Forum Tiguan Sharan Yeti Alhambra Touran Roomster vag-van-suv.pl

Pomoc , Porady Techniczne , Przyjaźń , Dobra Zabawa.
Teraz jest środa, 18 lipca 2018, 01:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: poniedziałek, 26 października 2015, 22:51 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 7 lutego 2015, 15:50
Posty: 149
Auto: VW Sharan MKI FLII 2004-2010
Silnik: 1,9 TDI ASZ 130
Imię: Piotr
Witam zmotoryzowanych. Mam pytanie odnosnie tego ustrojstwa. Z tego co zdazylem sie dowiedziec od naszego forumowego kolegii Stefany to sa co najmniej dwa sposoby jej zasilania. Opisze swoj co zdazylem zauwazyc przez kilka dni,choć km zrobilem bardzo malo ale zauwazylem ze :

1)Pompka u mnie chodzi juz po przekreceniu kluczyka gdy tylko zapalalaja sie kontrolki
2) Podczas pracy silnika tez chodzi ale nie caly czas...?
3) Nie wiem od czego to zalezy czy jest jakos sterowana wyjatkowo gdyz pracuje nieraz przez caly czas pracy silnika i po zgaszeniu kilka minut,moze dwie,trzy a czasami przestaje podczas pracy silnika i juz sie nie odezwie wcale.Dopiero ponowne uruchomienie zaplonu jak obudzi ze snu.
4) No i wazne dla mnie niech ktos mi podpowie jak to sie nazywa ten zbiornik metalowy na kolektorze co jest pompka z nim polaczona i najprawdopodobniej studzi lub wtłacza tam ciecz ?
5) Jest sprawna ,oczyszczona z brudu w srodku na smigielku i na koncu ma kostke nowszego typu z aut po lifcie np Vw T4 z jednym koncem wtyczki przycietem skosnie,starego typu mialy kostke prostokatna i byly lepsze moim zdaniem gdyz ciezko bylo polamac wtyczke,wytarczylo wyciagnac spinke metalowa i kostka zeszla w mig.

Wiec nie wiem czy zostawic ja czy cos modzić?
Nasz kolega Stasio mowil mi ze te moje auto to jakies na cieple kraje bylo wyprodukowane gdyz nie ma chlodniczki od paliwa pod autem tylko jest z przodu auta przy IC takie male ustrojstwo. I jeszcze inne drobiazki,typu pompa wody mniejsza...

________________________________________________________________________________________________
Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej

Piotr Jestem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: poniedziałek, 26 października 2015, 23:12 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 1 lutego 2015, 20:30
Posty: 748
Lokalizacja: uniemyśl
Auto: Seat Alhambra MKI FL 2000 -2010
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: stanisław
Piotr ta pompka pod szybą ona stale chodzi jak tylko się przekręci zapłon i potem po wyłączeniu ona nadal chodzi ten zbiornik na kolektorze to jest tzw. piec co przez niego przechodzą spaliny od wydechu i jest to połączone z płynem chłodniczym on schładza spaliny które spowrotem są spalane tak Piotr to sa moje spostrzeżenia co mnie bardzo zaciekawiło ze nie ma pod podwoziem chłodnicy paliwa tylko ma ale przy filtrze paliwa w komorze silnik i ona jest połączona z tą właśnie mała chłodniczką co jest u Ciebie przed chłodnica wody klimy i IC tuz za grillem

________________________________________________________________________________________________
moje gg 13141438 tu zawsze jestem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 27 października 2015, 10:29 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 30 stycznia 2015, 21:38
Posty: 412
Lokalizacja: Stryn No---Rzeszów
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Bogusław
Male sprostowanie.
peters napisał(a):
naszego forumowego kolegii Stefany.
Zapewne maiales na mysli Stefano
Po za tym Piotrze jesli ta pompka raz ci chodzi a raz nie to byc moze juz sie przycinaja szczotki,(normalka)

stasio59 napisał(a):
on schładza spaliny które spowrotem są spalane
Mi sie wydaje ze to dziala jako dodatkowy podgrzewacz i ma nam podgrzac plyn za pomoca wlasnie tych spalin przelatujacych przez ta wlasnie chlodnice. Czyli spaliny grzeja plyn. Chyba ze sie myle :(

________________________________________________________________________________________________
Siła tkwi w TDI...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 27 października 2015, 10:39 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 lutego 2015, 23:45
Posty: 435
Lokalizacja: Jastrowie
Auto: VW Touran 1T2 2006-2010
Silnik: 1,9 TDI BLS 105
Imię: Marcin
Bogos napisał(a):
Mi sie wydaje ze to działa jako dodatkowy podgrzewacz i ma nam podgrzać płyn za pomocą właśnie tych spalin przelatujących przez ta właśnie chłodnice. Czyli spaliny grzeją płyn. Chyba ze się mylę


dobrze ci się zdaje Baguś, Stasiowi coś się pomieszało , Piotr jak raz chodzi raz nie, dzwoń do Stefano on ma sprawne pompki za naprawdę dobre pieniądze, ja korzystałem z takiej usługi i do dzisiaj u kumpla chodzi bez najmniejszego problemu a było to za dwa lata temu.Jak kupiłem kiedyś swojego Sharana też miałem z nim problemy,ale właśnie Kolega Stasiu powiedział mi że pomału małymi kroczkami a do celu, jak już wszystko ogarniesz będziesz zadowolony z autka.powodzenia

