trudno sie domyslic. wszystkie info masz podane teraz tylko sprawdzic. pompke w zbiorniku sprawdzisz np. w komorze silnika odlacz przewod zasilajacy np. do filtra paliwa i przekrec stacyjka w poz. zaplon. Jak wyleje sie ropa to znaczy ze pompa podaje proste.

________________________________________________________________________________________________
Siła tkwi w TDI...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 1 kwietnia 2016, 16:14 
Offline
Użytkownik forum

Dołączył(a): środa, 25 lutego 2015, 17:04
Posty: 82
Lokalizacja: Kurp
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: Paweł
Skoro działa to zapewne jakąś dawkę paliwa podaje. Pytanie jest jak sprawdzić czy podaje tyle ile powinna, a np nie za mało lub za dużo ( o ile to w ogóle możliwe ) ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 1 kwietnia 2016, 17:10 
Offline
Użytkownik forum

Dołączył(a): piątek, 25 grudnia 2015, 15:51
Posty: 24
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
pompa żadnej dawki nie podaje. Od tego są wtryski. Pompa w baku i ta na wałku rozrządu ma jedynie zaopatrzyć wtryski w paliwo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 1 kwietnia 2016, 19:27 
Offline
Użytkownik forum

Dołączył(a): środa, 25 lutego 2015, 17:04
Posty: 82
Lokalizacja: Kurp
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: Paweł
Oczywiście ja się nie znam, ale wydaje mi się, że jakąś dawkę jednak chyba podać pompa z baku musi skoro jej zadaniem jest podanie paliwa. Musi też zapewne wytworzyć jakieś określone ciśnienie , podobnie jak pompa paliwa w tandemowej. Pytanie czy też ma być od 3 do 9 barów tak jak w pompie paliwa od tandemowej?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 2 kwietnia 2016, 02:46 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 551
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 1,9 TDI AVG 110
Imię: Krzysiek
Oczywiście że tak jest Pawle pompa w baku podaje "dawkę" - logicznie jest to słuszne tylko samo słowo "dawka" może jest tu nie najlepsze
bo podstawowymi parametrami pompy są:
- ciśnienie (nadciśnienie w stos. do ciśn. atm)
- wydajność (przetłoczona objętość w jednostce czasu).
Niestety nie znam tych parametrów dla Twojej pompy ale pewnie koledzy podadzą :)

Aby sprawdzić pompę należy porównać jej rzeczywiste parametry z katalogowymi czyli zmierzyć ciśnienie i wydajność oraz zaobserwować czy podczas pracy pompy nie ma zmian ciśnienia i wydajności lub przerw w jej pracy.

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 2 kwietnia 2016, 07:36 
Offline
Użytkownik forum

Dołączył(a): środa, 25 lutego 2015, 17:04
Posty: 82
Lokalizacja: Kurp
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: Paweł
W moich wypowiedziach Krzysiu widać niestety kompletny brak wiedzy :) Nie wiem niestety jak ustalić jakie powinny być właściwe parametry więc nie ukrywam, że liczę wyłącznie na Waszą fachową wiedzę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 2 kwietnia 2016, 08:31 
Offline
Użytkownik forum

Dołączył(a): piątek, 25 grudnia 2015, 15:51
Posty: 24
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
W pompie podajacej nei chodzi o zadna dawke. Dawka paliwa to na wtryskiwaczach jest do komory spalania. Tu ma paliwo byc podane tylko czyli zeby tandem nie czerpal ze zbiornika. To czy tobedzie 0.5 bara czy to bedzie nawet 1.5 bara nic nei zmienia i nie ma kompletnie zadnego wplywu na nic. Nie jest tez wazne cisnienei a wydajnosc kazdej pompy. Saa pompki ktore nie daja duzego cisnienia ale podają a maja zozliwosc przetloczenia duzej ilosci cieczy.

Bogos podal ci na pierwszej stronie ze wydatek okolo 0,6 bara ma byc. Patrzac na to z punktu tez jakajest wysokosc pchanej cieczy czyli z dolu do gory to jak jzu tak rozmawiamy to zastanow sie czemu wysokosc slupka rteci jest okolo te 780 mm i tak samo slup wody tez ma swoja wysokosc. Teraz przemysl to dla paliwa czyli jakie cisnienei musi byc na dole pompy zeby podpompowac slup paliwa o wysokosci powedzmy 1-2 metrow a jaki dla slupa 10 metrowego.

co do :
raventes napisał(a):
W moich wypowiedziach Krzysiu widać niestety kompletny brak wiedzy :) Nie wiem niestety jak ustalić jakie powinny być właściwe parametry więc nie ukrywam, że liczę wyłącznie na Waszą fachową wiedzę :)


Tu fachowej wiedzy nie zaznasz i trzeba się udać na inne forum bardziej fachowe lub do mechanika z głową na karku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 2 kwietnia 2016, 10:28 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 29 stycznia 2015, 19:51
Posty: 117
Lokalizacja: PL-SLU I- Fienze
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,8 T 20V AWC 150
Imię: Krzysiek
Kolego kowal (vel wesol ??? vel viola ??? bo to nie jednemu psu burek) jeżeli to forum ci się nie podoba to my naprawdę bez żalu cię pożegnamy.
Proszę zważaj trochę na swoje wypowiedzi .
Jeżeli nie zauważyłeś to cię informuję że na tym forum panują inne zasady więc albo się dostosujesz albo :ban2:

