Forum Tiguan Sharan Yeti Alhambra Touran Roomster vag-van-suv.pl

Pomoc , Porady Techniczne , Przyjaźń , Dobra Zabawa.
Teraz jest środa, 28 czerwca 2017, 04:01

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: środa, 9 grudnia 2015, 20:50 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 4 lutego 2015, 13:07
Posty: 611
Lokalizacja: Miasto Trier. Niemcy.
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Nowy nabytek: prosta, elektromicznie sterowana ladowarka do akumulatorow.


 

________________________________________________________________________________________________
Mowie i pisze po polsku. Jurek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 9 grudnia 2015, 20:58 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 523
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 2,0i ADY 115
Imię: Krzysiek
Nie wiem czy akurat ta ale tego typu ładowarki mają zwykle 1-ną wadę
Jak podłączasz mocno rozładowany akumulator - przyjmują że jest uszkodzony i odmawiają ładowania

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 9 grudnia 2015, 21:12 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 1 lutego 2015, 20:30
Posty: 748
Lokalizacja: uniemyśl
Auto: Seat Alhambra MKI FL 2000 -2010
Silnik: 1,9 TDI ASZ 131
Imię: stanisław
tak Krzysiu ale jest i na to rada prosty przykład drugi na krótko zapinasz z tym rozładowanym podłączasz urządzonko i ładuje bo widzi ten dobry i za chwile odłączasz i już ładuje ten rozładowany jest nawet film na you tubie

________________________________________________________________________________________________
moje gg 13141438 tu zawsze jestem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 9 grudnia 2015, 21:16 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 523
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 2,0i ADY 115
Imię: Krzysiek
Zgadza się nieraz tak robiłem - po prostu oszukujemy elektronikę a jak napięcie wzrośnie to można odłączyć drugi aku
Przy niektórych ładowarkach jednak trick nie skutkuje poczują za dużą pojemność i też odłączą

Nie ma jak stare dobre trafo z odczepami ale ono z kolei nie do żela :)

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 10 grudnia 2015, 13:43 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 4 lutego 2015, 13:07
Posty: 611
Lokalizacja: Miasto Trier. Niemcy.
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
Wydaje mi sie ze aku jest jeszcze w dobrym stanie. Zrobilem mu ladowanie na pelnym gazie ( 5 minut ). Odlaczylem i jeszcze raz podlaczylem, ladowarka wybrala samoczynnie program do niego. Ladowanie trwalo 10 minut. Na zdjeciach pokazuje w % stan, jedna belka na monitorze okresla 20%. Sprawdze jutro czy trzyma dalej te 80% pradu.


 

________________________________________________________________________________________________
Mowie i pisze po polsku. Jurek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 10 grudnia 2015, 19:09 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 523
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 2,0i ADY 115
Imię: Krzysiek
rist napisał(a):
Zrobilem mu ladowanie na pelnym gazie ( 5 minut )
To też nie najzdrowsze dla żelówek
nie szukałem specyfikacji tego aku ale wydaje mi się że nie powinno się go ładować prądem większym niż 5,1A
masz tu specyfikację podobnego aku http://www.batterien-kaiser.de/datenblaetter/6FM17.pdf a na nim też jasno to pisze

Czy ładowarka ma oddzielne programy dla kwas i żel ? Charakterystyki ładowania znacznie się różnią od siebie.

Jurek napięcie to nie jest jedyny istotny parametr akumulatora, wiele miałem takich aku ze ładowały się na pełne napięcie ale ich pojemność była mała w stosunku do nominalnej, albo nie trzymały pojemności - to właśnie emerytura aku :)
To że naładował się nie stanowi w pełni o jego kondycji, aby to ocenić w warunkach amatorskich zrób 3 rzeczy:

1/
Naładuj aku na 100% Podłącz voltomierz i podłącz obciążenie o znanej mocy np. żarówkę samochodową 21W - sprawdź przez jak długi czas żarówka będzie świecić, nim napięcie spadnie do powiedzmy 11,0V - to rozładowanie jeszcze nie powoduje krzywdy dla żelówki
Przelicz ile Ah pobrało obciążenie, powinno być to przy aku 17AH ok 2/3-3/4 jego pojemności to jak łatwo wyliczyć 12-13 Ah
Jeśli weźmiesz żarówkę np. 21W proste - ma świecić przez ok 7h
bo z prawa Ohma wiadomo P=U x I -> 21VA : 12V = 1,75A -> 1,75A x 7h =12Ah