________________________________________________________________________________________________
Marcin jestem i miałem VW Touran 2.0 TDI 136 KM 2003 r modelowo 2004
Teraz mam VW Touran 1,9 TDI 105 KM 2005 modelowo 2006
GG 7631161, Skype jak coś na PW
Nie nienawidzę cwaniactwa


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 27 października 2015, 14:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 5 lutego 2015, 01:30
Posty: 159
Lokalizacja: WLKP
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Karina
Hejoooo. W u mnie byly identyczne objawy, raz chodzilo a raz nie. Jak sie w nia puknelo to brala sie za robote, wiec w koncu zostala wymontowana i odeslana do Stefano. Teraz chodzi jak marzenie :) Proponuje zrobic to samo co ja. Pozdrawiam

________________________________________________________________________________________________
"Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem."

Podpis zwiał z miejsca zdarzenia - poszukiwania trwają

Howgh !


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 27 października 2015, 19:33 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 7 lutego 2015, 15:50
Posty: 149
Auto: VW Sharan MKI FLII 2004-2010
Silnik: 1,9 TDI ASZ 130
Imię: Piotr
Tak ,chodziło mi o naszego Fachmajstra Stefano,przez pomyłkę napisałem zle gdyz na www.t4-forum sa koledzy Stefano i Stefany i sie zwyczajńie przejęzyczyłem. Przepraszam i zwracam honor obydwom panom.Pompka na razie śmiga,bez tego platikowego podszybia naprawdę było ja slychac,teraz po złożeniu wszystkiego trzeba sie dobrze wsłuchać aby ja usłyszeć. Jestem w kontakcie z kolega wiec nie zaprzeczam ze jak bedzie dalej szwankować to trżeba bedzie kupic. Cena przystępna potwierdzam.

________________________________________________________________________________________________
Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej

Piotr Jestem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 27 października 2015, 19:56 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 1 lutego 2015, 20:30
Posty: 748
Lokalizacja: uniemyśl
Auto: Seat Alhambra MKI FL 2000 -2010
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: stanisław
witam koledzy sprawdźcie dokładnie zasadę działania tego właśnie pieca co jest przy kolektorze ssącym

________________________________________________________________________________________________
moje gg 13141438 tu zawsze jestem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 27 października 2015, 23:13 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 30 stycznia 2015, 21:38
Posty: 412
Lokalizacja: Stryn No---Rzeszów
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Bogusław
stasio59 napisał(a):
sprawdźcie dokładnie zasadę działania tego właśnie pieca
Umówmy się że piec grzeje a chłodnica chłodzi.Ale wracając do tematu to lekkie objaśnienie z wiki. Teza jest po stronie stasia.

------------------------------------------------------WIKIPEDIA--------------------------------------------------------------------------
:) Skutkiem działania układu jest obniżenie emisji tlenków azotu (NOx) – spowodowane obniżeniem temperatury spalania ubogiej w tlen mieszanki oraz obniżenie emisji HC poprzez ich utlenienie

Do optymalnej pracy układu niezbędne jest odpowiednie dawkowanie ilości spalin dostarczanych do komory spalania, które jest zależne od aktualnego obciążenia silnika (możliwości zubożenia mieszanki). W silnikach o zapłonie iskrowym z powrotem wprowadza się do 25% objętości spalin o temperaturze blisko 650 °C. Natomiast w silnikach o zapłonie samoczynnym do 50%, w wyniku czego temperatura jest ograniczana do 400–450 °C W związku z tym wymagane bywa stosowanie dodatkowej chłodnicy spalin. W celu osiągnięcia zadanych parametrów system współpracuje z układem wtryskowym oraz zapłonowym, a także wykorzystuje odczyty z sond tlenu oraz czujników temperatury. :)

________________________________________________________________________________________________
Siła tkwi w TDI...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 28 października 2015, 01:42 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 27 lutego 2015, 01:30
Posty: 120
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Janusz
No Boguś :błaga: , dałeś wykład iście profesorski... moje uznanie.

....................................................................
PS.Ale to fajne: piec grzeje, chlodnica chłodzi, pies szczeka, kot......
Gomułka kiedyś też powiadał jak były rozruchy; Robotnicy do fabryk! Chłopi do ziemi! Studenci do szkół!, ale ci ostani zaraz odpowiadali,..... a pasta do butów!!! :devil2:

________________________________________________________________________________________________
Dogrzewacze i ogrzewania postojowe; Eberspacher i Webasto. Tel. 601052155.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 28 października 2015, 21:37 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 1 lutego 2015, 20:30
Posty: 748
Lokalizacja: uniemyśl
Auto: Seat Alhambra MKI FL 2000 -2010
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: stanisław
widzisz Boguś dobry opis i właśnie do tego jest ten tzw piec Ja to ustrojstwo tak nazywam on ma fachową nazwę ale Mi jest prościej operować takim stwierdzeniem

________________________________________________________________________________________________
moje gg 13141438 tu zawsze jestem


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
height= height=