Forum Tiguan Sharan Yeti Alhambra Touran Roomster vag-van-suv.pl

Pomoc , Porady Techniczne , Przyjaźń , Dobra Zabawa.
Teraz jest środa, 26 września 2018, 16:25

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: wtorek, 23 czerwca 2015, 22:18 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 576
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 1,9 TDI AVG 110
Imię: Krzysiek
No niestety całkiem sie nie udało - owszem pływak tak został naprawiony - opis w tym wątku: http://vag-van-suv.pl/viewtopic.php?f=20&t=468#p5134

Pompa zaczęła wczoraj jazgotać tak jakby szła na sucho. Wyraźnie to było słyszalne wewnątrz i na zewnątrz samochodu.
Musiałem dziś wyjechać poza Kraków - przypuszczając pracę na sucho jedynym wyjściem było wyłączenie pompy aby jej nie zatrzeć. Jest to proste po otwarciu dekla pod siedzeniem pasażera ucinaczki i ciach - zaizolowane i można jechać - odpalenie oczywiście w trybie awaryjnym na gazie.
Po przyjeździe do chałupy - nastąpiła powtórka z rozrywki. Nie udało się jednak wyjąć całej ze zbiornika ale poradziliśmy sobie inaczej.
Na wierzchnim korpusie kosza pompy są 3 wkręty (zaznaczyłem strzałką) - po ich odkręceniu udało się wyciągnąć "serduszko". Odkręcanie hmmm.... z duszą na ramieniu żeby wkręt nie poleciał do baku :) Wkrętak z końcówka magnetyczną bardzo się przydaje.
I tu znów zonk - nic nie stwierdziliśmy, przypuszczam że podczas naprawy pływaka albo pompa została podciągnięta do góry albo syfy zatkały częściowo sitko.
Zrobiliśmy próbę podłączając niejako w obieg zamknięty zasilanie które idzie na silnik przelewało do zbiornika, w pompie jest jeszcze jeden wylot do góry tu też założony wężyk i paliwo wracało do zbiornika - chodziła 20-30min - cicho.
Załącznik:
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum

Pożyjemy zobaczymy co będzie dalej :)

A prośba pozostaje nadal aktualna - jeśli ktoś bebeszył taka pompę z baku niech dopisze jak się to robi bo co prawda ja dostałem się do "serduszka" ale sztukami :) a opornicy bym tak niestety nie "ugryzł"


 

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 28 czerwca 2015, 22:45 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 lutego 2011, 15:36
Posty: 820
Lokalizacja: Olsztyn - Wrocław
Auto: VW Sharan MKI FLII 2004-2010
Silnik: 1,9 TDI BTB 150
Imię: Daniel
to co Krzysku ładne FAQ nam wyjdzie zaraz z tego i przeniesiemy do innego działu ;)

________________________________________________________________________________________________
Sharan Special Sport by daneczek76
Forum Tiguan Forum Sharan Forum Alhambra Forum Touran Forum Yeti Forum Roomster


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 28 czerwca 2015, 23:56 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 576
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 1,9 TDI AVG 110
Imię: Krzysiek
Wyjdzie Daniel - tym bardziej że dziś po burzy mózgów z Krzyśkiem empoli71 - wybebeszyłem całą pompę razem ze wszystkimi plastikami , zrobiłem parę fotek, i prawdopodobnie znalazłem usterkę - pojeżdzę ze 2 dni to napisze co i jak.
Na dniach też postaram się podzielić wątek i sklecić w kompletną fotorelację - bo tu są właściwie 2 tematy:
- wskazania paliwa pływak - ten problem faktycznie jest rozwiązany
- ale później dochodzi 2-gi temat ten jazgot i naprawa pompy - tu jest obiecująco ale mawiają "nie mów hop nim nie przeskoczysz" :)

Poklecę to w tutka tylko kapke to jednak potrwa bo dalej jestem na lapku bez dysku i jadę z pingwina Live-CD albo z Hirens'a więc z softem mam trochę biednie. Jest co prawda w rezerwie sprawny blaszak ale to mizerota gx-270 i denerwuje mnie jego tempo :)