________________________________________________________________________________________________
Człowiekiem jestem i nic co ludzkie nie jest mi obce
Krzysiek
http://www.swiatpapierosow.pl/
E-palę od 08-08-2012


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 2 kwietnia 2016, 11:26 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 551
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 1,9 TDI AVG 110
Imię: Krzysiek
kowal napisał(a):
Tu ma paliwo byc podane tylko czyli zeby tandem nie czerpal ze zbiornika. ......
To jak najbardziej się zgadza

kowal napisał(a):
.....To czy tobedzie 0.5 bara czy to bedzie nawet 1.5 bara nic nei zmienia i nie ma kompletnie zadnego wplywu na nic. Nie jest tez wazne cisnienei a wydajnosc kazdej pompy.
To już do końca się nie zgadza ponieważ - owszem te 0,5bar wystarczy w przypadku pompy paliwa podającej paliwo z baku ale nie można twierdzić że ciśnienie kompletnie nie ma znaczenia.

Ciśnienie jednak pozostaje w dość ścisłym związku z wydajnością ponieważ pompa musi wytłoczyć ciecz na odpowiednią wysokość (tu w aucie rzeczywiście niewielką ) ale przecież pompa musi też pokonać opory przepływu powodowane: drogą przepływu, przewężeniami przekroju przewodu czy jego zagięciami - zbyt małe ciśnienie i opory przepływu będą skutkowały zmniejszeniem jej wydajności.

@kowal - znów trochę spłycił temat nie uwzględniając praw fizyki (ściślej przepływu płynów) a przecież próba przetłoczenia i pomiar wydajności przy tym samym ciśnieniu prostym nie przewężanym przewodem o przekroju x oraz przewodem również o tym samym przekroju przewężanym lub mocno powyginanym dałaby tu jednoznaczną odpowiedź.

kowal napisał(a):
....Bogos podal ci na pierwszej stronie ze wydatek okolo 0,6 bara ma byc. ......
I skoro podał to na pewno sprawdził i tak jest, prawdą jest też to co pisze Bogdan że wydajność pompy zależy od obrotów - tyle tylko @kowal że okolo 0,6 bara to nie jest wydatek a ciśnienie (bo wydatki to są z portfela) owszem przyjęło się żargonowe i nie do końca poprawne technicznie stwierdzenie "wydatek pompy paliwa" lecz to stwierdzenie @kowal określa wydajność pompy a nie jej ciśnienie

Paweł @raventes
tak w dużym uproszczeniu w max strawny ale mocno uproszczony sposób:
- ciśnienie pompy paliwa w zasadzie mierzymy manometrem,
- ciśnienie ok. 0,5bar to ciśnienie sieci wodociągowej więc pompa paliwa przy zatkaniu jej wylotu powinna dawać mniej więcej takie ciśnienie jakbyś zatkał palcem w pełni odkręcony kran :)
- pomiar wydajności również prosty - kawałek węża na króciec tłoczący i lejesz do kanistra np. 10L mierząc czas - jeśli będzie nalany w 15min to pompa ma wydajność 40L/godz, jeśli w 30min to ma wydajność 20L/godz

Walczyłem z pompą paliwa w benzyniaku opisy:
- viewtopic.php?f=81&t=537
- viewtopic.php?f=20&t=540
- viewtopic.php?f=20&t=468
z tego co pisał mi Marcin pompa w dieslu jest podobna, jeśli będzie potrzebna pomoc pisz - chętnie posłużę Ci bardziej szczegółową dalszą pomocą jak to wykonać

Jak widać można dać radę pompie nawet nie pracując w warsztacie bo to w sumie prymitywne urządzenie, można się jej douczyć posiadając pewne wiadomości i również za pomocą życzliwych i uczynnych kolegów
Sorry ale ja zwykle wolę rady życzliwych mi ludzi niż "wielkość" super mechaników która bywa nieraz mocno przesadzonym mitem i parokrotnie się na takiej wielkości przejechałem - dlatego właśnie jestem na tym forum

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

@kowal
Dla informacji jako że jesteś nowym userem taka właśnie tu u nas pomoc wzajemna i rady kolegów oraz wzajemny szacunek są zawsze przestrzeganym zwyczajem
Tak na marginesie na "innym forum bardziej fachowym" i pełnym super czynnych zawodowo mechaników pojawił się bardzo podobny tutek ale nie wiem czy zauważyłeś że zawierający jednak spore nieścisłości i braki informacji.

Dołączam się do prośby Kol. empoli71 i ponownie kategorycznie proszę o zachowanie jak radziłem Ci tutaj: viewtopic.php?f=15&t=735&p=8744#p8744
Krytyka - proszę bardzo nikt tu nie unika konstruktywnej krytyki z podaniem argumentów - proszę krytykuj ale z uzasadnieniem i szacunkiem dla naszych forumowiczów
To jednostka powinna dostosować się do zasad grupy a nie na odwrót, nie mówiąc już o tym że jeśli się do kogoś przychodzi to zachowuje się jego zasady w jego domu.

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 2 kwietnia 2016, 11:53 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 551
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 1,9 TDI AVG 110
Imię: Krzysiek
a'propos - tytuł wątku brzmi: Jak sprawdzić działanie pompki paliwa w vacum pompie
rozgadaliśmy się o innej pompie - czy zatem kontynuujemy o vacum pompie czy o obu pompach ?
owszem są to tematy nieco związane a pytam dlatego że wtedy pasowałoby mi zmienić tutuł wątku na mówiący o obu pompach

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
height= height=