Forum Tiguan Sharan Yeti Alhambra Touran Roomster vag-van-suv.pl

Pomoc , Porady Techniczne , Przyjaźń , Dobra Zabawa.
Teraz jest wtorek, 20 lutego 2018, 15:22

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: niedziela, 20 listopada 2016, 15:04 
Offline
Użytkownik forum

Dołączył(a): czwartek, 24 marca 2016, 21:17
Posty: 44
Lokalizacja: KR
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Imię: Bogdan
Mój drugi temat dotyczący tym razem problemu z zasięgiem radiowym związanym zazwyczaj z wymianą fabrycznego sprzętu na inny ( Kenwood, Pioneer, Sony i inne). Łączy się częściowo z tematem viewtopic.php?f=134&t=784
W SGA mamy antenę w tylnej prawej szybie. Aby taka antena była skuteczna zastosowano wzmacniacz antenowy. Zazwyczaj znajduje się on pod podsufitką niedaleko złącza anteny. Jak każdy wzmacniacz potrzebuje do "pracy" zasilania. Fabryczne radia mają możliwość wysyłania zasilania poprzez kabel antenowy środkowa żyłą.
Radia niefabryczne zazwyczaj tej opcji nie posiadają w związku z powyższym wzmacniacz nie pracuje stąd biorą się problemy z zasięgiem.
Rozwiązanie jest dość proste. Koszt niewielki ok 15-20 pln w każdym właściwie sklepie car audio i max 30 min pracy.
Separator antenowy (miniatura) rozwiąże problem zasięgu.
Ten na obrazku z kątową wtyczką pasuje do zdecydowanej większości odbiorników radiowych. Są dostępne wersje z prostą i dłuższa wtyczka gdyby ta nie pasowała.
Oczywiście musimy wyciągnąć radyjko. Wypinany wtyczkę antenową samochodu i w to miejsce wpinamy kątowa wtyczkę separatora a teraz wtyczkę instalacji auta w końcówkę separatora.
Z walca separatora mamy wyprowadzony niebieski kabelek który musimy podłączyć do pinu A5 kostki ISO ( czarna kostka zasiljąca)
Tym kabelkiem będzie realizowanie zasilanie wzmacniacza antenowego poprzez środkowa żyłę kabla antenowego a separator odcina to napięcie w drugą stronę by nie pojawiło się na gnieździe antenowym radia i nie zostało uszkodzone.
Z podłączeniem tego kabla może być mały problem. Większość separatorów na końcu kabelka ma zarobiony tzw "żeński" pin ISO gotowy do wysunięcia w kostkę. Tyle ze trzeba pozbyć się z tego pinu kabla który już tam jest czy to z instalacji audio samochodu czy z zastosowanej przejściówki. Chodzi o to ze pinem A5 radio podaje po włączeniu +12 V. Można to oczywiście wykonać w prosty sposób czyli przeciąć, odciąć pin z kabla separatora, połączyć, zaizolować i gotowe ;-)
Jest tylko jedna uwaga MOŻNA TAK ZROBIĆ TYLKO WTEDY GDY KOLOR KABLA W KOSTCE ISO NA PINIE A5 JEST NIEBIESKI.
Jeśli jest czerwono biały lub czerwono szary należy KONIECZNIE GO ODŁĄCZYĆ zanim wepniemy tam niebieski kabelek separatora. Dlaczego to opisałem w temacie viewtopic.php?f=134&t=784
Jeśli chodzi o porządne wykonanie tego połączenia proponuje poszukać instrukcji demontażu kabli z kostki ISO ponieważ nie chce tu zrobić książki.
Po wykonaniu całości możemy cieszyć się lepszym zasięgiem i prawidłowym działaniem systemu RDS w radyjku (jeśli jest).
Gdyby jednak nie zadziałało to albo należy sprawdzić separator bądź (co bardziej prawdopodobne ) może być uszkodzony wzmacniacz antenowy lub zanieczyszczone, zapatynowae styki wtyczki (i gniazda) wpinanej w szybę


 


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
height= height=