Forum Tiguan Sharan Yeti Alhambra Touran Roomster vag-van-suv.pl

Pomoc , Porady Techniczne , Przyjaźń , Dobra Zabawa.
Teraz jest czwartek, 13 grudnia 2018, 01:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: wtorek, 8 września 2015, 22:08 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 8 lipca 2015, 23:50
Posty: 114
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 1,9 TDI AFN 110
Imię: Adam
Co do wyginania anteny to akurat ta która miałem była dość sztywna, gdy ją wyginałem to dach się z lekka podnosił.
Kiedyś z tą anteną wjechał do hipermarketu, i na szczęście mieli założone klosze na lampach bo bym chyba im wszystkie pobił na trasie przejazdu.
Co do wyboru to podjechałem do fachowca i sam mi dobrał ja nie chciałem kombinować :jupi:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 8 września 2015, 22:46 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 579
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 1,9 TDI AVG 110
Imię: Krzysiek
Zgadza się są anteny o grubszych i cieńszych promiennikach i co za tym idzie większą lub mniejszą ich sztywnością Obie maja wady i zalety

Sztywny promiennik mniej się gnie podczas jazdy nadawanie i odbiór są lepsze, swr prawie się nie zmienia a ich charakterystyka jest bardziej dookólna - wady takie jak sam napisałeś :)

Giętki promiennik zwłaszcza przy długim bacie mocno gnie sie podczas jazdy, zmienia się charakterystyka anteny, skacze nieco swr szacuję że różnice mogą tu nawet dochodzić do +/- 0,5-1,0 w stosunku do wyników uzyskanych statycznie przy strojeniu - ma to wpływ zarówno na odbiór jak i nadawanie, przy zgiętym promienniku część fali leci w niebo a część wali w dach auta. Zalety jak bracia Rosjanie mawiają "gniotsja nie łamiotsja"

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 11 września 2015, 08:41 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 lutego 2011, 15:36
Posty: 820
Lokalizacja: Olsztyn - Wrocław
Auto: VW Sharan MKI FLII 2004-2010
Silnik: 1,9 TDI BTB 150
Imię: Daniel
ja tam uważam jesli kupić cb to coś ze starych modeli i tu polecam kultowego Alana 18 http://allegro.pl/midland-alan-18-120-k ... 23792.html lub Alan 28. Inne nowe radia napakowane elektronikom osobiście nie polecam.

Co do magnesówki ML 145 jest dobrą antena ja osobiście używam ze względu przenoszenia ze służbowego do swojego i z powrotem. Co do wjazdu do garaży podziemnych itp jak czesto się wjeżdża ? ja to może 2 razy w roku gdzieś w podróży , ale pamiętam i przed wjazdem do garażu odkręcam antene zajmuje to 10 sekund max.

________________________________________________________________________________________________
Sharan Special Sport by daneczek76
Forum Tiguan Forum Sharan Forum Alhambra Forum Touran Forum Yeti Forum Roomster


