Forum Tiguan Sharan Yeti Alhambra Touran Roomster vag-van-suv.pl

Pomoc , Porady Techniczne , Przyjaźń , Dobra Zabawa.
Teraz jest poniedziałek, 22 stycznia 2018, 23:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: sobota, 14 listopada 2015, 16:36 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 551
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 1,9 TDI AVG 110
Imię: Krzysiek
Wczoraj wracając z roboty zrobiła się mi 2 biegowa skrzynia, lewarek zaczął latać dość luźno i jakiekolwiek ustawienie lewarka dawało w przód 3-kę a w tył 4-kę.
Ponieważ stało się to przy wjeździe na autostradę wyjścia specjalnie już nie było - doleciałem 4-ką do mojego wyjazdu, ruch jak to w piątek po południu znaczny więc odpuściłem próbę przeczołgania się przez kilka świateł w kierunku chałupy. Złapało mnie czerwone ale udało mi się jakoś przeczołgać 3-ką przez 2 światła i zjechać na stację paliw. Psiakrew pech a może szczęście bo trudno byłoby jechać autostradą gdybym miał 1 i 2 :)

Diagnoza była prosta - wyleciało z elementu na skrzyni zaczepienie jednego z cięgien idących od lewarka do elementu sterującego nad skrzynią, niestety wyleciało to cięgno co jest trudniejszy dostęp bo jest bardziej po lewej pod podstawą akumulatora.

Po nieco upierdliwym wsmyczeniu łapy pod podstawę aku i obmacaniu stwierdziłem że główka cięgna wyleciała z bolca który jest w elemencie sterującym na skrzyni, po kilku próbach udało mi się wcisnąć otwór główki cięgna na ten bolec - wskoczył z lekkim klikiem działanie lewarka stało się prawidłowe wszystkie biegi wchodziły ok. Przejechałem kilka km z kilkoma zmianami biegów - jest ok

Pytania są następujące:
- czy zna ktoś dobrze budowę tego elementu lub posiada rysunek,
- czy miał ktoś podobny przypadek usterkę ja
- zmierzam do tego jak trwały jest skutek ponownego wkliknięcia które zrobiłem
- na ile należy obawiać się powtórki usterki.

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: sobota, 14 listopada 2015, 21:16 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 4 lutego 2015, 08:31
Posty: 51
Lokalizacja: Kamienna Góra
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Tomasz
Siemka Krzysztofie, mieliśmy podobny problem z wyskakującym jabłkiem z plastikowej panewki tylko że w oplu, ale zasada działania taka sama :rolleyes: z braku nowej panewki i potrzebą poruszania się użyłem kawałka zwykłej folii takiej z reklamówki, owijając warstwą jabłuszko i wciskając panewkę. Miało być tylko tymczasowe rozwiązanie do momentu zdobycia nowego elementu ale tak się dobrze sprawdził patent że kolega smigał na reklamówce ze 2 latka zanim się wytarło ;) oczywiście nowa panewka jeździła w schowku na zapasie :jupi:

________________________________________________________________________________________________
nie ma rzeczy nie do naprawienia, są tylko niekompetentni "fachowcy" Dla swoich Tomek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 15 listopada 2015, 15:38 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 551
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 1,9 TDI AVG 110
Imię: Krzysiek
Dzięki Tomek ale nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy u mnie to nie jest na jabłku lewarka w kabinie
cięgno wyleciało z bolca na na wodziku na skrzyni

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 15 listopada 2015, 20:29 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 4 lutego 2015, 08:31
Posty: 51
Lokalizacja: Kamienna Góra
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Tomasz
Dobrze Cię zrozumiałem ;) właśnie opisałem przypadek przy samej skrzyni. fakt że w oplu sterowanie jest poprzez drążki a nie linki ale mocowanie jest właśnie panewkowe czyli kulka na skrzyni i panewka na końcu linki w przypadku naszych SGA :pa: sorry ale zawsze mam problem ze wstawianiem obrazków więc przykładowy link do obrazka z linkami do SGA http://www.troja.sklep.pl/vw-sharan-lin ... p-598.html

