Forum Tiguan Sharan Yeti Alhambra Touran Roomster vag-van-suv.pl

Pomoc , Porady Techniczne , Przyjaźń , Dobra Zabawa.
Teraz jest środa, 23 sierpnia 2017, 21:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: sobota, 23 maja 2015, 07:44 
Offline
Użytkownik forum

Dołączył(a): środa, 25 lutego 2015, 17:04
Posty: 82
Lokalizacja: Kurp
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: Paweł
Witam wszystkich.

W związku z tym, że napisałem na forum w temacie " Co zrobiłem dziś w Garażu przy swoim samochodzie " o planowanych inwestycjach jakie zapewne będę musiał ponieść kolega Stanisław i Bogusław zainteresowali się moim problemem za co serdeczne dzięki :) Z tego też względu zdecydowałem się założyć ten temat, aby nie zaśmiecać wspomnianego wyżej tematu. Mianowicie problem jest następujący. Mój post z tamtego tematu:

Cytuj:
Na zimnym silniku co kilka sekund na postoju przerywa i szarpie silnikiem. Im bardziej się nagrzewa tym dolegliwości są mniejsze, a ustępują całkowicie gdy osiągnie temperaturę roboczą. W momencie szarpania można zaobserwować szaro-niebieski dym, chociaż nie jest go dużo. Takie objawy niestety dobrze nie wróżą, ale psychicznie jestem już gotowy na diagnozę :) Nie wiem tylko co usłyszę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 23 maja 2015, 11:07 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 30 stycznia 2015, 21:38
Posty: 412
Lokalizacja: Stryn No---Rzeszów
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Bogusław
Tutaj masz przykład co by sie działo jeśli byś miał wytarty wałek lub padaniety(e) hydroregulatory potocznie zwane szklanki. Te zaciski na pompkach spokojne dałbyś sobie radę zrobić sam.Największy problem to bys miał chyba ze śrubką na pokrywie zaworów między egr. ;) ;)
Podłącz vag i zrób logi statyczne 013,018,023. Nara :thumbsup:

________________________________________________________________________________________________
Siła tkwi w TDI...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 23 maja 2015, 11:22 
Offline
Użytkownik forum

Dołączył(a): środa, 25 lutego 2015, 17:04
Posty: 82
Lokalizacja: Kurp
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: Paweł
Jeśli taki objaw daje wytarty wałek to przynajmniej jeśli o to chodzi mogę spać spokojnie bo u mnie takiego dźwięku nie ma :) Nie mam natomiast możliwości podłączenia auta pod VAGa - jedynie pod komputer typu all in one. Podłączany był już kilka razy i czasami ujawniał się błąd " wypadanie zapłonu na 1 cylindrze ". Czy to może sugerować brak właściwego styku wtyczka = pompowtrysk?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 23 maja 2015, 12:33 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 30 stycznia 2015, 21:38
Posty: 412
Lokalizacja: Stryn No---Rzeszów
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Bogusław
raventes napisał(a):
błąd " wypadanie zapłonu na 1 cylindrze ". Czy to może sugerować brak właściwego styku wtyczka = pompowtrysk?

Tak dokładnie. Pierwsza pompka od koła wałka rozrządu :thumbsup:

________________________________________________________________________________________________
Siła tkwi w TDI...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 23 maja 2015, 13:00 
Offline
Użytkownik forum

Dołączył(a): środa, 25 lutego 2015, 17:04
Posty: 82
Lokalizacja: Kurp
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: Paweł
Więc pozostaje mieć nadzieję, że moje problemy to tylko wina styku, chociaż jak znam swoje szczęście...to sam nie wierzę w to co piszę :) Póki co serdeczne dzięki za sugestie :) Do mechanika mam się zgłosić za kilka dni ( przyszły tydzień ), a do tego czasu jestem otwarty na Wasze propozycje co by tu jeszcze skontrolować :) Czyli czek-listę można zaczynać :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 23 maja 2015, 22:47 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 1 lutego 2015, 20:30
Posty: 748
Lokalizacja: uniemyśl
Auto: Seat Alhambra MKI FL 2000 -2010
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: stanisław
Paweł jeśli będziesz miał bo i tak musisz dojść do wtyczek w głowicy do Pompowtrysku to zerknij na wałek rozrządu to w niczym nie przeszkadza i od razu zobacz na szklanki jeśli zauważysz takie pęknięcia na szklankach to nie zastanawiaj się tylko zakładaj nowe i przy okazji sprawdź wałek jak masz suwmiarkę to po przekręceniu wałem ale kluczem pomierz krzywki czy są mniej więcej w takie same podpowiem minimalne zużycie się krzywek już powoduje inną prace silnika tak miałem już w trzech turanach i jeden u siebie ale w vw passat mam wałek i szklankę pozostawiłem to sobie na pamiątkę

________________________________________________________________________________________________
moje gg 13141438 tu zawsze jestem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 24 maja 2015, 22:40 
Offline
Użytkownik forum

Dołączył(a): środa, 25 lutego 2015, 17:04
Posty: 82
Lokalizacja: Kurp
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: Paweł
Stasiu ja się na tym kompletnie nie znam, ale przekażę mechanikowi który będzie zajmował się autem Twoje uwagi, żeby tego nie przegapiłx.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 25 maja 2015, 08:14 
Offline
Użytkownik forum

Dołączył(a): środa, 25 lutego 2015, 17:04
Posty: 82
Lokalizacja: Kurp
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: Paweł
Stasiu czy mógłbyś jeszcze napisać czy gdyby mechanik uznał, że szklanki są trefne to co jeszcze wtedy wymienić przy okazji i jaki jest koszt szklanek? Czy wystarczy same szklanki? Bogusław zamieścił filmik z którego wynika, że wałek powinien być ok.

Nie mogłem edytować poprzedniego swojego posta i dlatego piszę 2 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 25 maja 2015, 09:43 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 30 stycznia 2015, 21:38
Posty: 412
Lokalizacja: Stryn No---Rzeszów
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Bogusław
Koszt szklanek to okolo 200zl z komplet.Ten filmik to przedstawia juz dosc powazne uszkodzenie walka lub szklanki, a czesto bywa tak ze walek i szklanka sa wytarte na jednym lub dwoch zaworach. Natomiast uszkodzenie szklanek moze jeszcze sie objawiac tym tz.cykaja po dluzszym postoju a po kilkunastu sekundach silnik sie wycisza.
Jesli nie masz takiego walenia w filtr to jeszcze mozna jezdzic, ale popatrzcie na podtarcia walka i szklanek w w szczegolnosci cyl. 1 i 2 . Jak juz bedziesz musial podnosic walek to i wymien usczelniacz (simering walka). Najlepiej te prace wykonac przy zmianie rozrzadu ;) bedzie ekonomicznie :thumbsup:

________________________________________________________________________________________________
Siła tkwi w TDI...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 25 maja 2015, 19:11 
Offline
Użytkownik forum

Dołączył(a): środa, 25 lutego 2015, 17:04
Posty: 82
Lokalizacja: Kurp
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: Paweł
U mnie jeszcze nic nie cyka, a znam ten specyficzny dźwięk cykania więc od razu wpadłby mi w ucho :) Rozrząd zmieniałem 5 tys km temu więc raczej ekonomii w moim przypadku nie będzie :) Oczywiście jeśli trzeba będzie wykonać jakieś prace , a tego jeszcze nie wiem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
height= height=