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 11 września 2015, 14:28 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 marca 2015, 19:36
Posty: 27
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: VW Tiguan 2007-
Silnik: 2,0 TDI CR CFFB 140
Imię: Wojtek
Witam zacne grono,
bawię się w CB juz dobre 20 lat - zaczynałem jeszcze jak telefony komórkowe oglądało się tylko na zachodnich filmach a radio CB było w naszej grupie przyjaciół podstawowym sposobe komunikacji np. wyjście na piwo, jakieś balety itd. i oto moje spostrzeżenia.
Radio samochodowe - nie kierujcie się przy wyborze radyjka do autka ani marką ani wyglądem. Ważne jest miejsce zamocowania - dobór miejsca i odpowiednie wymiary i co ważniejsze... wspólpraca radia z samochodem, czyli zakłócenie jakie uruchomiony samochód emituje do radia. Miałem kilka pojadów i kilka radii i każde inaczej odbierało w samochodzie. Dużym problemem jest instalacja wysokiego napięcia w silnikach z zapłonem iskrowym ale nie tylko, zwykły alternator, pracujący silniczek wycieraczek, szczególnie tylnej i jeszcze kilka innych urządzeń emitujących pole em. Oczywiście większośż radii jest wyposarzona w filtr ANL który powinien redukować te zakłocenia ale... bywa różnie i faktycznie im droższy, lepszy sprzęt tym działa to poprawniej.
Oto moja rada. Podjedzcie do jakiegoś punktu sprzedaży radia CB - często takie są na stacjach paliw. i sprawdzcie sobie kilka modeli radii, nie patrzcie na cenę, wygląd, ilość "gałek", patrzcie żeby jak najmniejsze były zakłocenia bez podłączonej anteny. Wystarczy podpiąć zasilanie RFgaina - jeśli jest -= rozkręcić na maximum i właczać po koleji poszczególne urządzenia mogące potencjalnie powodować zakłocenia (wycieraczki, alternator). Nie dajcie nabrać się też sprzedawcy na zamontowanie dodatkowego filtra na wejściu prądowym, do prawie nic nie daje. Wybierzcie radio w którym słyczać najmniej zakłóceń.
Antena samochodowa - ... jest taka zasada im dłuższa antena i wyżej zamontowana tym teoretycznie jest możliwy dalszy zasięg łaczności. Jest to prawda... zwiększa się wtedy ilośc przyjmowanego sygnały ale też i emitowany śmieci (zakłóceń takicgh jak trakcja tramwajowa, rózne urządzenia zamontowaneprzy drogach które emitują falę e-m i nie ważne że działają na innej częstotliwość, dla CB będą to śmieci). Sam sposób montażu i miejsce też ma ogromne znaczenie. Sprawdzone jest, że im dalej montujemy od silnika, tym zakółocenia są mniejsze. Dobra antena nadawczo odbiorna skłąda się z dwóch podstawowych elementów: promiennika - to jest ten metalowy lub wykonany z włokna szklanego w antenach helikalnych pręt i z przeciwwagi krórą jest najczęsciej karoseria pojazdy. Ponieważ antena samochodowa na dookólny charakter pracy, tzn promieniuje we wszystkich kierunkachz z taką samą mocą to i przeciwwaga powinna być dodokulna, czyli czysto teoretycznie najlepszym miescem do montażu anteny jest środek dachu. I tak profesjonalni radiowcy montują anteny w pojazdach. Z przyczy czysto ludzkich jest to niewygodne i niepraktyczne.
Udowodnione jest też, że przeciwwaga musi być zmasowana z karoserią i tak się dzieje w natenach tzw. montażowych. ja w swoim poprzednim autku wymontowałem anetenę z radia FM i zamontowałem tam grzybek od CB i oczywiście zmieniłem kabel koncetryczny na 50 Ohm - działało idealnie, żadnych zakłoceń i wspaniały zasięg. Obecnie mam inny samochód, wyższy a że wjeżdżam min codziennie do garażu to muszę składać metrową antenę i jest to juz większy kłopot. MOżna montaować na tzw dzwonkach ale rónież można uszkodzić powłokę lakieru mocno dokręcając śruby mocujące dzwonek.
Anteny magnesowe.., są takim dopasowanie do potrzeb, jest to antena która nie ma masowego połączenia z karoserią pojazdu, jej budowa jest inna - nie będę tu już wczodził w suptelności. Działa gorzej od anteny montowanej w karoserii ale wiadomo, nie w każdym autku można zrobić dziurę lud wykorzystać istenijącą. Działanie anteny magnesowej wiąże się z większymi zakłoceniami w łączności ale oczywiście jako obrona przed miśkami wystarczy.
Ja osobiście używam Presidenta Harrego z ASC i Anteny halikalnej zamontowanej na dobrym szerokim dzwonku na klapie bagażnika.
Alan 18 z wyższego postu to moim zdaniem idealne radio, długo takie miałem i działało super.

Sorry za taki laborat ale w kilku słowach nie da sie streścić 20 lat obcowania z CB radiem.
Pozdrawiam

________________________________________________________________________________________________
Pozdrawiam
YubY

VW TIGUAN 5N Sport&Style R-LINE 2,0 TDI CR 103kW 4Motion 2010r. modelowy 2011r.
Opel Frontera B 2,2 DTI 4x4 2000r. 31" MT/AT 3" lift + osprzęt


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 17 września 2015, 21:12 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 579
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 1,9 TDI AVG 110
Imię: Krzysiek
Oczywiście zgadzam się z wypowiedzią dotyczącą dużej ilości zakłóceń radioelektrycznych w samochodzie - ale będę też nieco uparty :)
Cytuj:
...faktycznie im droższy, lepszy sprzęt tym działa to poprawniej...
Nie powiedziałbym "droższy" użyłbym raczej zwrotu "lepszy, lepiej ofiltrowany" zaprzeczeniem sugerowania się marką i ceną jest np. moje TTI-TCB770 półka cenowa pomiędzy dolną i średnią (nówka 240zł) a pod względem zakłóceń i osiągów sprawuje się lepiej niż wiele markowych drogich radii.