________________________________________________________________________________________________
nie ma rzeczy nie do naprawienia, są tylko niekompetentni "fachowcy" Dla swoich Tomek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: niedziela, 15 listopada 2015, 23:18 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 30 stycznia 2015, 21:38
Posty: 412
Lokalizacja: Stryn No---Rzeszów
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Bogusław
może łatwiej będzie na przykładzie rysunku


 

________________________________________________________________________________________________
Siła tkwi w TDI...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 16 listopada 2015, 00:32 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 551
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 1,9 TDI AVG 110
Imię: Krzysiek
Dzieki Bogdan - to też już na etce znalazłem, ale mnie bardziej interesowała główka linki która w etce jest ale kiepsko rozrysowana - dlatego właśnie twierdzę że etka to owszem dobry katalog części zam. ale nie jest to serwisówka z prawdziwego zdarzenia pokazująca elementy i ich montaż - tak czy inaczej dzięki za podpowiedź.
Załącznik:
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum


Tomku dzięki - to jest dokładnie to :thumbsup: - 120zł - chyba żółte łapki ale nówka - do roboty latam teraz dalej i kawałek autostradą tu nie problem jeśli jest 3 i 4 :) ale dalej czołgam się w korkach więc 3ka nie załatwia sprawy - ryzyk mimo wszystko jest 120zł do kosztu lawety jest ok :) jutro kumpel mechanik mi sprawdzi w Kraku - zobaczymy jaka kasa , jakby co reanimację myślałem koszulką zrobić ale wolałbym wymienić i jeździć spokojnie.

Tomek na Troji 7M3711874F, Etka mówi 7M0711877H - może roczniki nie sprawdzałem
No pieknie - strzał w Alledrogo - i sklep w którym kumpel się zaopatruje co prawda ori ale 449zł zobaczymy co mają z zamiennika i za ile ale mnie ścięło......
Kurde znów w VW przeinżynierowali - nie mogłaby być ta końcówka nakręcana aż się prosi przecież

Dobranie się do tego elementu - niefajne bo od dołu nie bardzo od góry pół auta rozbierać :)
Załącznik:
Załącznik postu (zdjęcie, film, schemat, mapka, link lub inny) jest widoczny tylko dla zalogowanych Użytkowników forum.
Zapraszamy do rejestracji lub zalogowania aby widzieć załaczniki i wykorzystywać w pełni funkcje forum


Może jutro więcej info i fot wrzucę - trza do spania - bo jutro wczas kurs na 1-ke mam :)


 

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 16 listopada 2015, 01:07 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 5 lutego 2015, 01:00
Posty: 306
Lokalizacja: Podlasie
Auto: VW Sharan MKI FLII 2004-2010
Silnik: 2,0 TDI BRT 140
Imię: Andrzej
Krzysiu większość kolegów co mieli ten problem wymieniali linki na nowe i po problemie. Zawsze siada jedna i ta sama linka. Pewnie od tego ze najczęściej jest używana. Szkoda tylko że to dość kosztowne.

________________________________________________________________________________________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 16 listopada 2015, 07:17 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 551
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 1,9 TDI AVG 110
Imię: Krzysiek
To choro kosztowne przez głupotę inżynierów VW
Nie uśmiecha mi się do starej łupy pchać 500zl czyli 10% wartości auta jakby była końcówka wymienna to kosztowała by max 50-100 i było by Ok i jak nie mówić o niedoróbach vw.
W wielu maszynach spotykałem się z tym rozwiązaniem zawsze końcówka była wymienia a tu po prostu vw doszedł do wniosku ze trza rzeźbić i tyle
Coraz mniej lubię te markę i coraz niższe mniemanie mam o myśli technicznej vw

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
height= height=