Forum Tiguan Sharan Yeti Alhambra Touran Roomster vag-van-suv.pl

Pomoc , Porady Techniczne , Przyjaźń , Dobra Zabawa.
Teraz jest wtorek, 17 lipca 2018, 02:03

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: piątek, 20 stycznia 2017, 23:01 
Offline
Użytkownik forum

Dołączył(a): niedziela, 20 września 2015, 23:48
Posty: 18
Auto: Seat Alhambra MKI FL 2000 -2010
Silnik: 1,9 TDI ASZ 130
Imię: Krzysiek
Hej.
Ostatnio odświeżyłem trochę zawieszenie. Wymieniłem tuleje na wahaczach, dokonałem kontroli stanu amortyzatorów, wymieniłem końcówki drążków kierowniczych, drążki stabilizatora, oraz zupełnie niepotrzebnie górne mocowania kolumn amortyzatorów. Dlaczego niepotrzebnie. Otóż w momencie ruszania i hamowania z okolic lewego przedniego koła dobiega tępy dźwięk. Jest to o tyle dziwne, że praktycznie wszystkie elementy które mogły by stukać, zostały wymienione, ustawiona zbieżność itp.
Robiąc badania techniczne samochód przeszedł je bez najmniejszego problemu jednak poprosiłem o diagnozę tego stukania. Jedne diagnosta nie był w stanie namierzyć źródła dźwięku, drugi stwierdził że to klocek hamulcowy uderza o zacisk, lub zacisk ma luz na jarzmie.
Była diagnoza, no to przystąpiłem do sprawdzenia. Klocki wymienione rok temu w stanie bardzo dobrym - przelotu miałem raptem 10tys km, jednak na zacisku od zewnętrznej strony widać było jakby ślady po uderzeniach klocka. choć moim zdaniem siedzi dość sztywno. Może to rzeczywiście zacisk nie siedzi zbyt sztywno w jarzmie z powodu zużycia prowadnic zacisku. Prowadnice w jednym miejscu mają dookoła jakby frez czego na zdjęciach tych części w internecie nie widzę.
macie jakieś pomysły?
Wydawało mi się że powoli wyszedłem już z Hiszpanką na prostą a teraz ta denerwująca przypadłość.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 21 stycznia 2017, 22:13 
Offline
Użytkownik forum

Dołączył(a): piątek, 27 marca 2015, 19:19
Posty: 15
Lokalizacja: brodnica kuj-pom.
Auto: Seat Alhambra MKI FL 2000 -2010
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Roman
witajcie ,kolego sprawdż mocowanie wahacza, czy tył tego wahacza,ta duża tulej metalowogumowa, siedzi między tymi dwoma garbikami wytłoczonymi na zawieszeniu.U mnie po wymianie tulejowania na wahaczu właśnie było to niedopatrzenie,pomimo że śruba była dokręcona to podczas ruszania i hamowania tulej przeskakiwała raz w jedną raz w druga stronę,co objawiało się pojedynczy stukiem podczas ruszania i hamowania. pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 30 kwietnia 2018, 22:02 
Offline
Użytkownik forum

Dołączył(a): niedziela, 20 września 2015, 23:48
Posty: 18
Auto: Seat Alhambra MKI FL 2000 -2010
Silnik: 1,9 TDI ASZ 130
Imię: Krzysiek
Ogrzeje kotleta. W sumie naprawa miała miejsce właśnie w okolicy końca stycznia 2017. Tak kolego masz racje to było właśnie to :) Diagności, na których znalezienie tej usterki dostali szewskiej pasji jak ich prosiłem o jej znalezienie. W końcu po 15 minutach wytrząsania samochodu jeden z nich wziął klucze i zaczął sprawdzać wszystkie śruby. Teraz jest gitarka :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
height= height=