Dorzucę tu jeszcze że:
- są sposoby eliminowania zakłóceń poprzez stosowanie dodatkowych filtrów, ale fakt lepiej mieć ten problem od razu z głowy.
- istotne również jest miejsce pobrania +12V dla zasilania radia, złe miejsce pobrania zasilania np. w pobliżu silniczków, instalacji zapłonowej itp jest często powodem zakłóceń

Cytuj:
MOżna montaować na tzw dzwonkach ale rónież można uszkodzić powłokę lakieru mocno dokręcając śruby mocujące dzwonek.
Antena osadzana w "dzwonku" jest typową anteną montażową przeznaczoną do montażu w dziurze w dachu, dzwonek jest substytutem umożliwiającym jej zamontowanie w w innym miejscu bez otworu np. na klapie.
Więc nawet musi się i należy uszkodzić powłokę lakierniczą oraz sprawdzać/mierzyć okresowo opór przejścia do masy karoserii bo brak masy anteny skutkuje negatywnie a owe wkręty taką masę właśnie zapewniają. Jeśli jej nie zapewnią - idea przeciwwagi w postaci karoserii nie będzie spełniona.
Praktyczny sposób na uniknięcie korozji w tych miejscach gdzie przekłuty jest lakier wkrętem masującym to np. kropla b.gęstego smaru/fluidolu itp. i wkręcanie w nią wkręta masującego.

Ze starych radii hmm.... no cóż montaż przewlekany, porządne filtry, dobry ekran - robiło to swoje
Alan 18 - ja oceniam go tak średnio, choć jestem zdecydowanym przeciwnikiem płacenia za markę to ze starych radii z podstawową 40-tką bez SSB to stawiałbym chyba najwyżej popularnego "Herbatnika" czyli Presidenta Herberta niestety plasował się on cenowo zawsze przynajmniej o półkę wyżej niż A-18

Antenowo w tym przedziale długości - mój typ to np. Lemm AT1200 - nie odbiega jakością i osiągami od ML-145 kiedyś dużo od niej tańszy, dziś różnice ceny są mniej rażące.

W klasie niskobudżetowej - mogę polecić z czystym sumieniem używaną przeze mnie kilka lat TTI - X14 bat ok 90cm - cena kompletu z kablem, wtykiem UC i dość solidną podstawą magnetyczna ok. 100zł - trwałość ok, osiągi b. ładne na warunki drogowe aż za dość.

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 17 września 2015, 21:46 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 16 lutego 2011, 15:36
Posty: 820
Lokalizacja: Olsztyn - Wrocław
Auto: VW Sharan MKI FLII 2004-2010
Silnik: 1,9 TDI BTB 150
Imię: Daniel
harbatnik dobry ale tu tez cena robi swoje 450 zł trzeba dać po drugie rozmiarowo jest większy , A18 jak za cene około 250 zł uważam mamy solidne radio lepsze niż w tej półce cenowej nowe lub nawet niektóre droższe.

________________________________________________________________________________________________
Sharan Special Sport by daneczek76
Forum Tiguan Forum Sharan Forum Alhambra Forum Touran Forum Yeti Forum Roomster


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: czwartek, 17 września 2015, 22:03 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 579
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 1,9 TDI AVG 110
Imię: Krzysiek
Niestety to jest Daniel to co pisałem - płacenie za markę, w tym przypadku Herbatnika uzasadnione w wielu przypadkach kompletnie nie celowe.
Wymiary tak jest nieco większy 204x153x50 do 210x175x50 mm (poszukane na szybko bo nie pamiętałem) więc nie tak bardzo
A18 - 250zł - uzywka nawet za 200 kupi, Herbatnika za 300-350 też kupi tyle że wiesz jak bywa czasem ktoś tam kolbą do rynien mieszał.
Nie mówię że A-18 to złe radio - stawiam Herbatnika jednak dużo wyżej zwłaszcza za jego odbiornik.

Używka zwłaszcza kupowana wysyłkowo to totolotek - dlatego jak szał DX-owania trochę mi przeszedł to Lincoln/Jackson zaczęły mi być w aucie za duże władowałem na chwilę Onwę MK3 ale wkurzała mnie bez RF-Gaina więc wrzuciłem kilka lat temu nówkę wspomniane TTI-770 i katuję je do dzisiaj

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 18 września 2015, 03:59 
Offline
Użytkownik forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 marca 2015, 19:36
Posty: 27
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: VW Tiguan 2007-
Silnik: 2,0 TDI CR CFFB 140
Imię: Wojtek
smok_wawelski napisał(a):
- istotne również jest miejsce pobrania +12V dla zasilania radia


Jestem zwolennikiem podłączenia prosto z AKU kablem przynajmniej 2x1,5 mm2 z bezpiecznikiem na "+" przy aku.
Branie prądu z instalacji w kabinie... grozi właśnie dużymi zakłóceniami.