2/
Ponownie naładuj aku do 100% - podłącz większe obciążenie np. żarówkę 60W - zaobserwuj jaki jest spadek napięcia po podłączeniu
i zmierz czas rozładowania jak wyżej, jeśli aku może dawać większy prąd (vide specyfikacja) weź 2 żarówki połączone równolegle
próba ma na celu sprawdzenie pracy aku z dużym obciążeniem

3/
Naładuj akumulator w 100% - zostaw na kilka dni (1 dzień to za mało) - ponów pomiar i próby
Próba ma na celu sprawdzenie czy aku "trzyma" pojemność

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 11 grudnia 2015, 00:23 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 4 lutego 2015, 13:07
Posty: 611
Lokalizacja: Miasto Trier. Niemcy.
Auto: VW Sharan MKI FL 2000-2004
Silnik: 1,9 TDI AUY 115
ok. Dzieki Krzysiek. Pdlaczylem do tego akumulatora chlodziarke do samochodu. Po pol godzinie odlaczylem i zmierzylem temperature wewnatrz na dnie. Bylo +8. Nie wiem czy to jest wystarczajaco? Akumulator doladowalem do konca ( 10 minut), zestawie go na pare dni i zobacze co bedzie sie dzialo.

Ladowarki nie trzeba programowac ona sama odczytuje akumulator i dostosowuje odpowiedni prad ladowania.

________________________________________________________________________________________________
Mowie i pisze po polsku. Jurek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 11 grudnia 2015, 01:05 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 523
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 2,0i ADY 115
Imię: Krzysiek
Tego typu "lodówki" nie są wysokowydajnymi urządzeniami, to raczej chłodziarko-podgrzewarki wykorzystujące ogniwo/moduł Peltiera

Jurku ja nie piszę o prądzie ładowania a o charakterystyce ładowania czyli parametrach napięcia i natężenia w funkcji czasu

Dziwię się jak ładowarka odczytuje czy to żelowy czy kwasowy, w znanych mi urządzeniach nawet dość wysokiej klasy np. regulatorach do paneli fotowoltaicznych zadaje się zwykle ten parametr ręcznie lub programowo z kompa

Nie widzę numeru modelu tego EUFAB'a - masz go gdzieś ? Zerknięcie w schemat czy specyfikację powiedziałoby nam co umie ta ładowarka :)

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 11 grudnia 2015, 08:32 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 lutego 2011, 15:36
Posty: 775
Lokalizacja: Olsztyn - Wrocław
Auto: VW Sharan MKI FLII 2004-2010
Silnik: 1,9 TDI BTB 150
Imię: Daniel
Lądować powinieneś akumulator tz. prądem 10 godzinnym czyli , ładować akumulator należy prądem nie większym niż 10% pojemności.

________________________________________________________________________________________________
Sharan Special Sport by daneczek76
Forum Tiguan Forum Sharan Forum Alhambra Forum Touran Forum Yeti Forum Roomster


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 11 grudnia 2015, 17:23 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 523
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 2,0i ADY 115
Imię: Krzysiek
"10 godzinnym" - a czasem i mniejszym,
"prądem nie większym niż 10% pojemności" - oczywiście rozumiem o co Ci biega ale A i Ah to nie te same jednostki :devil2:
ta nieścisłość jest częsta nawet w instrukcjach producentów akumulatorów ;)

Nawiasem mówiąc te 2 stwierdzenia mówią to samo - dla aku całkowicie rozładowanego ale to raczej przypadek teoretyczny
aku 17Ah - ładowany tzw prądem 10 godzinnym - będzie się ładował 10h przy I=1,7A
aku 17Ah - ładowany prądem10% I=1,7A będzie się ładował 10h dając 1,7A x 10h = 17Ah

Owszem te 2 określenia mają sens w przypadku gdy ładujemy akumulator częściowo rozładowany - przypadek częstszy
chodzi tu o to żeby nie ładować zbyt dużym prądem

Stara dobra zasada dla kwasowych starej generacji mówiła 1A przez tyle ile aku ma Ah
i rzeczywiście im wolniej przebiega ładowanie tym akumulator mniej się grzeje co jest dla niego zdrowe

Ładowanie akumulatora zbyt szybkie powoduje wydzielanie ciepła, niekorzystnego zarówno dla kwasa jak i żela c
ciepło powoduje wydzielanie się gazów i brak przylegania elektrolitu do płyt, w żelu w skrajnym przypadku potrafi rozsadzić aku
Ładowanie zbyt dużym prądem nie daje pełnego naładowania i skraca żywotność akumulatora

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
height= height=