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 29 czerwca 2015, 22:21 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 1 lutego 2015, 20:30
Posty: 748
Lokalizacja: uniemyśl
Auto: Seat Alhambra MKI FL 2000 -2010
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: stanisław
witaj Krzysiu cos w podobnie jak u ciebie miałem w oplu corsie pompa szalała jak głupia a brak paliwa na listwie do zbiornika odkręcenie i wyjecie i co wsio ok montaż ale na tzw chwilówkę i dalej pusto na listwie i co się okazało wężyk który idzie od pompy i pcha dalej na układ był za krótki i spadał jak się montowało pompę w zbiornik zapodałem dłuższy na opaski go delikatnie skręciłem i wsio zatopiłem w zbiorniku start i paliwo jest na listwie często gęsto się zdarza ze właśnie ten wężyk podczas montażu go w zbiorniku zsuwa się i spada i pompa pompuje spowrotem do zbiornika a nie w układ

________________________________________________________________________________________________
moje gg 13141438 tu zawsze jestem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 30 czerwca 2015, 22:20 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 576
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 1,9 TDI AVG 110
Imię: Krzysiek
stasio59 napisał(a):
wężyk który idzie od pompy i pcha dalej na układ był za krótki i spadał jak się montowało pompę w zbiornik zapodałem dłuższy na opaski go delikatnie skręciłem
Myślę że piszesz Stasiu o tym karbowanym wężyku wewnątrz kosza pompy, przecież gdyby był to zasilający na zewnątrz to byłaby kałuża paliwa :)

No dobra dalej będzie już konkretnie o tym jak "lajkonik" z "makaroniarzem" przez Skyp'a pompę z baku jednak wydarli :)
Dzięki serdeczne Krzysiek za motywowanie mnie w działaniach i konsultacje :piwo2:

Po przedumaniach, konsultacjach i znalezieniu fot pompy od spodu doszliśmy z Krzyśkiem że nie może być tak że nie da się pompy wywalić z baku w całości. Znalezione w necie foty spodu pompy powiedziały jednoznacznie że należy jednak odważyć się pokręcić nią mocniej i po prostu kosz musi wyskoczyć z zaczepów w dnie baku.
Więc wyczekawszy chwile bez deszczu zebrałem się na odwagę i zaryzykowałem mocniejsze pokręcenie i udało mi się w końcu wybebeszyć całą pompę z baku - Po wyciągnięciu stwierdziłem podwinięty dolny gruby O-ring

Przeanalizowałem też zdarzenia i objawy po kolei i doszedłem do następujących wniosków:
  1. Pierwszy jazgot po naprawie pływaka był najprawdopodobniej spowodowany tym że przy próbach wyciągania całej pompy z baku obruszałem coś i paliwo nie było tłoczone odpowiednio lub wewnątrz pompa była nieszczelna.
  2. Próby z wężykami i pracą pompy były gó....o warte ponieważ były prowadzone na samym wkładzie pompy zanurzonym w paliwie i następnie na skręconej wstępnie pompie w koszu a konieczne jest pełne skręcenie uszczelnienie na o-ringach i dopiero wtedy całość pompy pracuje jak należy.
  3. Montaż wkładu pompy uproszczony poprzez pozostawienie kosza w baku i odkręcenie górnego dekla bez wyciągnięcia całości pompy z baku jest niewłaściwy bo niemożliwe jest skontrolowanie jak siadł dolny gruby o-ring pomiędzy koszem pompy a wkładem z sitkiem.
  4. Właśnie podwinięcie tego o-ringu było powodem rozszczelnienia układu pompy i mielenia paliwem nieprawidłowo, powodowało to odgłosy takie jakby pompa szła na sucho
  5. W moich wnioskach utwierdza mnie to co zobaczyłem po wymontowaniu całości pompy z koszem z baku (foto dołączam) oraz to że po wydarciu całej pompy rozbebeszeniu na czynniki pierwsze oraz powtórnym prawidłowym poskładaniu (fotorelacja - tutaj) pompa pracuje prawidłowo już 2 dni czyli ok 150km .
Załącznik:
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum


Plus tych moich zabaw i wąchania smrodu benzyny jest taki że powstała pełna fotorelacja o demontażu i wymianie wkładu pompy - jest ona tutaj: http://vag-van-suv.pl/viewtopic.php?f=81&t=537


 

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
height= height=