Co do stwierdzenia cena=jakość, to widziałem kiedyś taki filmik na YT jak człowiek testował odporność na zakłocenia kilku radii.
Polegało to na tym, że podłaczał kolejno zasilanie do radii bez anteny i jeżdził koło nich po stole myszką na BT i najwięcej zakłoceń miało radio jakości Unidena a najmniej Harry, innych już nie pamiętam. Pewnie można gdzieś w sieci znaleść ten filmik.

Rozumiem też, że każdy ma właśne odczucia i spostrzeżenia z obsługi sprzętu CB i oczywiście to szanuję :) :)

________________________________________________________________________________________________
Pozdrawiam
YubY

VW TIGUAN 5N Sport&Style R-LINE 2,0 TDI CR 103kW 4Motion 2010r. modelowy 2011r.
Opel Frontera B 2,2 DTI 4x4 2000r. 31" MT/AT 3" lift + osprzęt


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 18 września 2015, 06:56 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 stycznia 2015, 23:31
Posty: 579
Lokalizacja: PL - Kraków
Auto: VW Sharan MKI 1995-2000
Silnik: 1,9 TDI AVG 110
Imię: Krzysiek
Masz rację - pociągnięcie zasilania od aku to rzeczywiście najlepsze rozwiązanie, dla radyjek 4W 1,5mm2 wystarczy 2,5mm2 też nie zaszkodzi :).
Ważny temat też poruszyłeś z bezpiecznikiem - dodałbym nie za duży 1,5-2A dla radia 4W w zupełności wystarczy i o charakterystyce szybkiej, nie nadają się tu bezpieczniki samochodowe mające charakterystykę zwłoczną - jeśli mocniejsze radio, wartość zabezpieczenia też łatwo policzyć :)

Gdy radio jest przerzucane pomiędzy autami to dobrą robotę robi kostka albo ori od radia albo gdy jej nie ma to taka z konektorami uniemożliwiającymi odwrotne podłączenie biegunowości np. taka 2-ka stosowana kiedyś np. w maluchu gdzie konektory są przestawione pod kątem prostym lub każda inna spełniająca ten warunek.
Przez kilkanaście lat podłączałem Lolka na kostkę instalacyjną aż raz pech i zmyła - co prawda ocalał ale serducho w gardle było :)

Ciekawe doświadczenie z tą mychą - fajny pomysł impulsator mychy jako źródło zakłóceń.
Dziwi mnie że blado wypadł Uniden (nie wiem który model) ja mam raczej dobre zdanie o Unidenie np. 520 to przecież bliźniak o ile pamiętam Presidenta Johny i był robiony na tej samej płycie na rynek USA - Presidenty i Unideny są b. mocno spokrewnione :) Z kolei Johny to uboższy brat Harrego bez FM :)
Ale faktycznie marka nie wszystko - w różnych modelach tej samej marki też bywa różnie

A propos źródeł zakłóceń - b. częsty przypadek ich powstawania to też ładowarki telefonu, nawigacji itp. przetwornice.

Harry - kawałek czasu miałem 1-kę - obecne 3-ki moim zdaniem to też dobre radio do auta, malutkie, niezłe parametry nawet nie lubiany przeze mnie ASC działa w nim tak dość - fajne radyjko dla nielubiących gałkologii - tylko ta cena :(

Odczucia, opinie - jasne każdy z nas ma inne - po prostu lubimy to z czego każdy z nas był najbardziej zadowolony :)

Jak już wspomnieliśmy o kilku radiach to może o nich nieco żywiej :)
Nie znalazłem niestety porównania TTI770 vs A18 ale jest z jego większym bratem A28 - słuchane na FT-747dx (średniej klasy sprzęt KF) więc można powiedzieć że dość wiernie moim zdaniem jednak porównanie jest nie do końca adekwatne ze wzgl. na zastosowanie rożnych mikrofonów w TTI770 i A28 (brak wspólnego mianownika), filmik o tti to reklamówka więc wiadomo jest tu trochę marketingowego bełkotu ale po prostu chciałem pokazać to niepozorne i stosunkowo mało znane radio które kosztuje mniej niż 1/2 ceny Harrego a niewiele mu ustępuje :)

Przy okazji w 1-szym filmiku o A18 z WA27 (świetny konkretny kawał bata) macie kapkę info jak długa antena zbiera śmieci i demo działania koniecznego wg mnie RF Gain'a - tu jest on w skarlałej wersji czyli skokowy (przełącznik Local/DX) :)

. . . . .

________________________________________________________________________________________________
O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci - J.W. Goethe
Pozdrawiam Krakowa - Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
height= height=